دریچه تکنولوژی نخستین بررسی از پردازنده Core i7-11700K نتایج بنچمارک و قدرت آن را در هنگام اجرای بازی ها فاش کرد - ژوانا

سایت Lab501 امروز در مطلبی به بررسی کلی و اولیه از پردازنده Core i7-11700K اینتل پرداخت. در این بررسی نمرات کسب شده توسط این پردازنده در چند بنچمارک مختلف و همچنین نرخ فریم بدست آمده در هنگام اجرای سه بازی گزارش و با دیگر محصولات موجود در بازار به مقایسه گذاشته شده است. به این ترتیب این بررسی می تواند یک دید عالی از میزان قدرت این پردازنده فراهم کند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این سایت، در این بررسی از نسخه نمونه مهندسی یا Engineering Sample از این پردازنده استفاده شده است اما به دلیل اینکه سرعت کلاک این نسخه با سرعت نمونه های اصلی برابر است می توان به نتایج بدست آمده در این بررسی اطمینان داشت. پردازنده Core i7-11700K قرار است در قالب سری محصولات Rocket Lake-S اینتل روانه بازار شود و دارای هشت هسته و ۱۶ رشته پردازشی است.

نتایج بنچمارک چند رشته ای WPrime، بنچمارک Blender در حوزه رندرینگ و همچنین بنچمارک Handbrake در حوزه رمزگذاری ویدیوها به خوبی نشان می دهد که پردازنده Core i7-11700K از نظر قدرت کمی ضعیف تر از پردازنده AMD Ryzen 7 5800X است. در هنگام اجرای بازی ها نیز به نظر می رسد عملکرد این پردازنده با تقریب بسیار خوبی با عملکرد پردازنده Ryzen 7 5800X همخوانی دارد؛ چرا که نرخ فریم بدست آمده توسط آن ها به یکدیگر نزدیک است.

8fLiiIn4DoQt4ghg.jpg

IC9VKYIyqjGCz3X5.jpg

rN3bNJMK4P9f7WFv.jpg

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منبع این بررسی، در این تست ها از کارت گرافیک GTX 2080 Ti، نسخه ۶۴ بیتی از ویندوز ۱۰ استفاده شده و همچنین تنظیمات گرافیکی هر بازی در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته است. علاوه بر این باید گفت که نتایج بالا نشان می دهد پردازنده Core i7-11700K در تمامی این بخش ها عملکرد بهتری نسبت به پردازنده نسل قبلی خود یعنی i7-10700K دارد.

فارغ از بحث عملکرد و قدرت، باید گفت پردازنده Core i7-11700K مصرف انرژی بسیار بیشتری دارد. در بررسی های صورت گرفته توسط برنامه Prime95 مشخص شده است که سیستم مجهز به این پردازنده در قیاس با سیستمی که به پردازنده Ryzen 7 5800X مجهز است چیزی در حدود ۲۷ درصد مصرف انرژی بالاتری دارد. این برنامه تنها مصرف انرژی CPU را محاسبه می کند و به همین دلیل در دنیای واقعی و در هنگام اجرای بازی ها که انرژی مصرفی هسته های گرافیکی نیز اهمیت پیدا می کند این میزان تفاوت انرژی مصرفی کاهش می یابد.

bqANWLCxvKwqYndO.jpg

s2rYy87fk4X0Wirz.jpg

Sn26x89ISANFPsSH.jpg

جالب است اگر بدانید پردازنده i7-11700K در هنگام فعالیت چندان داغ نمی کند. در واقع این پردازنده در تست های صورت گرفته توسط برنامه Prime95، چیزی در حدود ۱۸ درجه سانتی گراد از پردازنده Ryzen 7 5800X خنک تر عمل می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها