دریچه تکنولوژی مُهر خاموشی سونی بر کنسول‌های PS3، PS Vita و PSP - ژوانا

آیا شما هم از دارندگان کنسول‌های PS3، PS Vita و PSP هستید؟ گروهی از خاطره انگیزه‌ترین کنسول‌های بازی سونی که حالا با یک اقدام دیگر، به سمت خاموشی می‌روند. داستان از چه قرار است؟ توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید هر یک از کنسول‌های فوق را داشته و یا از دارندگان آنها هستید، این مطلب را از دست ندهید.

سونی در حین عرضه PS5 تأیید کرده بود که دست کم تا دو سال آینده پشتیبانی جدی از PS4 را ادامه داده و این کنسول به این زودی‌ها از میدان به در نمی‌شود. همچنین سونی پلی استیشن ۵ را در بخش برگشت پذیری، تنها با بازی‌های پلی استیشن ۴ سازگار کرده است. در نتیجه دارندگان پلی استیشن ۵ تنها می‌توانند بازی‌های PS4 و خود PS5 را در آن تجربه کنند.

البته بعید به نظر می‌رسد که گیمرهای بسیاری در سراسر جهان علاقه‌مند به اجرای بازی‌های قدیمی‌تر با کنسول نسل نهمی سونی باشند. در نتیجه گروه بسیاری ترجیح می‌دهند که کنسول‌های قدیمی خود را نگه داشته و یا حتی همچنان با آنها به اجرای بازی‌ها می‌پردازند. گیمرها و کاربران بسیاری همچنان به استفاده عمده از کنسول‌های دستی سونی ادامه می‌دهند.

010-PS-01.jpg

اما خبر بد آن است که منابع معتبر از یک تعطیلی و خاموشی بزرگ خبر می‌دهند. به گفته این منابع، سونی تا پایان ماه آینده میلادی این خبر را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. خبر چیست؟ سونی در نظر دارد تا فروشگاه‌های آنلاین کنسول‌های PS3، PS Vita و PSP را تا تابستان سال ۲۰۲۱ از دسترس خارج کرده و برای همیشه خاموش سازد. بدین ترتیب فروشگاه‌های دیجیتالی هر سه کنسول قدیمی سونی برای همیشه از دسترس کاربران خارج خواهند شد.

فروشگاه‌های PS3، PS Vita و PSP در ماه‌های جولای و آگوست بسته خواهند شد. بدون شک می دانیم که نمی‌توانیم انتظار پشتیبانی بلند مدت را از سونی داشته باشیم؛ کنسول‌هایی که از معرفی آنها حتی بیش از ۱۰ سال گذشته و حالا گیمرهای چندانی به استفاده از آنها علاقه ندارند. این منابع اضافه می‌کنند که PS3 و PSP در تاریخ ۲ جولای و PS Vita نیز فروشگاه خود را در تاریخ ۲۷ آگوست از دست داده و سعی کنید که تا آن زمان هر آنچه که نیاز دارید، از این فروشگاه بارگیری کنید!

آیا سونی سازگار PS5 را به کنسول و بازی‌های قدیمی‌تر گسترش می‌دهد؟ امیدواریم! شایان ذکر است که تولید فیزیکی هر سه کنسول مدت‌ها است که متوقف شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.