دریچه تکنولوژی مقایسه ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 6 با سری گلکسی واچ 5 سامسونگ (+جدول مقایسه) - ژوانا

پس از معرفی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۶ در دو مدل معمولی و کلاسیک، حال قصد داریم Watch 6 و Watch 6 کلاسیک سامسونگ را با نسل پیشین آن یعنی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو مقایسه کنیم. در ادامه با مقایسه واچ ۶ و ۵ سامسونگ همراه باشید.

سال گذشته با معرفی سری گلکسی واچ ۵، شاهد کنار گذاشته شدن نام‌گذاری نسخه کلاسیک بودیم و بجای آن دو مدل در اسم‌های گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو معرفی شدند. امسال اما سامسونگ با نگاهی به گذشته، سری Watch 6 را در دو مدل گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک معرفی کرده است.

galaxy-watch6-compare-44.jpg

مدل معمولی یعنی گلکسی واچ ۶ تمرکز بیشتری بر قابلیت‌های ورزشی دارد و با ظاهری اسپرت همراه است. از طرفی مدل کلاسیک که به جای نسخه پرو گلکسی واچ ۵ معرفی شده، ظاهری شیک و رسمی‌تر دارد. جدول زیر دید بهتری از مقایسه مشخصات گلکسی واچ ۶ با گلکسی واچ ۵ سامسونگ در اختیار شما می‌گذارد:

نام محصول Galaxy Watch 6 Galaxy Watch 5 Galaxy Watch 6 Classic Galaxy Watch 5 Pro
ابعاد (میلی‌متر) ۴۰-۴۴ ۴۰-۴۴ ۴۳-۴۷ ۴۵
سایز نمایشگر ۱٫۴۷ اینچ ۱٫۴ اینچ ۱٫۴۷ اینچ ۱٫۴ اینچ
رزولوشن نمایشگر (پیکسل) ۴۸۰ در ۴۸۰ ۴۵۰ در ۴۵۰ ۴۸۰ در ۴۸۰ ۴۵۰ در ۴۵۰
جنس بدنه آلومینیوم آلومینیوم فولاد ضد زنگ تیتانیوم
وزن (بدون احتساب بندها) ۴۰: ۲۸٫۷ گرم ۴۰: ۲۸٫۷ گرم ۴۳: ۵۲ گرم ۴۶٫۵ گرم
۴۴: ۳۳٫۳ گرم ۴۴: ۳۳٫۵ گرم ۴۷: ۵۹ گرم
ویژگی ضد آب بودن تا ۵۰ متر ضد آب (IP68) تا ۵۰ متر ضد آب (IP68) تا ۵۰ متر ضد آب (IP68) تا ۵۰ متر ضد آب (IP68)
باتری (میلی‌آمپر ساعت) ۴۰: ۳۰۰mAh ۴۰: ۲۸۴mAh ۴۳: ۳۰۰mAh ۵۹۰mAh
۴۴: ۴۲۵mAh ۴۴: ۴۱۰mAh ۴۷: ۴۲۵mAh ۵۹۰mAh
پردازنده اگزینوس W930 اگزینوس W920 اگزینوس W930 اگزینوس W920
حافظه رم/ذخیره‌سازی (گیگابایت) ۱۶/۲ ۱۶/۱٫۵ ۱۶/۲ ۱۶/۱٫۵
سیستم عامل (زمان عرضه) Wear OS 4 Wear OS 3.5 Wear OS 4 Wear OS 3.5
رابط کاربری (زمان عرضه) One UI Watch 5 One UI Watch 4.5 One UI Watch 5 One UI Watch 4.5
قیمت (زمان عرضه) ۲۹۹ دلار ۲۸۰-۳۳۰ دلار ۳۹۹ دلار ۴۵۰-۵۰۰ دلار

همانطور که دیده می‌شود، از بُعد ظاهری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شاهد پیشرفت‌هایی در سری Galaxy Watch 6 نسبت به Galaxy Watch 5 هستیم.

در این نسل، بزرگترین ابعاد ساعت هوشمند در تاریخ سری گلکسی واچ اعلام شده است که در مقایسه با گلکسی واچ ۵ پرو با قطر ۴۵ میلی‌متری، اکنون به ابعاد ۴۷ میلی‌متری در مدل گلکسی واچ ۶ کلاسیک رسیده‌ایم. همچنین ابعاد نمایشگر به همین ترتیب با اندی افزایش به ۱٫۴۷ اینچ رسیده است. با وجود این افزایش حجم، اما وزن دستگاه به گفته سامسونگ ۲۸ درصد کمتر از سنگین وزن نسل قبلی است.

galaxy-watch6-compare-22.jpg

ظرفیت و شارژدهی باتری در هر دو نسخه نسبت به قبل ارتقاء یافته است. همچنین برای سری واچ ۶، سامسونگ از پردازنده جدیدتر اگزینوس W930 استفاده کرده و مدل‌های معمولی و کلاسیک را بجای ۱/۵ به ۲ گیگابایت حافظه رم مجهز ساخته است.

از بُعد نرم‌افزاری نیز در سری Watch 6 سامسونگ با بروزرسانی‌های سیستم عامل و رابط کاربری روبرو هستیم. واچ ۶ و واچ ۶ کلاسیک به سیستم عامل Wear OS 4 گوگل و رابط کاربری اختصاصی One UI 5 Watch سامسونگ مجهز شده‌اند که قابلیت‌های جدیدی به این نسل اضافه خواهند کرد.

galaxy-watch6-compare-33.jpg

برای مثال در سری گلکسی واچ ۶ شاهد اضافه شدن قابلیت IHRN هستیم که می‌تواند با شناخت درست از وضعیت بدنی کاربر، ضربان قلب نامنظم وی را به او هشدار دهد. مابقی ویژگی‌های سلامت محور اما تفاوت خاصی نسبت به نسل قبلی نداشته و در این مدل صرفاً بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری شاهد هستیم.

همچنین به واسطه تمرکز ویژه ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ پرو روی قابلیت‌های ورزشی و سلامتی، مدل‌های واچ ۶ از قابلیت ردیابی مسیر معرفی شده در Watch 5 Pro پشتیبانی نمی‌کنند.

galaxy-watch6-1.jpg

با نگاهی به قیمت نیز می‌توان متوجه شد که در این نسل شاهد اضافه شدن قابلیت‌های عجیب و پرهزینه‌ای نیستیم. مدل معمولی با قیمت پایه تنها ۱۰ دلار بالاتر از گلکسی واچ ۵ معرفی شده و نسخه کلاسیک نیز همانطور که سامسونگ اعلام داشته، «مخصوص کلاسیک پسندها» طراحی شده است و نه بیشتر؛ از این رو قیمت پایه این محصول نیز ۳۹۹ دلار و پایین‌تر از گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 26 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها