دریچه تکنولوژی نقض قانون ثبت اختراع پای اپل را هم به دادگاه کشاند - ژوانا

ظاهراً قرار نیست اینتل تنها قربانی بزرگ نقض قانون حق ثبت اختراع باشد و طبق ادعای یک شرکت مسئولیت محدود (LLC) به نام Future Link Systems، اپل بدون دریافت مجوز از تکنولوژی تحت مالکیت این شرکت در بسیاری از محصولات خود از جمله مک‌بوک‌ها، آیپدها و حتی گوشی‌های آیفون استفاده کرده است.

به گزارش رسانه‌ی Appleinsider، پیش از این در آوریل سال ۲۰۱۸ یعنی زمانی که اولین بار شرکت Future Link Systems ادعای خود را مبنی بر نقض حق ثبت اختراع توسط اپل مطرح کرد، این دو مجموعه با یکدیگر مذاکراتی را در پیش گرفتند.

اما اکنون پس از گذشت حدود سه سال دوباره Future Link Systems به سراغ اپل آمده است و این بار شکایت از دادگاه را برای رسیدن به مقصود خود در نظر گرفته است. این طور که مسئولین این شرکت اذعان دارند، اپل علی‌رغم تذکرهای قبلی مبنی بر نقض حقوق Future Link Systems، دانسته بر تولید محصولات خود ادامه داده است.

applelawsuit.jpg

آن طور که به نظر می‌رسد تمرکز شکایت از اپل روی استفاده از تراشه‌های اختصاصی سری M و A اپل است. در واقع طبق ادعای این شرکت آمریکایی، اپل بدون در نظر گرفتن حق مالیکت پتنت‌ها اقدام به تولید پردازنده‌های اختصاصی خود با بهره‌گیری از فناوری انحصاری این شرکت کرده است. بدین شکل حتی اختصاصی بودن تراشه‌های مطرح اپل نظیر M1 و A14 Bionic نیز زیر سؤال می‌رود.

پتنت‌های مورد بحث در این پرونده‌ی قضایی با شماره‌‌های ۶,۳۱۷,۸۰۴، ۶,۶۲۲,۱۰۸، ۶,۸۰۷,۵۰۵ و ۷,۹۱۷,۶۸۰ در آمریکا برای شرکت Future Link Systems به ثبت رسیده‌اند که هر کدام از آن‌ها بر جنبه خاصی از طراحی مدار دستگاه‌های الکترونیکی مانند رایانه یا گوشی‌های هوشمند تمرکز دارد

applelawsiut1.jpg

.اما اپل تنها قربانی شرکت Future Link Systems نبوده است. در سال ۲۰۱۷ هم این مجموعه کمپانی بزرگ اینتل را ورد هدف قرار داد و با طرح دعوی قانونی ادعای خسارت ۱۰ میلیارد دلاری را از این غول تکنولوژی طلب کرد. بعد تر اما اینتل این شرکت را پای میز مذاکره نشاند و با پرداخت تنها ۱۰ میلیون دلار، قضیه را فیصله داد.

با این وجود به نظر می‌رسد داستان برای اپل سطح جدی‌تری دارد و از آنجایی که مذاکرات قبلی این دو شرکت به نتیجه‌ای نرسیده است، Future Link Systems قصد دارد از راه قانونی تمام خسارت‌های نقض حق ثبت اختراع خود را از اپل طلب کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها