دریچه تکنولوژی نکات مهم خرید لپ تاپ استوک و معرفی انواع آن - ژوانا

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی و گران بودن قیمت لپ تاپ ها ، بسیاری ازمردم به خرید لپ تاپ استوک روی آورده اند . لپ تاپ های استوک که غالبا از سری های صنعتی هستند و از کشورهای اروپایی وارد کشور می شوند در بسیاری از جهات مناسب تر از لپ تاپ های نو ، که دربازار ایران به فروش میرسند ، هستند . قیمت بسیار مناسب ، کیفیت بسیار بالا در ساخت و فراونی قطعات ، از جمله این موارد هستند.

واژه استوک بر خلاف مفهوم جهانی آن ، در ایران به کالای کارکرده گفته می شود. این کارکرد می تواند بسیار کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد که بسته به ظاهر و کارکردشان طبقه بندی یا گرید بندی می شود .

درجه بندی کیفی لپ تاپ های استوک به گونه های مختلفی میباشند معمولا آن هایی که از نظر ظاهری بسیار سالم و تمیز هستند گرید A  و هر چه لپ تاپ از نظر ظاهری ایراد ، زدگی و رنگ پریدگی داشته باشد در گرید پایین تری دسته بندی می شود . گرید های A معمولا قیمت بالاتری دارند .

برند های معروف لپ تاپ استوک صنعتی که در بازار موجود هستند بیشتر لپ تاپ استوک HP ، لپ تاپ استوک Dell و لپ تاپ استوک Lenovo هستند . لپ تاپ های صنعتی از کیفیت بالایی برخوردارند و غالبا استاندارد های نظامی را هم دارند .

ویژگی های لپ تاپ استوک صنعتی

لپ تاپ صنعتی

لپ تاپ های استوک صنعتی معمولا بدنه ای فلزی و محکم دارند و برای استفاده در شرایط بسیار سخت مناسب هستند .  لپ تاپ های استوک صنعتی پورت های متنوعی دارند که لپ تاپ های معمولی فاقد این پورت ها هستند .

معمولا صفحه ی نمایش این لپ تاپ ها مات است و برای استفاده در محیط های بیرونی که نور زیادی وجود دارد مناسب می باشد و مانع از انعکاس نور می شود. برخی از لپ تاپ های استوک برای امنیت بیشتر مجهز به سنسور اثر انگشت هستند.

مزایای خرید لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ دست دوم

مهم ترین مزیت لپ تاپ استوک اختلاف قیمت بسیار زیاد آن با لپ تاپ های نو است . گاهی این اختلاف به چند برابر نیز می رسد. مزیت بعدی لپ تاپ استوک مقاومت آن در برابر استفاده های سنگین و طولانی مدت به دلیل کیفیت ساخت بالای قطعات  و همچنین مقاومت در برابر افزایش یا کاهش شدید دما  و فشار هوا ، گرد و غبار ، ضربه و فشار ، است که باعث افزایش طول عمر آن میشود.

نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک
برای خرید لپ تاپ استوک اولین معیاری که باید در نظر داشته باشید ظاهر آن است  که شکستگی و فرورفتگی شدید نداشته باشد . بعد از آن می رسیم به قسمت سخت افزار . در مرحله ی اول صفحه نمایش لپ اپ استوک را تست و بررسی کنید . شاید مهم ترین قسمت یک لپ تاپ صفحه ی نمایش آن باشد . با دقت به همه جای صفحه ی نمایش آن دقت کنید تا پیکسل سوخته بیشتر از ۳ نقطه در آن نباشد . صفحه ی نمایش را می توانید با رنگ های قرمز و سیاه بهتر بررسی کنید .

بعد از صفحه نمایش  ، باتری لپ تاپ استوک را از نظر مقدار شارژدهی بررسی کنید و می توانید آن را با نصب نرم افزار و ۳۰ دقیقه کار کردن با آن متوجه شوید . در بعضی فروشگاه های معتبر مقدار شارژدهی توسط فروشنده ضمانت میشود .

برای تست سایر اجزای لپ تاپ مانند کارت گرافیک و سی پی یو  از نرم افزارهای استانداردی مانند furmark استفاده کنید. نرم افزار های غیر استاندارد و یا مدت تست طولانی با نرافزار استاندارد خود میتواند باعث خرابی قطعات شود.

از سلامت فن های لپ تاپ استوک و کارکرد آن مطمئن شوید . مقدار حرارتی که از لپ تاپ خارج میشود بسته به نوع سی پی یو ، و شدت کارکرد لپ تاپ و همچنین برند لپ تاپ میتواند متفاوت باشد.

کیبورد و تاچ پد آن را هم حتما بررسی کنید . تک تک کلید های کیبورد را بررسی کنید . برای این کار هم نرم افزارهای زیادی تولید شده است .

تست وبکم لپ تاپ را هم فراموش نکنید . برای این کار در منوی استارت کلمه ی Camera  را جستجو کنید و از سالم بودن وبکم آن مطمئن شوید .

اسپیکر های لپ تاپ را نیز می توانید با پخش یک آهنگ با صدای حداکثری امتحان کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید .

از سالم بودن پورت های مختلف، وای فای و درایو نوری لپ تاپ استوک نیز مطمئن شوید

تست هارد لپ تاپ را هم فراموش نکنید . نرم افزار هارد دیسک سنتینل ، برای این کار مناسب است .

در آخر شارژر آن را هم تست کنید و ببینید که آیا شارژر توانایی شارژ کردن باتری را  دارد یا خیر .

نرم افزار های تست لپ تاپ استوک
برخی قطعات لپ تاپ استوک را شاید نتوان به سادگی تست کرد و نیاز به نرم افزار های تست باشد . برای تست کارت گرافیک می توانید از نرم افزارهای استانداردی مانند furmark استفاده کنید .

همچنین می توانید برای تست هارد دیسک لپ تاپ استوک از نرم افزار Hard Disk Sentinel استفاده کنید . این نرم افزار اطلاعات و جزئیات مربوط به هارد دیسک همانند نوع و مدل و … را در اختیار شما قرار می دهد . یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار  اعلام هشدار در صورت بروز مشکلات احتمالی است . 

گارانتی لپ تاپ استوک
لپ تاپ استوک را سعی کنید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید که محصول خود را ضمانت کنند و مهلت تست و بررسی به شما بدهند ، تا با خیال راحت بتوانید لپ تاپ را در منزل تست کنید.

یکی از فروشگاه های معتبری که  در زمینه  لپ تاپ های استوک فعالیت طولانی مدت و سابقه درخشانی در زمینه خدمات پس از فروش دارد ، فروشگاه لپ تاپ استوک شاپ است . تمامی لپ تاپ های استوک این فروشگاه دارای دو ماه گارانتی و دو هفته مهلت تست از زمان خرید محصول می باشند . همچنین می توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی مدت زمان گارانتی لپ تاپ استوک خریداری شده را تا یک سال افزایش دهید .

برای خرید لپ تاپ های استوک به همراه گارانتی میتوانید به فروشگاه استوک شاپ به آدرس http://stokshop.ir مراجعه کنید

جهت هرگونه اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۰۲۵۲۷۸۹۸۰ تماس بگیرید

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در بخش رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها