اپل در سال میلادی گذشته به سبب شرایط خاص ناشی از همهگیری COVID-19، آیفونهای جدید خود را به دو گروه تقسیم کرد و با ارائه نمونههای استاندارد و پرو در ۲۳ اکتبر و دو مدل مینی و پرو مکس در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۰، کوشید دسترسیپذیری تجاری محصولات جدید خود را افزایش دهد.
البته مقایسه محبوبیت اولیه آیفونهای سازگار با ۵G امسال با نمونههای سری ۱۱ سال گذشته که تنها از فناوری ۴G LTE پشتیبانی میکردند، شاید چندان درست به نظر نیاید؛ به ویژه با توجه به این واقعیت که آیفونهای سری ۱۱ اپل، سه مدل را در بر میگرفت و نمونههای سال گذشته ۴ مدل را شامل میشوند. در واقع، رقم ۶۹ درصد ترکیبی از فروش آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس در دوره ابتدایی پس از عرضه رسمی در سال ۲۰۱۹ بوده است. جالب آن که آیفون ۱۲ عادی غیر پرو نتوانسته موفقیت اولیه و باورنکردنی مدل ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۱ را تکرار کند، و در مقایسه با میزان ۳۹ درصدی فروش این مدل در سال گذشته، تنها ۲۷ درصد از فروش کل را به خود اختصاص داده است. البته این امر از زاویهای دیگر برای اپل خبر خوشی به شمار میرود، چرا که دست کم بر اساس آمار فروش آمریکا، محبوبیت بیشتر مدلهای پرو آیفون ۱۲ (شامل ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس) را نسبت به دو نمونه پرو سری ۱۱ نشان میدهد.
واقعیت آن است که آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس توانستهاند در ابتدای کار جایگاه موفقی را به عنوان مدلهای «متداول» آیفون ۱۲ به دست آورند، حال آن که مدل ۱۲ مینی از این سری با قیمت ۶۹۹ دلار، حداقل در هفتههای ابتدایی عرضه، نتوانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند و در مقایسه با ۳ مدل دیگر عملکرد ضعیفی داشته است. در واقع، شمار اندکی از کاربران آمریکایی معادل حدود ۶ درصد، به خرید این آیفون نسبتا کوچک و ۵٫۴ اینچی پس از آغاز عرضه آن علاقه نشان دادهاند. از دید تحلیلگران CIRP، فروش ویژه آیفون ۱۱ و آیفون XR، به ترتیب با قیمت ۵۹۹ و ۴۹۹ دلار، در کنار مقرونبهصرفه بودن آیفون SE 2020 با قیمت ۳۹۹ دلار، از جمله مهمترین عواملی به حساب میآیند که سبب استقبال اندک کاربران از آیفون ۱۲ مینی شده است.