دریچه تکنولوژی واکسن کرونا جانسون اند جانسون تأییدیه اثر بخشی FDA آمریکا را اخذ کرد - ژوانا

بدون شک همه انسان‌ها منتظر واکسن اثربخش کرونا هستند. تا به امروز ده‌ها شرکت و کشور خبر از تولید واکسن‌های اختصاصی کرونای خود را داده‌اند ولی اینکه کدامیک تا حدی که بتواند خطر ابتلای کنونی ویروس را به صورت قطعی و کامل از بین ببرد تأیید نشده است. اما سازمان غذا و دارو آمریکا به تازگی اثربخشی واکنس تک‌-دوز شرکت جانسون اند جانسون را تأیید نموده که می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد.

تا به امروز دو واکنش ساخت شرکت‌های مدرنا و فایزر توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده مورد تأیید قرار گرفته و روند واکسناسیون اقشار با اولویت بالا توسط آنها آغاز شده است.

در عین حال ساعاتی پیش خبرگزاری‌های معتبر دنیا یک گزارش بسیار مهم را در خصوص میزان اثربخشی واکسن ساخت شرکت جانسون اند جانسون منتشر کردند که می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را در آینده نزدیک نوید دهد.

طی این اطلاعات واکسن تولیدی این شرکت توانسته به صورت کامل مقاومت را در برابر ابتلای کامل به ویروس کرونا ایجاد نماید. با این حال میزان موفقیت در برابر موارد با درصد ابتلای متوسط به بیماری در حدود ۶۶ درصد گزارش شده است. این آزمایشات روی داوطلبان در ایالات متحده، آفریقفای جنوبی و چند کشور آمریکای لاتین انجام شده است.

vaccine-1.jpg

تا به امروز این شرکت سفارش تولید ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن خود تا اواسط تیر ماه آینده را برای عرضه در ایالات متحده را دریافت نموده و باقی کشورها در بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا نیز نزدیک به ۲۷۰ میلیون دوز از واکسن جانسون اند جانسون را سفارش داده‌اند.

مجمع عمومی کواکس که مربوط به کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته است نیز سفارش ۵۰۰ میلیون نسخه را به جانسون اند جانسون داده که باید طی همین دوره تأمین گردد.

بنابر گزارشی که FDA منتشر کرده فواید اثربخشی این واکسن به صورت ویژه تأیید شده است. نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده در ایالات متحده، آفریقای جنوبی و برزیل نشان داده که اثر واکسن جانسون از جانسون در برابر بدترین نتایج ویروس «به همان نسبت بالا است» اما در آفریقای جنوبی و برزیل که انواع ویروس غالب شده‌اند، درصد محافظت کلی کمتر گزارش شده است.

خبر خوبی که در خصوص وضعیت داوطلبان آزمایش این واکسن گزارش شده این است که هیچ کدام از آنها پس از گذشت دوره ۲۸ روزه از دریافت واکسن، در بیمارستان بستری نشده و یا علائم جدی با خطر مرگ در آن‌ها گزارش نشده است.

همانطور که گفتیم این واکسن نیاز به نگهداری در دمای فوق سرد مانند بسیاری از واکسن‌های دیگر را نداشته و تنها کافیست در یخچال معمولی و دمای خنک نگهداری شود. با توجه به این گزارشات، در صورت تأیید نهایی FDA و WHO، به احتمال فراوان میزان درخواست‌ها برای واکنس جانسون اند جانسون افزایش یافته و شاهد اتفاقات بسیار خوب و مثبت دیگری خواهیم بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها