دریچه تکنولوژی نحوه ارسال عکس و فیلم با کیفیت در واتساپ - ژوانا

اگر تا پیش از این نسبت به کیفیت پایین تصاویر و ویدئوها در واتساپ ناراضی بودید، خبر خوبی برایتان داریم. واتساپ حالا بی نیاز از هر ترفندی امکان ارسال عکس یا ویدئو با کیفیت HD را می‌دهد و می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهایتان را باکیفیت‌ بهتری در WhatsAppبفرستید. نحوه ارسال عکس یا فیلم اچ دی در واتساپ را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

یکی از قابلیت‌های جدید موجود در آخرین آپدیت WhatsApp، پشتیبانی از ارسال تصویر و ویدئو با کیفیت HD است و حالا کلیه کاربران می‌توانند عکس‌ها و ویدئوها را با کیفیت بالاتری ارسال کنند، با این حال آنچه که گفته شد به معنای امکان ارسال عکس یا ویدئو با کیفیت اصلی نیست و هنوز هم حجم فایل ها به طور خودکار کاهش می یابد.

ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ ایفون

در حالت عادی وقتی شما یک عکس یا ویدئو را از طریق واتساپ ارسال می‌کنید، کیفیت آن به طور خودکار کاهش می‌یابد تا حجم کمتری را اشغال کند و سرعت بارگذاری نیز بالا برود. با وجود مزایایی چون افزایش سرعت و کاهش ترافیک مصرفی، این کار باعث می شود از جزئیات تصاویر و ویدئوها کاسته شود که مطمئناً مطلوب کاربران نیست. کیفیت ویدئوها نیز به همین طریق کاهش می یابد.

آموزش ارسال عکس های باکیفیت با واتس اپ

تغییر جدید واتساپ این امکان را به شما می‌دهد تا به جای وضوح تصویر استاندارد که نازل بود، بتوانید عکس‌ها را باکیفیت بالاتر ارسال کنید. این تغییر باعث کاهش محدودیت حجم تصاویر هم می‌شود.

هنگامی که شما حالت HD را برای ارسال عکس در واتساپ انتخاب می‌کنید، این برنامه طور خودکار وضوح تصویر بالاتری را نسبت به حالت استاندارد در دسترس شما قرار می‌دهد که البته هنوز می‌تواند با رزولوشن اصلی عکس فاصله زیادی داشته باشد. برای نمونه هنگامی که ما گزینه HD را برای یک عکس با وضوح تقریباً ۴۳ مگاپیکسلی انتخاب نمودیم، وضوح قابل انتخاب در واتس‌اپ ۱۹۲۰×۲۵۶۰ پیکسل بود.

آموزش تنظیم جدید برای ارسال عکس با کیفیت در واتساپ

فارغ از اینکه تقریباً اغلب مواقع امکان ارسال عکس بدون افت کیفیت در واتس‌اپ وجود ندارد، در ادامه به آموزش نحوه ارسال عکس باکیفیت در واتساپ می‌پردازیم.

اگر قصد ارسال عکس HD یا باکیفیت در واتساپ را دارید، باید این قابلیت را به صورت دستی هر بار انتخاب کنید. به همین منظور هنگام انتخاب عکس مورد نظرتان، در مرحله پایانی و پیش از ارسال آن، می‌توانید گزینه HD را انتخاب کنید.

به طور خلاصه مراحل ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ به شرح زیر است:

۱٫ همانند حالت عادی تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید یا با دوربین دستگاه عکس بگیرید.

۲٫ پس از انتخاب تصویر یا تصاویر و زدن تیک سبز، حالا در نوار بالایی صفحه بر روی دکمه HD ضربه بزنید.

نحوه ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ

۳٫ در پنجره جدید تیک دوم یا HD quality را انتخاب کنید. شما در این مرحله رزولوشن تصویر در صورت ارسال به صورت HD را هم مشاهده می‌کنید.

ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ

۴٫ اکنون می‌توانید عکس باکیفیت بالاتر را در واتساپ بفرستید.

محدودیت حجم یا اندازه تصاویر HD در واتس اپ ۱۸ مگابایت است، به این ترتیب می‌توانید اگر نه باکیفیت اصلی؛ دست کم عکس‌ها را باکیفیت بالاتر نسبت به گذشته ارسال کنید.

لازم به ذکر است رزولوشن نهایی عکس‌ها در صورت انتخاب حالت HD در واتس اپ، به صورت پویا و بر اساس الگوریتم تعیین شده در برنامه صورت می‌گیرد و ارتباط مستقیمی با وضوح اصلی عکس شما دارد. به عبارت دیگر، هرچه که عکس شما کیفیت بالاتری داشته باشد، حالت HD واتس اپ هم سخاوت بیشتری از خود نشان می‌دهد. البته احتمالاً این حالت سقف معنی داشته باشد.

ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ آیفون مشابه نسخه اندروید است و باید مراحل یاد شده را طی کنید.

نحوه ارسال ویدیو با کیفیت بالا در واتساپ

ارسال ویدیو با کیفیت در واتساپ نیز فراهم شده است و می توانید ویدئوها را HD ارسال و دریافت کنید. البته ارسال فیلم با کیفیت در واتساپ نیز محدودیت های خود را دارد و هنوز نمی توانید فایل ها را با کیفیت اصلی ارسال کنید.

نحوه ارسال ویدیو با کیفیت بالا در واتساپ مشابه ارسال عکس است و پس از انتخاب ویدئو مورد نظرتان از گالری یا ضبط مستقیم با دوربین دستگاه، باید بر روی دکمه HD ضربه بزنید تا کادر انتخاب کیفیت ویدئو نمایان شود.

ارسال ویدیو با کیفیت در واتساپ

در این بخش شما می توانید کیفیت ویدئو را از استاندارد به HD تغییر دهید. بدیهی است حال استاندارد حجم پایین تری دارد و با مصرف ترافیک کمتر، آپلود و دانلود می شود. در طرف مقابل حجم و کیفیت ویدئو HD در واتساپ بالاتر است و جزئیات صحنه بهتر حفظ می شود.

اینجا شما باید انتخاب کنید که ارسال سریع تر با مصرف ترافیک کمتر (حالت استاندارد) را ترجیح می دهید یا حالت HD با کیفیت و حجم بیشتر، انتخاب بهتری برای ویدئو شما است.

در ویدئو UHD که ما آزمایش نمودیم، اختلاف حجم حالت استاندارد با HD واتساپ نزدیک به دو برابر بود که قابل چشم پوشی نیست و حالت استاندارد بسیار کم حجم تر است.

سخن پایانی

هرچند واتساپ از نظر امکانات و قابلیت ها سال ها با تلگرام فاصله دارد، اما تغییرات کوچک ولی مداوم این پیام رسان را می توان به فال نیک گرفت. دست کم حالا می توانید عکس ها را باکیفیت بالاتری در واتساپ بفرستید که در موارد زیادی می تواند سودمند باشد. همچنین ارسال فیلم با کیفیت در واتساپ می تواند اتفاق مثبتی برای کاربران این پیام رسان باشد.

ارسال ویدیو با کیفیت در واتساپ کار آسانی است و صرفاً باید پس از انتخاب ویدئو مورد نظرتان، حالت یا کیفیت HD quality از طریق دکمه HD انتخاب کنید. با این کار فایل های تصویری و ویدئویی شما با کیفیت و حجم بالاتری ارسال می شود. در عین حال گیرنده نیز آن فایل ها را با کیفیت HD دریافت می کند.

در نظر داشته باشید بسته به پلتفرم مورد استفاده شما (دسکتاپ، اندروید یا آیفون)، ممکن است مراحل کمی تفاوت داشته باشند. با این حال ارسال فیلم با کیفیت در واتساپ ایفون مشابه اندروید است و می توانید مراحل موجود در آموزش بالا را به راحتی دنبال کنید.

آیا می توان عکس را با کیفیت بالا در واتس اپ ارسال کرد؟

بله، شما می توانید از طریق گزینه HD واتس اپ تصاویر را باکیفیت بالاتری نسبت به حالت عادی ارسال کنید.

چرا واتساپ کیفیت عکس را کاهش می دهد؟

در پیام رسان ها عکس ها به منظور کاهش حجم و ترافیک شبکه و حتی کاستن از ترافیک سرورها، فشرده سازی می شوند که به کاهش وضوح تصویر و کیفیت تصاویر می انجامد.

فرق حالت Standard با HD quality واتساپ چیست؟

عکس های با وضوح استاندارد اندازه کوچک تر و کیفیت پایین تری دارند که موجب کاهش مصرف ترافیک می شود، در طرف مقابل تصاویر HD واتساپ حجم و جزئیات بیشتری دارند.

آیا واتس اپ فیلم‌ها را به صورت خودکار فشرده یا کاهش کیفیت می‌دهد؟

بله، واتساپ در هر حالت ویدئوها را فشرده سازی می کند اما اگر حالت اچ دی را به صورت دستی انتخاب نکنید، فیلم ها با کیفیت کمتر و فشرده سازی بیشتر آپلود می شوند.

آیا ارسال فیلم با کیفیت در واتس اپ به مصرف داده‌های بیشتری نسبت به فیلم‌های فشرده منجر می‌شود؟

بله، فیلم باکیفیت در واتساپ به معنای حجم بیشتر است و ترافیک بیشتری هم مصرف می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 20 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.