دریچه تکنولوژی همکاری کوالکام و Leica برای ساخت تراشه‌ پرچمدار نسل جدید با قابلیت‌های بهینه‌تر دوربین - ژوانا

تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ در حال حاضر پرچمدار تراشه‌های کوالکام است که عملکرد آن در بسیاری از موارد آن را به بهترین تراشه‌ی موجود بدل کرده است. اما اکنون شایعاتی شنیده می‌شود که کوالکام قصد دارد با همکاری یک شرکت نام آشنای صنایع دوربین، جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ را با توانایی‌های بیشتری در زمینه‌ی دوربین تولید کند.

کوالکام در حال حاضر در حال کار بر روی نسخه‌ی ارزان قیمت و کمی ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸۸۸ است که احتمالاً از قابلیت ۵G بهره نخواهد برد. همچنین این شرکت چندی پیش از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ رونمایی کرده بود که هنوز مشخص نیست نسخه‌ی ضعیف‌تر اسنپدارگون ۸۸۸ قرار است چه نقاط تمایزی با این تراشه داشته باشد.

اما چیزی که این روزها بازار کوالکام را داغ‌تر می‌کند، رونمایی از تراشه‌ی پرچمدار نسل جدید این شرکت است که جایگزین اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد شد. تراشه‌ی پرچمدار جدید کوالکام که به نام «Waipio» شناخته می‌شود، شماره مدل SM8450 را در اختیار دارد و احتمال می‌رود تا پایان سال جاری میلادی رسماً رونمایی شود.

Qualcomm-Snapdragon-888-1024x576.jpg

گفته می‌شود کوالکام تا کنون این تراشه را بر روی نمونه‌هایی با حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آزمایش کرده است. اما نکته‌ی قابل توجه در این تراشه، قابلیت‌های جذاب در بخش دوربین است که انتظار می‌رود سکوی پرتابی برای دوربین گوشی‌های مجهز شده به این تراشه در آینده باشد.

این طور که گزارش شده است کوالکام برای طراحی تراشه‌ی پرچمدار نسل جدید خود، همکاری با شرکت Leica technology آغاز کرده است. این شرکت آلمانی که در حوزه‌ی دوربین‌ها و لنزهای مختلف فعالیت دارد سال‌ها است با همکاری هواوی، گوشی‌های پرچمدار این شرکت را با دوربین‌های فوق‌العاده تولید می‌کند.

huawei-p20-pro-lenses.jpg

اکنون نیز به نظر می‌رسد کوالکام و Leica technology در حال آزمایش یک ماژول نمونه به نام «Leica1» هستند.

در حال حاضر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام توسط سامسونگ و با طراحی ۵ نانومتری تولید می‌شوند. با اینکه اطلاعات موثقی در دست نیست اما احتمال می‌رود سامسونگ تولید تراشه‌ی پرچمدار نسل جدید کوالکام را نیز این بار با فناوری ۴ نانومتری به دست بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها