دریچه تکنولوژی معرفی Mi Reader Pro کتابخوان تازه شیائومی با نمایشگر 7.8 اینچی - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی در روز سه‌شنبه ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی (۲۵ آذر ۱۳۹۹) به طور رسمی از کتابخوان الکترونیکی (e-reader) جدید خود با نام Mi Reader Pro در چین رونمایی کرد. مشخصات این دستگاه در مقایسه با Mi Reader سال گذشته بسیار بهبود یافته که آن را به رقیب جدی برای Kindle Oasis آمازون، برادر بزرگ‌تر Kindle Paperwhite، تبدیل می‌کند. کتابخوان تازه شیائومی از یک نمایشگر بزرگ بهره می‌برد که با فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink ساخته شده و به قابلیت جست‌وجوی صوتی مجهز شده است.

در حالی که نسخه استاندارد Mi Reader به یک نمایشگر ۶ اینچی با تراکم پیکسلی ۲۱۲ppi مجهز شده بود، صفحه‌نمایش Mi Reader Pro یک نمونه مسطح ۷٫۸ اینچی از نوع e-ink با وضوح ۱۸۷۴×۱۴۰۴ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن ۳۰۰ppi اعلام شده است. این پنل LED با ۲۴ سطح قابل تنظیم نور پس‌زمینه ارائه می‌شود و تن رنگ آن بسته به محیط اطراف، برای خوانش راحت‌تر متن می‌تواند از گرم به سرد تغییر کند. ضخامت کتابخوان جدید شیائومی حدود ۷ میلی‌متر بوده و ۲۵۱ گرم وزن دارد.

پردازش در این دستگاه بر عهده چیپ‌ستی چهار هسته‌ای است و میزان رم و حافظه داخلی آن در مقایسه با نمونه سال گذشته ۲ برابر شده و به ترتیب به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی افزایش یافته است.

Mi Reader Pro از نظر ویژگی‌های ارتباطی به وای‌فای با دوباند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز، نسخه ۵ بلوتوث و درگاه USB-C مجهز شده و از پلتفرم‌های چینی مانند Baidu cloud و WeChat Reading برخوردار است. به علاوه، شیائومی برخی از قابلیت‌های دستیار صوتی Xiao AI را برای این کتابخوان در نظر گرفته که امکان جست‌جوی سریع‌تر را برای کاربر فراهم می‌سازد.

این دستگاه از همه قالب‌های شناخته‌شده متنی مانند تکست، پی‌دی‌اف، ای‌پاب (epub) و حتی مایکروسافت آفیس پشتیبانی می‌کند و اگر گوشی و کتابخوان در یک شبکه وایرلس حضور داشته باشد، کاربران می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از گوشی به کتابخوان منتقل کنند.

انرژی مورد نیاز این محصول از طریق یک باتری ۳ هزار و ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که در وضعیت آماده‌باش تا ۷۰ روز دوام خواهد داشت.

Mi Reader Pro با رابط کاربری مبتنی بر اندروید ۸٫۱ اورئو تنها در رنگ مشکی به تولید می‌رسد و قیمت رسمی آن ۱,۲۹۹ یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود ۱۹۹ دلار) اعلام شده است. این در حالی است که نسخه ۳۲ گیگابایتی Kindle Oasis آمازون با قیمت ۲۷۹ دلار در اختیار کاربران قرار گرفته است. شیائومی در حال حاضر این محصول را تنها در کشور چین از طریق پلتفرم تأمین مالی جمعی Mi Crowdfunding عرضه خواهد کرد و خریداران اولیه می‌توانند آن را با قیمت ۱,۰۹۹ یوان (نزدیک به ۱۶۸ دلار) خریداری کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.