دریچه تکنولوژی منتظر سه تراشه جدید از کوالکام باشید؛ اسنپدراگون 888 پلاس در راه است؟ - ژوانا

شاید بتوان کوالکام را بهترین تولیدکننده تراشه برای گوشی‌های اندرویدی دانست. این شرکت هر ساله نسخه‌های جدیدی از چیپست‌های خود را معرفی می‌کند. حالا اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد کوالکام در حال کار بر روی سه تراشه جدید است.

کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ را در ماه دسامبر (آذر) معرفی کرد. طبق شایعه‌ای جدید، کوالکام آزمایش نمونه‌های اولیه‌ی پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی خود را که قرار است جایگزین اسنپدراگون ۸۸۸ شود آغاز کرده است. 

مطابق سنتی دیرینه، کوالکام پس از رونمایی از پردازنده پرچمدار خود اقدام به‌معرفی نسخه پلاس آن می‌کند. با توجه به اینکه هنوز خبری از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در میان نیست، احتمال می رود یکی از این سه پردازنده جدید همان اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس باشد.

بر اساس ادعای Quandt Roland (افشاگر توییتری)، کوالکام در حال کار بر روی پرچمدار بعدی خود است. این پرچمدار با شماره مدل SM8450 و رمزنام Waipio شناخته می‌شود. این پرچمدار احتمالاً همان اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس باشد.

گفته می‌شود کوالکام با همکاری لایکا (Leica) قابلیت‌های تصویربرداری این پردازنده را بهبود ‌بخشیده است. ظاهراً آزمایش‌هایی بر روی ماژول پردازشگر تصویر Leica1 در حال انجام است. طبق گفته leakster، این پردازنده توسط سامسونگ ساخته خواهد شد.

اما همکاری کوالکام با Leica یکی از موارد بسیار جالب است. این شرکت تاکنون با هواوی همکاری داشته اما به‌نظر می‌رسد به‌علت تحریم هواوی از سوی ایالات متحده آمریکا این شرکت تصمیم گرفته در تنظیم روابط خود با هواوی تجدیدنظر کند.

همچنین آقای Quandt ادعا کرده کوالکام خودش را برای معرفی یک مدل ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ (SM8350) آماده می‌کند؛ پردازنده‌ جدیدی که برخلاف اسنپدراگون ۸۸۸ به مودم ۵G مجهز نخواهد بود.

البته پای یک پردازنده سومی با شماره مدل SM7325 نیز در میان است. تراشه SM7325 یک هسته قدرتمند ۲٫۷ گیگاهرتزی، سه هسته ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی دارد و از ۱۶ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند؛ اما توسعه‌دهندگان می‌توانند این پردازنده را با ۱۲ گیگابایت حافظه رم که متداول‌تر است پیکربندی کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها