دریچه تکنولوژی پاورکالر از کارت های گرافیک RX 6900 XT و RX 6800 XT AMD سری Liqiud Devil رونمایی کرد؛ شیاطینی پرقدرت و تماشایی - ژوانا

شرکت تایوانی پاورکالر (PowerColor) که یکی از برندهای معتبر در حوزه‌ی کارت‌های گرافیک سفارشی است، امروز از پرچمداران سری Liquid Devil خود مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی RX 6800 XT و RX 6900 XT رونمایی کرد. در ادامه به معرفی مشخصات این دو کارت گرافیک قدرتمند و مخصوص گیمینگ می‌پردازیم.

سری کارت‌های گرافیک لیکوئید دویل (Liquid Devil) جدید پاورکالر بر مبنای معماری جدید AMD RDNA 2 طراحی شده‌اند و از فناوری‌هایی چون رهگیری نور (Raytracing) و Infinity Cache بهره می‌برند. کارت‌های گرافیک سری لیکوئید دویل RX 6800 XT و RX 6900 XT هر دو دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ویدیویی از نوع پرسرعت GDDR6 هستند که در دماهای پایین هیچ نویز صوتی تولید نمی‌کنند و برای استفاده‌های سنگین نیز به یک بلوک کامل خنک‌سازی مایع EK مجهز‌اند.

POWERCOLOR-LIQUID-DEVIL-HERO.jpg

پایه‌ی این کارت‌ها گرافیک از جنس مسی با روکش نیکل است که هم در باعث جذابیت بیشتر این محصولات می‌شود و هم در تعدیل دمای آن‌ها تاثیر می‌گذارد. لایه‌ی نیکل روی آن نیز از زنگ زدگی و تخریب پایه‌ی مسی آن جلوگیری می‌کند.

کارت‌های گرافیک لیکوئید دویل RX 6800 XT و RX 6900 XT دارای یک سیستم تغذیه‌ی (VRM) 14 + 2 فازی هستند که از خازن‌های پلیمری و ماژول‌های درایور و ماسفت با کیفیت تشکیل شده است. به گفته‌ی PowerColor تغذیه‌ی ۱۴ + ۲ فازی این کارت‌های گرافیک از نسخه‌های مرجع ۱۲ یا ۱۳ فازی AMD بسیار عملکرد بهتری دارد و برد PCB این کارت‌های گرافیک جدید می‌تواند تا بیش از ۴۰۰ وات توان را متحمل شود.

در کنار کارت‌های گرافیک لیکوئید دویل RX 6800 XT و RX 6900 XT یک بسته‌ی رنگ Devil Dye نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد رنگ مایع خنک‌کننده EK-CryoFuel را تغییر داده و کارت گرافیک سیستم خود را شخصی سازی کند.

POWERCOLOR-Radeon-RX-6900-XT-16GB-Liquid-Devil6.jpg

کارت گرافیک PowerColor RX 6900 XT Liquid Devil دارای پردازنده گرافیکی (GPU) Navi 21 XTX، ۵۱۲۰ پردازنده جریان، ۳۲۰ واحد TMU و ۱۲۸ واحد ROP است که در فرکانس پایه‌ی ۱۸۱۵ مگاهرتز و فرکانس بوست ۲۳۶۵ مگاهرتز کار می‌کند.

کارت گرافیک PowerColor RX 6800 XT Liquid Devil دارای پردازنده گرافیکی Navi 21 XT، ۴۶۰۸ پردازنده جریان، ۲۸۸ واحد TMU و ۱۲۸ واحد ROP است که با فرکانس پایه‌ی ۱۸۲۵ مگاهرتز و فرکانس بوست ۲۳۶۰ مگاهرتز پردازش می‌کند.

در این رابطه بخوانید:

– لنوو کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 XT معرفی کرد
– 
– MSI هم بالاخره کارت های گرافیک Radeon RX 6800/6800 XT Gaming X Trio را به نمایش درآورد
– کارت‌های گرافیک MSI Radeon RX 6800/XT از سفارشی تا مرجع، برای یک بازی تمام عیار
– با وجود محدودیت‌های اورکلاک RX 6800 XT و RX 6900 XT همچنان شاهد قدرت بالایی خواهیم بود

همانطور که گفته شد هر دو کارت گرافیک دارای ۱۶ گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6 با رابط ۲۵۶ بیتی و کلاک ۱۶ گیگابیت بر ثانیه هستند. از نظر پورت نیز کارت‌های گرافیک لیکوئید دویل RX 6800 XT و RX 6900 XT از یک پورت HDMI 2.1، دو درگاه DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C بهره می‌برند.

powercolor-liquid-devil.JPG

نظر شما در مورد کارت‌های گرافیک لیکوئید دویل RX 6800 XT و RX 6900 XT شرکت PowerColor چیست، آیا طراحی این کارت‌های گیمینگ را می‌پسندید یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها