دریچه تکنولوژی هکرها این بار مسموم کردن مردم آمریکا را هدف قرار داده‌اند! - ژوانا

حملات هکرها با اهداف گوناگونی صورت می‌گیرد؛ اما در برخی موارد، آنها جان انسان‌ها را هدف قرار داده و مرتکب شنیع‌ترین کارها می‌شوند. آخرین اقدام هکرها با هدف آسیب به سلامتی مردم آمریکا، نیروهای فدرال را بسیج کرده است. داستان از چه قرار است؟

در سال‌های اخیر شاهد افزایش حملات سایبری به کشورهای توسعه یافته بوده‌ایم؛ در اکثر موارد، این حملات با هدف سرقت اطلاعات استراتژیک، نظامی، ساختاری، اجتماعی و… صورت می‌گیرد. اما این بار با یک داستان کاملاً متفاوت روبرو هستیم. در آخرین اقدام، هکر و یا هکرها آب آشامیدنی مردم عادی را به منظور مسمومیت شدید هدف قرار داده‌اند.

هدف جدید هکرها مرکز تصفیه آب شهر اولدزمار، واقع در کالیفرنیا بود. این مرکز تصفیه آب آشامیدنی، آب مورد نیاز بیش از ۱۵ هزار نفر را تأمین می‌کند. کلانتر Pinellas در یک مصاحبه خبری، جزئیات این حمله را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. به گفته کلانتر، هکرها با ورود به یکی از کامپیوترهای موجود در این ایستگاه تصفیه آب، قصد مسموم کردن مردم را داشته‌اند؛ آنها با درک کافی از مواد افزودنی به آب، در تلاش بودند تا با افزایش سطح سدیم هیدروکسید از ۱۰۰ واحد در یک میلیون به ۱۱٫۱۰۰ واحد در یک میلیون، آب آشامیدنی را مسموم کنند.

HACK-1.jpg

اما این نفوذ چگونه صورت می‌گیرد؟ سیستم‌های موجود در این ایستگاه از نرم افزار TeamViewer به منظور کنترل کارکنان از راه دور بهره می‌برند؛ هکرها نیز با استفاده از این حفره، به یکی از کامپیوترهای اصلی دسترسی پیدا می‌کنند. اما خوشبختانه یکی از کارکنان که مشغول نظارت بر سیستم‌ها بوده است، متوجه حرکت نشانگر ماوس بر روی صفحه می‌شود!

کارمند این مرکز متوجه باز شدن صفحات ترکیب موارد افزودنی و تغییرات آنها می‌شود. سپس وی به سرعت وارد عمل شده و ضمن گزارش این مسئله، ترکیب مواد افزودنی را به حالت قبل باز می‌گرداند. در نتیجه حمله هکرها خنثی شده و جان تعداد زیادی از مردم آمریکا با یک اقدام سریع در امان می‌ماند. مقامات اعلام کرده‌اند که حتی در صورت افزایش غلظت سدیم هیدروکسید و مسمومیت آب شرب، دستگاه‌های دیگر نیز قادر به شناسایی آن بوده و دست کم چند روزی برای جلوگیری از آن زمان وجود داشت.

اما در این حالت احتمال خطر بسیار بالا بود. از آنجایی که با یک پرونده بسیار مهم تروریستی روبرو هستیم، نیروهای فدرال ایالات متحده آمریکا مشغول بررسی این اتفاق هستند. تا کنون شخصی در این رابطه دستگیر نشده اما تحقیقات همچنان ادامه دارد. همچنین به نظر می‌رسد که این حمله از خارج از خاک آمریکا صورت گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها