دریچه تکنولوژی وزیر ارتباطات: فیلترینگ تلگرام به ضرر پیام رسان های بومی تمام شد - ژوانا

وزیر ارتباطات می‌گوید او نیز با مدیر پیام رسان‌های بومی بر سر عواقب منفی فیلترینگ تلگرام در کشور اتفاق نظر دارد و این کار به ضرر پیام رسان‌های داخلی تمام شده است.

از همان روز نخست فیلترینگ تلگرام، بسیاری کوشیدند مردم را به استفاده از پیام رسان‌های داخلی ترغیب کنند، با این حال خیلی زود مشخص شد هیچ یک از پیام رسان‌های داخلی مطرح ظرفیت سرویس دهی به همه کاربران جدید خود را نداشتند. به گفته مسئولان پیام رسان‌های بومی توانسته بودند ۱۵ میلیون کاربر جذب کنند اما درست در زمانی که شاهد رشد تعداد کاربران خود بودند، تلگرام به دستور قضایی فیلتر شد.

ایرنا می‌نویسد فیلترینگ تلگرام موجب بدبینی به پیام رسان‌های داخلی شد و به گونه‌ای بر رشد محبوبیت آنها تأثیر منفی گذاشت که با گذشت سه سال تعداد کاربران آنها از ۱۵ به ۲۰ میلیون نفر رسید. البته مطمئناً آمار کاربران فعال در پیام رسان‌های بومی کمتر از عدد مزبور است.

جالب اینکه حالا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، می‌گوید او با مدیر پیام رسان‌های داخلی بر سر اثر معکوس فیلترینگ تلگرام در اقبال عمومی از پیام رسان‌های بومی اتفاق نظر دارد. آن‌طور که جهرمی می‌گوید، فیلترینگ تلگرام موجب متوقف شدن رشد پیام رسان‌های بومی شد و به آنها ضربه زد.

جهرمی در بخشی از سخنان خود گفت اگر شبکه دانش آموزشی شاد را پیام رسان در نظر بگیریم، تعداد نصب‌های پیام رسان‌های بومی بیش از ۲۰ میلیون بار است و تعداد کاربران فعال هم در همین حدود خواهد بود.

در حالی جهرمی می‌کوشد شاد را در زمره پیام رسان‌ها قرار دهد که این شبکه مخصوص دانش آموزان بوده و به دلایل مختلف مجبور به استفاده از آن هستند.

جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت‌ها از پیام رسان‌های داخلی پرداخت و گفت اینترکانکشن یا اتصال متقابل یکی از مصوبات مرحله دوم حمایت از پیام رسان‌های بومی است. جهرمی تاکید کرد با وجود اینکه هیچ گزارشی از عدم همکاری اپراتورها در خصوص اینترکانکشن در دست نیست، اما در صورت عدم همکاری جرائم سنگینی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.