دریچه تکنولوژی هشدار به ماینرها؛ کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti نخرید! - ژوانا

اگر شما هم نگران هجوم ماینرهای سودجو به کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti انویدیا پس از عرضه هستید، خبر خوبی برای شما داریم. یک افشاگر خوش نام فاش کرده کارت گرافیک RTX 3080 Ti همانند RTX 3060 ضد ماینینگ است. جزئیات این خبر نویدبخش را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

kopite7kimi همان افشاگر خوش نامی است که ماه‌ها پیش از رونمایی رسمی مشخصات کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 را افشا کرد و نشان داد به اطلاعات دست اول دسترسی دارد. این بار این افشاگر مدعی شده کارت گرافیک RTX 3080 Ti هم دارای قابلیت محدودیت کننده ماینینگ است. چنین قابلیتی که برای اولین بار در کارت گرافیک GeForce RTX 3060 پیاده سازی شد، ماینینگ را به طور خودکار تشخیص می‌دهد و با محدود کردن کارایی باعث می‌شود دیگر ماینینگ به صرفه نباشد.

i77NT0mrjDvAAc4O.jpg

البته وجود قابلیت ضد ماینینگ در محصولات آتی انویدیا چندان هم دور از انتظار نبود. انویدیا پیش‌تر به طور غیر مستقیم خبر از به‌کارگیری چنین قابلیتی در محصولات آتی خود داده بود. حالا وب سایت VideoCardz با تکیه بر منابع مورد اعتماد خود تأیید کرده انویدیا آپدیت جدیدی را در اختیار تولیدکنندگان کارت گرافیک آتی RTX 3080 Ti قرار داده که حاوی قابلیت ضد ماینینگ است.

بر پایه اطلاعات غیر رسمی کارت گرافیک رده بالا GeForce RTX 3080 Ti انویدیا از ۱۰۲۴۰ هسته CUDA بهره می‌برد. جالب اینکه گفته می‌شود در ابتدا انویدیا قصد داشته کارت گرافیک RTX 3080 Ti را با ۲۰ گیگابایت حافظه ویدئویی ۳۲۰ بیتی GDDR6X عرضه کند اما در نهایت مشخصات آن را به ۱۲ گیگابایت حافظه ۳۸۴ بیتی GDDR6X تقلیل داده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده انویدیا خود را برای رونمایی از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti در آینده نزدیک آماده می‌کند. تاکنون انویدیا سه بار عرضه کارت گرافیک RTX 3080 Ti را به تعویق انداخته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها