دریچه تکنولوژی پردازنده‌های سری AMD Ryzen Threadripper 5000 با ریزمعماری Zen 3 در راه اند - ژوانا

ریزمعماری نسل چهارمی Zen 3 توانسته کارایی پردازنده‌های دسکتاپ، سرور و حتی لپ تاپ AMD را به طرز چشمگیری افزایش دهد و حالا بسیاری از محصولات این کمپانی یک جایگزین بالقوه برای محصولات اینتل هستند. با این حال تاکنون AMD پردازنده‌های رده بالا Ryzen Threadripper با ریزمعماری  Zen 3 ارائه نکرده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده AMD در ماه آگوست پردازنده‌های سری Ryzen Threadripper 5000 را با ریزمعماری Zen 3 معرفی می‌کند. این پردازنده‌ها با کُد Chagall شناخته می‌شوند. درست همانند سری Ryzen با Threadripper نیز شاهد گذر AMD از سری ۴۰۰۰ خواهیم بود و این کمپانی سراغ مدل نام گذاری Ryzen Threadripper 5000 برای پردازنده های دسکتاپ HEDT خود خواهد رفت.

در حال حاضر پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 قدیمی شده‌اند و به ماه نوامبر ۲۰۱۹ باز می‌گردند. خبر خوب اینکه انتظار می‌رود پردازنده‌های جدید سری Ryzen Threadripper 5000 تنها با یک آپدیت ساده BIOS بر روی مادربردهای کنونی TRX40 قابل استفاده باشند.

04dkfiHGXsYJNhGB6jmx2Rh-1.jpg

متأسفانه اطلاعات بیشتری در دست نیست اما انتظار می‌رود طی هفته‌ها و ماه‌های باقی مانده شاهد انتشار و افشای اطلاعات مختلف درباره Threadripper 5000 باشیم.

پردازنده های Ryzen Threadripper توانسته اند با تکیه بر تعداد بالای هسته های پردازشی، قابلیت های ارتباطی غنی و قیمت گذاری به شدت رقابتی، به انتخاب بخش بزرگی از کاربران حرفه ای تبدیل شوند. این پردازنده ها بسیار ارزان تر از نمونه های مشابه اینتل تمام می شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها