دریچه تکنولوژی منتظر معرفی سه چیپست اگزینوس توسط سامسونگ در سال 2021 باشید - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ چندی پیش از چیپست میان‌رده قدرتمند اگزینوس ۱۰۸۰ و چیپست پرچمدار اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرد که نسبت به نسل قبل شامل بهبودهای چشم‌گیری بوده‌اند. در این راستا اخیراً یکی از افشاگران نام‌آشنای دنیای موبایل از معرفی سه چیپست جدید اگزینوس در سال جاری خبر داده است.

Ice Universe که یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه موبایل و تکنولوژی است، اخیراً در اکانت توییتر خود اعلام کرد سامسونگ در سال ۲۰۲۱ سه چیپست جدید اگزینوس معرفی خواهد کرد. بر اساس توییت مختصر وی، غول کره‌ای برای معرفی یک چیپست میان‌رده از سری اگزینوس ۸۰۰، یک چیپست میان‌رده قدرتمند از سری اگزینوس ۱۲۰۰ و یک چیپست پرچمدار از سری اگزینوس ۲۲۰۰ در سال جاری برنامه ریزی کرده است.

iceuniverse.JPG

از سوی دیگر طبق گفته‌های دیگر منابع آگاه، چیپست حاصل از همکاری شرکت‌های سامسونگ و AMD نیز به احتمال زیاد تا پایان سال جاری معرفی می‌شود؛ پس انتظار می‌رود دو چیپست قدرتمند سری اگزینوس ۱۲۰۰ و سری اگزینوس ۲۲۰۰ به یک پردازنده‌ی گرافیکی بر پایه‌ی معماری RDNA شرکت AMD مجهز باشند.

exynos-radeon.jpg

بر اساس یکی از توییت‌های قبلی Ice Universe، سامسونگ در ماه ژوئیه سال جاری از پردازنده گرافیکی (GPU) چیپست‌های خود که با همکاری تیم سرخ ساخته شده است، رونمایی می‌کند. البته در این توییت واضحاً بیان شده که در ماه ژوئیه فقط پردازنده گرافیکی معرفی می‌شود و برای پرده‌برداری از کل چیپست باید تا مدتی بعد از آن صبر نمود. با این وجود هرچند هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های گرافیکی AMD در سال آینده تولید و عرضه می‌شوند.

gpu-release.JPG

لازم به ذکر است طبق خبرهای اخیر، چیپست‌های حاصل از همکاری سامسونگ و AMD به احتمال زیاد علاوه بر گوشی‌های هوشمند در تعدادی لپ تاپ‌های ویندوزی نیز حضور خواهند یافت. به گفته‌ی وب‌سایت ZDNet Korea، یک لپ تاپ مجهز به چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری و مدتی پس از معرفی سری گلکسی نوت سامسونگ معرفی خواهد شد.

همانطور که می‌دانید پیش از این لپ تاپ‌های ویندوزی سامسونگ از چیپست‌های کوالکام بهره می‌بردند، اما اگر خبرهای اخیر درست از آب درآیند تا پایان سال جاری اولین لپ تاپ اگزینوس غول کره‌ای معرفی خواهد شد.

AMD_chipset.jpg

در این رابطه بخوانید:

– تراشه سفارشی سامسونگ و AMD به زودی معرفی می‌شود
– ادامه همکاری تیم قرمز با غول کره‌ای؛ AMD تولید تراشه های خود را به سامسونگ می‌سپارد
– سامسونگ استفاده از معماری RDNA شرکت AMD در تراشه اگزینوس بعدی را تأیید کرد
– ماحصل همکاری AMD و Samsung یک پردازنده خیره کننده با قدرت بسیار بالا است (به همراه بنچمارک‌ها)
– عرضه زودهنگام تراشه جدید سامسونگ با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA

از چیپست‌های قدرتمند سامسونگ که بگذریم، تراشه‌ی میان‌رده‌ی سری اگزینوس ۸۰۰ این کمپانی نیز روز گذشته مشاهده شده است. بر اساس گزارش اخیرا گلکسی کلاب (Galaxy Club)، یک تراشه با شماره مدل S5E5515 در حال توسعه است که به احتمال زیاد جانشین چیپست اگزینوس ۸۵۰ خواهد شد. البته در حال حاضر خبر بیشتری در مورد این چیپست موجود نیست و برای اطلاعات بیشتر باید منتظر افشاگری‌های بعدی ماند.

Exynos.jpg

با وجود عملکرد عالی چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ نسبت به سال گذشته، به نظر شما چیپست پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ در کنار پردازنده گرافیکی AMD می‌تواند نقطه‌ی اوج تراشه‌های Samsung باشد یا هنوز هم اژدهایان رقیب را قوی‌تر می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها