دریچه تکنولوژی پردازنده Core i9-11900K اینتل به فرکانس‌های 6.5 و 7 گیگاهرتز اورکلاک شد! - ژوانا

اگر خبرهای اخیر دنیای پردازنده‌های کامپیوتری را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید علیرغم عملکرد ضعیف پردازنده‌های اینتل در مقابل رقبای خود از تیم سرخ، به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که از عملکرد عالی پردازنده‌ی Core i9-11900K خبر می‌دهند. در ادامه‌ی این خبرها نیز، امروز یکی از اورکلاکرهای معروف توانست پردازنده‌ی پرچمدار Intel Core i9-11900K را به فرکانس ۷۰۴۷٫۸۸ مگاهرتز اورکلاک کند.

همانطور که می‌دانید پردازنده‌ی Core i9-11900K اینتل پرچمدار سری Rocket Lake-S است و ۸ هسته و ۱۶ رشته با فرکانس پایه‌ی ۳٫۵ گیگاهرتز دارد. طبق تصویر منتشر شده از وب‌سایت CPU-Z، این CPU به فرکانسی بالاتر از ۷ گیگاهرتز اورکلاک شده است.

Intel-Core-i9-11900K-7GHZ.jpg

بر اساس تصویر منتشر شده، اورکلاکر معروفی به نام ROG-Fisher با افزایش ولتاژ هسته‌ی پردازنده‌ی Core i9-11900K اینتل تا ۱٫۸۷۳ ولت توانسته فرکانس آن را تا ۷۰۴۸٫۸۸ مگاهرتز افزایش دهد و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. وی برای رسیدن به این رکورد از مادربرد ASUS ROG Maximus XIII Apex که مخصوص اورکلاکینگ و استفاده‌های سنگین است و یک حافظه رم ۸ گیگابایتی با فرکانس ۱۰۷۴ مگاهرتز استفاده کرده است.

با ثبت این رکورد، در حال حاضر هر سه رکورد برتر ثبت شده در وب‌سایت CPU-Z مربوط به ROG-Fisher است.

Intel-Core-i9-11900K-Results.png

از سوی دیگر اخیراً کانال یوتیوب PC Wale نیز ویدیویی منتشر کرده که در آن فرآیند اورکلاک پردازنده Core i9-11900K اینتل به ۶٫۵ گیگاهرتز را نشان می‌دهد. البته در نظر داشته باشید برای رسیدن به این فرکانس، ولتاژ هسته فقط تا ۱٫۶۷۸ ولت افزایش یافته که نسبت به ۱٫۸۱۳ ولت ROG-Fisher بسیار کمتر است.

اورکلاکرهای هندی کانال PC Wale از یک اورکلاکر کره‌ای به نام SafeDisk که سابقه‌ی کار با ایسوس را نیز داشته است، یک بایوس سفارشی گرفته‌اند. بایوس سفارشی XOC افزایش ولتاژ به ۲ ولت را هم اجازه می‌دهد. اورکلاکرهای PC Wale برای رسیدن به این فرکانس از یک مادربرد ROG Maximus XIII Hero بهره گرفته‌اند.

در این رابطه بخوانید:

– درخشش Core i9-11900K برای گیمرها: اینتل سلطان تک هسته
– قدرت نمایی Core i9-11900K برای گیمرها؛ اینتل جایگاه خود را پس می‌گیرد؟
– Core i9-11900K اینتل بازهم شگفتی آفرید؛ سریع‌ترین پردازنده دنیا در تست Geekbench
– پردازنده Core i9-11900K اینتل شگفتی آفرید؛ ۷ درصد سریع‌تر از AMD Ryzen 7 5800X
– تماشا کنید: نخستین جعبه گشایی از پردازنده Core i9-11900K و نمایشی جذاب از جعبه جدید اینتل

البته متاسفانه چون پردازنده Core i9-11900K توسط خود شرکت اینتل در اختیار آن‌ها قرار گرفته بود، کانال PC Wale از نتایج بنچمارک این پردازنده حرفی به میان نیاورد و برای این نتایج باید تا زمان معرفی رسمی این سری پردازنده‌ها یعنی ۳۰ مارس (۱۶ فروردین) منتظر ماند.

Intel-Core-i9-11900K-6.5-GHz.jpg

نظر شما در مورد عملکرد عالی پردازنده‌ی Core i9-11900K اینتل طبق خبرهای اخیر چیست، آیا سری بعدی پردازنده‌های تیم آبی می‌توانند بر CPUهای رایزن AMD غلبه کنند یا مشکلات سال قبل برای اینتل ادامه خواهد یافت؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها