دریچه تکنولوژی مهمترین ترفندها و نکات در استفاده از گوشی شیائومی POCO X4 PRO - ژوانا

گوشی Xiaomi POCO X4 PRO یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار است که با داشتن ویژگی‌های قدرتمند و طراحی زیبا، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. در ادامه این نوشتار از ژواناسعی می‌کنیم به مهمترین نکات و قابلیت های گوشی پوکو X4 Pro بپردازیم و مهم‌ترین تنظیمات گوشی شیائومی پوکو X4 Pro را به زبان ساده به شما توضیح دهیم.

گوشی پوکو X4 PRO یک محصول محبوب و خوش قیمت میان رده از شرکت شیائومی است. این گوشی علاوه بر داشتن صفحه نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده Snapdragon 695، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، شارژ سریع ۶۷ واتی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دارای قابلیت‌ها و ترفندهای متعدد و کاربردی است که می‌تواند تجربه‌ی استفاده از آن را برای شما بهبود بخشد.

فهرست مطالب این مقاله:

– تغییر نرخ نوسازی صفحه نمایش
– فعالسازی حالت تاریک
– قفل کردن برنامه‌های پس‌زمینه
– فعالسازی حالت یک دستی
– فعالسازی حالت Game Turbo
– استفاده از قابلیت Quick Ball
– فعالسازی قابلیت Second Space
– فعالسازی قابلیت Dual Apps
– فعالسازی قابلیت App Lock
– فعالسازی قابلیت Floating Window
– جمع بندی و پاسخ به سوالات پر تکرار

در این مقاله، قصد داریم به معرفی ۱۰ ترفند جذاب و مفید در استفاده از گوشی Xiaomi POCO X4 PRO بپردازیم و نحوه فعالسازی هر کدام را به شما آموزش دهیم.

تغییر نرخ نوسازی صفحه نمایش

تغییر نرخ نوسازی صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس ۴ پرو

این گوشی دارای یک صفحه نمایش AMOLED ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که تصاویر را با روانی و وضوح بالا نمایش می‌دهد. اما اگر می‌خواهید عمر باتری خود را طولانی‌تر کنید، می‌توانید نرخ نوسازی را به ۶۰ هرتز کاهش دهید. برای این کار ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی پوکو X4 Pro رفته و سپس در بخش صفحه نمایش گزینه نرخ نوسازی صفحه نمایش را زده و آیتم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فعالسازی حالت تاریک

فعالسازی حالت تاریک در گوشی پوکو ایکس ۴ پرو

حالت تاریک یک قابلیت مفید است که به شما اجازه می‌دهد تا رنگ پس‌زمینه و منوهای گوشی خود را به رنگ تیره تغییر دهید. این حالت به شما کمک می‌کند تا در شب و در محیط‌های کم نور، چشمان خود را از خستگی و آسیب حفظ کنید. همچنین با کاهش مصرف انرژی صفحه نمایش، عمر باتری را هم افزایش می‌دهد. برای فعالسازی حالت تاریک، به تنظیمات > صفحه نمایش > حالت تاریک بروید و آن را روشن کنید.

قفل کردن برنامه‌های پس‌زمینه

اگر می‌خواهید بعضی از برنامه‌های خود را در پس‌زمینه باز نگه دارید و جلوگیری کنید از اینکه سیستم آن‌ها را ببندد، می‌توانید آن‌ها را قفل کنید. برای این کار، دکمه‌ Recent Apps (برنامه های اخیر) را فشار داده و سپس روي آيكون قفل كوچك در كادر هر برنامه كليك كنيد. بعد از قفل كردن يك برنامه، سيستم آن را از حافظه پاك نمي‌كند و شما مي‌توانيد به سرعت به آن برگرديد.

فعالسازی حالت یک دستی

فعالسازی حالت یک دستی

اگر صفحه نمایش گوشی برای شما بزرگ است و مشکل دارید با یک دست از آن استفاده کنید، می‌توانید حالت یک دستی را فعال کنید. این حالت باعث می‌شود تا صفحه نمایش کوچک‌تر شود و به یکی از گوشه‌های پایین صفحه منتقل شود. برای فعالسازی حالت یک دستی، به بخش تنظیمات رفته و در منوی Additional Setting حالت One_handed mode بروید و آن را روشن کنید. سپس برای وارد شدن به این حالت، کافی است از دکمه‌ Home (خانه) به سمت چپ یا راست بکشید.

فعالسازی حالت Game Turbo

فعالسازی حالت Game Turbo

اگر علاقه‌مند به بازی کردن با گوشی خود هستید، می‌توانید از حالت Game Turbo استفاده کنید. این حالت به شما امکان می‌دهد تا عملکرد گوشی خود را در هنگام بازی بهینه‌سازی کنید و از قابلیت‌های جذابی مانند ضبط صفحه، قطع تماس‌های ورودی، تغییر حساسیت لمس و … بهره ببرید. برای فعالسازی حالت Game Turbo، به تنظيمات و سپس بخش Additional Setting رفته و Game Turbo را یافته و آن را روشن كنيد. سپس مي‌توانيد بازي‌هاي خود را به ليست Game Turbo اضافه كنيد و با كليك روي آيكون Game Turbo در صفحه نمايش، وارد اين حالت شويد.

فعالسازی قابلیت Quick Ball

فعالسازی قابلیت Quick Ball

Quick Ball یک قابلیت کاربردی است که به شما اجازه می‌دهد تا به پنج عمل مختلف با استفاده از یک دکمه شناور دسترسی داشته باشید. مثلاً می‌توانید با Quick Ball به تنظیمات، قفل صفحه، عقب برگشتن، Recent Apps و Home دسترسی پیدا کنید. برای فعالسازی قابلیت Quick Ball، به تنظيمات و سپس بخش Additional Setting و پس از آن Quick Ball برويد و آن را روشن كنيد. سپس مي‌توانيد عملكردهاي مورد نظر خود را براي Quick Ball انتخاب كنيد.

فعالسازی قابلیت Second Space

فعالسازی قابلیت Second Space

Second Space یک قابلیت منحصر به فرد است که به شما اجازه می‌دهد تا دو فضای جداگانه در گوشی خود داشته باشید. مثلاً می‌توانید یک فضای شخصی و یک فضای کاری در گوشی خود ایجاد کنید.

فعالسازی قابلیت Dual Apps

فعالسازی قابلیت Dual Apps

Dual Apps یک قابلیت مفید است که به شما اجازه می‌دهد تا دو نسخه از یک برنامه را در گوشی خود نصب کنید. مثلاً می‌توانید دو حساب تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام و … را در گوشی خود داشته باشید. برای فعالسازی قابلیت Dual Apps، به تنظيمات و پس از آن Apps رفته و گزینه Dual Apps را برگزینید و برنامه‌هايي را كه مي‌خواهيد دو نسخه از آن‌ها را داشته باشيد، روشن كنيد.

فعالسازی قابلیت App Lock

فعالسازی قابلیت App Lock

App Lock یک قابلیت امنیتی است که به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را با رمز عبور، الگو، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره قفل کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا دسترسی به برنامه‌های شخصی و محرمانه شما محدود شود و فقط شما بتوانید آن‌ها را باز کنید. برای فعالسازی قابلیت App Lock، به تنظيمات > اپليكيشن‌ها > App Lock برويد و برنامه‌هايي را كه مي‌خواهيد قفل كنيد، انتخاب كنيد. سپس روش قفل كردن را تعيين كنيد.

فعالسازی قابلیت Floating Window

فعالسازی قابلیت Floating Window

Floating Window یک قابلیت چندکاره است که به شما اجازه می‌دهد تا چندین برنامه را به صورت پنجره‌ای شناور در صفحه نمایش خود باز کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا همزمان با چندین برنامه کار کنید و به سرعت بین آن‌ها جابجا شوید. برای فعالسازی قابلیت Floating Window، دکمه‌ي Recent Apps (برنامه های اخیر) را فشار داده و سپس روي آيكون پنجره در كادر هر برنامه كليك كنيد. سپس مي‌توانيد پنجره شناور را با لمس و كشيدن حركت داده يا اندازه آن را تغيير دهيد.

جمع بندی و پاسخ به سوالات پر تکرار

در این مقاله، با ۱۰ ترفند جذاب و مفید در استفاده از گوشی Xiaomi POCO X4 PRO آشنا شدید. این ترفندها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد گوشی خود را بهینه‌سازی کنید، از قابلیت‌های پنهان آن بهره ببرید، امنیت و حریم خصوصی خود را حفظ کرده و تجربه دلپذیری از کار با گوشی خود داشته باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد و از تست کردن این ترفندها لذت ببرید. در ادامه خوشحالم که به شما کمک کنم. در اینجا چند تا سوال پرتکرار در مورد گوشی POCO X4 PRO را مطرح می‌کنم و به آن‌ها پاسخ می‌دهم:

معایب گوشی Poco X4 Pro Pro چیست؟

شاید بتوان عدم پشتیبانی از کیفیت ۴K در هنگام ضبط ویدیو را از مهم‌ترین معایب این گوشی به حساب آورد. همچنین کاربران از مشکل کیفیت دوربین اولترا واید در هنگام شب گلایه دارند.

چگونه سرعت اینترنت در Status Bar گوشی پوکو X4 Pro نشان دهیم؟

برای اینکار در بخش تنظیمات گوشی به سراغ Notification & Status Bar بروید و گزینه Show Connection Speed را فعال کنید. پس از این کار سرعت اینترنت شما در Status Bar نمایش داده می شود.

چگونه حساسیت تاچ گوشی پوکو ایکس ۴ پرو را افزایش دهیم؟

برای این کار به بخش تنظیمات یا Settings گوشی بروید و از منوی آن، گزینه Languages & input را انتخاب کنید. در بخش Mouse/trackpad، گزینه Pointer speed را بزنید. یک نوار لغزنده نمایش داده می شود که با کشیدن نوار به سمت راست می‌توانید میزان حساسیت تاچ را افزایش دهید.

سیم کارت دوم پوکو X4 Pro کجاست؟

طراحی اسلات مخصوص درج سیمکارت در گوشی پوکو X4 Pro کمی متفاوت بوده و سیمکارت دوم در زیر اسلات قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر دو سیمکارت در کنار هم قرار نمی‌گیرند و بلکه پشت به پشت هم درون شیار مربوط به سیمکارت قرار خواهند گرفت.

شارژر پوکو X4 Pro پرو چند وات است؟

گوشی پوکو X4 Pro پرو از شارژر ۶۷ واتی بهره برده که می‌توان باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را در عرض ۴۲ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

آیا گوشی POCO X4 PRO ضد آب است؟

خیر، این گوشی ضد آب نیست، اما دارای گواهینامه IP53 است که به این معنی است که در برابر پاشش قطرات آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

آیا گوشی POCO X4 PRO از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند؟

بله، این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با سرعت بالایی داده را انتقال دهد.

آیا گوشی POCO X4 PRO از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؟

خیر، این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، اما دارای شارژ سریع ۶۷ وات است که می‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در ۴۱ دقیقه کامل شارژ کند.

آیا گوشی POCO X4 PRO دارای جک هدفون است؟

بله، این گوشی دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر است و همچنین دارای بلندگوهای استریو با کیفیت بالا است.

چگونه می‌توانم حالت تاریک در POCO X4 PRO را خودکار تنظیم کنم؟

برای تنظیم خودکار حالت تاریک، به تنظیمات > صفحه نمایش > حالت تاریک بروید و گزینه‌ی  Schedule (زمانبندی) را انتخاب کنید. سپس می‌توانید زمان شروع و پایان حالت تاریک را بر اساس ساعت یا نور روز تعیین کنید.

چگونه می‌توانم در POCO X4 PRO برنامه‌های پس‌زمینه را از قفل کردن خارج کنم؟

برای خارج کردن برنامه‌های پس‌زمینه از قفل، دکمه‌ي Recent Apps (برنامه های اخیر) را فشار داده و سپس روي آيكون قفل كوچك در كادر هر برنامه كليك كنيد. بعد از خارج كردن يك برنامه از قفل، سيستم مي‌تواند آن را از حافظه پاك كند و فضاي بيشتري را براي برنامه‌هاي ديگر فراهم كند.

چگونه می‌توانم در POCO X4 PRO حالت یک دستی را خاموش کنم؟

برای خاموش کردن حالت یک دستی، کافی است روی صفحه نمایش کوچک شده دوبار ضربه بزنید یا به سمت خارج از صفحه نمایش بکشید. همچنین می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و حالت یک دستی را برگزینید و آن را خاموش کنید.

چگونه می‌توانم Game Turbo را در POCO X4 PRO به صفحه اصلی اضافه کنم؟

برای اضافه کردن Game Turbo به صفحه اصلی رفته و در بخش تنظيمات گزینهGame Turb  را انتخاب کنید. سپس روي آيكون Add to Home screen (افزودن به صفحه اصلي) كليك كنيد. پس از آن مي‌توانيد با كليك روي آيكون Game Turbo در صفحه اصلي، به سادگي وارد اين حالت شويد.

چگونه می‌توانم Quick Ball را در POCO X4 PRO جابجا کنم؟

برای جابجایی Quick Ball، کافی است روی دکمه شناور آن لمس کرده و آن را به هر جای صفحه نمایش که می‌خواهید بکشید. همچنین می‌توانید Quick Ball را به گوشه‌های پایین صفحه نمایش منتقل کرده و آن را نصف پنهان کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 23 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها