دریچه تکنولوژی وزیر ارتباطات: زمان انسداد سایت‌ها به روال گذشته منسوخ است؛ به زودی ماهواره‌ها فراگیر می‌شوند - ژوانا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به صراحت در مورد فیلترینگ و انسداد سایت‌ها سخن گفته و مواضع آن بسیار جالب توجه است. سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات به آینده‌ای اشاره می‌کند که دیگر نمی‌توان جلوی اینترنت آزاد و فیلترینگ را گرفت. با شهر سخت افزار همراه باشید.

آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک دید و بازدید نوروزی آنلاین اطلاعات جالب توجهی را در زمینه انسداد و فیلترینگ سایت‌ها به شیوه‌های پیشین ارائه کرده است. به عقیده آقای جهرمی، انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به ابزارهای ماهواره‌ای که به زودی فراگیر می‌شود گفت که دیگر مسدود شدن سایت‌ها یک راه‌حل نیست. همچنین او تاکید کرد که نباید انتظار داشت مسئولیت تربیت فرزندان افراد با حاکمیت باشد. آقای جهرمی در ادامه گفت: نمی‌توان انتظار داشت که مسئولیت تربیت فرزندان به طور کامل با حاکمیت باشد؛ تربیت در فضای مجازی هم به مانند فضای حقیقی است.

00000AZA-2.jpg

محمد جواد آذری جهرمی در این مورد گفت: آنهایی که فکر می‌کنند مسئولیت تربیت فرزندانشان در فضای مجازی تنها با حاکمیت است؛ یک نگاه به فرزندان مسئولان راست و چپ کنند. خیلی‌ها توان تربیت فرزندان خودشان هم نداشتند. شما از آنها انتظار تربیت جامعه را دارید؟ به نظر می‌رسد که این بخش از سخنان آقای وزیر، حرف دل بسیاری از مردم ایران است!

او همچنین با اشاره به منسوخ شدن فیلترینگ سایت‌ها اضافه کرد: انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته دیگر منسوخ است، چه با رمزنگاری‌های پیشرفته و چه با ابزارهای ماهواره‌ای که به‌زودی فراگیر می‌شود. این اعتقاد اکثر صاحب نظران است. به باور او در این فضا راهکار مؤثر برای ایفای نقش، تکیه بر جوان‌های خلاق و وارد شدن در رقابت با پلتفرم‌های بین‌المللی است. او گفت: موانع داخلی و تنگ نظری‌ها رفع شود، جوان‌های توانمندی داریم.

آقای جهرمی که در جریان همین سخنان کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را بار دیگر رد کرده است گفت: در وضعیت کنونی، علم دانش آموزان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی از والدین بیشتر است. این در جامعه ما چالش کوچکی نیست. شکاف بین نسلی در فضای مجازی جدی‌تر است. این شکاف را با فیلتر پر نمی‌کنند با آموزش مداوم و مؤثر ترمیم می‌کنند. باید کارهای بنیادین انجام داد نه سطحی.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.