دریچه تکنولوژی مژده به گیمرها؛ تولید کارت گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا افزایش می یابد - ژوانا

اگر شما هم قادر به خرید یک کارت گرافیک جدید نیستید، خبر خوبی برایتان داریم؛ انویدیا تصمیم گرفته کارت‌های گرافیک بیشتری روانه بازار کند تا گیمرها بتوانند یک کارت برای سیستم گیمینگ خود خریداری کنند. خبر بد اینکه انویدیا قصد دارد عرضه GTX 1650 را افزایش دهد و خبری از کارت‌های رده بالا یا جدید سری RTX 30 نیست.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Chiphell از همین میلادی جاری یا نهایتاً تا ماه مِی شاهد افزایش موجودی و تنوع کارت‌های گرافیک GTX 1650 انویدیا خواهیم بود. هرچند GTX 1650 یک کارت گرافیک پرقدرت یا حتی میان رده نیست، اما می‌تواند در شرایط کنونی بازار برای بسیاری از گیمرها راضی کننده باشد.

Metro-p.jpg

اگر شما هم انتظار داشتید انویدیا عرضه یک کارت قوی‌تر از GTX 1650 را افزایش دهد، باید بدانید چندین دلیل پشت انتخاب GTX 1650 وجود دارد. گفته می‌شود تا پیش از این بخش بزرگی از پردازنده‌های گرافیکی GTX 1650 تولید شده به لپ تاپ‌ها اختصاص پیدا می‌کردند اما حالا انویدیا تصمیم گرفته بخش بیشتری از آن را به کارت‌های دسکتاپ اختصاص دهد.

دلیل دیگر انویدیا برای انتخاب GTX 1650، تولید آن در تعداد انبوه است. در حال حاضر GTX 1650 در تعداد انبوه تولید می‌شود و این کمپانی توانایی بیشتری در افزایش عرضه آن دارد. با این وجود مطمئناً GTX 1650 برای بسیاری هم راضی کننده نخواهد بود.

احتمالاً یکی دیگر از دلایل انتخاب GTX 1650 از سوی انویدیا، عدم جذابیت آن نزد ماینرها باشد. کارت‌های GTX 1650 به اندازه کافی برای ماینینگ پرقدرت نیستند و در عین حال تنها ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی دارند که مطلوب به نظر نمی‌رسد.

یک گزینه‌ مناسب برای کسانی است که با بودجه حدود ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان یک کارت گرافیک گیمینگ تفننی یا برای بازی های آنلاین می‌خواهند. البته کارت های گرافیک GeForce GTX 1650 قادر به اجرای همه بازی ها با نرخ فریم دهی ۶۰ فریم در ثانیه نیستند.

مشخصات کارت گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا:

  • تعداد هسته CUDA/سایه زن: ۸۹۶
  • حجم حافظه ویدئویی: ۴ گیگابایت
  • باس حافظه ویدئویی: ۱۲۸ بیتی
  • حداقل پاور پیشنهادی: ۳۵۰ وات
  • پشتیبانی از DirectX (سطح):(۱_۱۲)
  • گیمینگ تا وضوح: ۱۹۲۰×۱۰۸۰

در صورتی که شما هم یک گیمر هستید و به یک کارت گرافیک برای اجرای حداقلی بازی‌ها نیاز دارید، احتمالاً می‌توانید روی GTX 1650 حساب باز کنید. اما اگر قصد ارتقای کارت گرافیک فعلی خود را دارید، احتمالاً GTX 1650 چیزی نخواهد بود که به دنبال آن هستید.

بدتر اینکه قرار نیست بتوانید GTX 1650 را با همان قیمت اولیه ۱۵۰ دلار خریداری کنید و قیمت کارت‌های گرافیک در حال افزایش است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها