دریچه تکنولوژی پنجمین سایت 5G ایرانسل در شیراز راه‌اندازی شد - ژوانا

پس از بهره‌برداری از چهار سایت ۵G در شهر تهران، اکنون دومین شهر ایران هم به اینترنت پرسرعت نسل پنج مجهز شد. با همکاری شهرداری شیراز و ایرانسل، این‌ اپراتور توانست به‌عنوان تنها ارائه‌دهنده‌ی اینترنت ۵G در ایران، پنجمین سایت خود را در شهر شیراز راه‌اندازی کند.

صبح امروز (یکشنبه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۹) پنجمین سایت ۵G ایران با حضور مهندس حسین فلاح جوشقانی (معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، دکتر بیژن عباسی‌آرند (مدیرعامل ایرانسل)، دکتر عنایت‌الله رحیمی (استاندار فارس) و تعدادی دیگر از مقامات استانی در شهر شیراز افتتاح شد.

تا کنون اپراتور ایرانسل پس از افتتاح چهار سایت در شهر تهران که چهارمین آن چند روز پیش (۲۸ بهمن ماه) در بوستان آب و آتش تهران با حضور ویدیویی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد برای هشتمین ماه متوالی به عنوان تنها ارائه دهنده‌ی اینترنت پرسرعت نسل پنج شناخته می‌شود.

irancell-shiraz.jpg

اما پنجمین سایت فایو جی ایران در بافت تاریخی شهر شیراز و در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی به بهره‌برداری رسید. این سومین سایت ۵G فضای بیرونی (Outdoor) در ایران است.

سایت ۵G شیراز علاوه بر آن همچون سایت راه‌اندازی شده در بوستان آب و آتش تهران، شهروندان را قادر می‌سازد در صورتی که دارای گوشی هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی ۵G هستند به این سایت متصل شده و از مزایای نسل پنجم اینترنت بهره‌مند شوند؛ در غیر این صورت باز هم امکان استفاده از اینترنت ۵G از طریق هات‌اسپات (Hotspot) فراهم گردیده تا دیگر افراد نیز به شکل وای‌فای قابلیت استفاده از این نعمت را برخوردار باشند.

در این رابطه بخوانید:

– 
– 
– آیا برنامه اینترنت ۵G در ایران جنبه نمایشی دارد؟

همچنین به نظر می‌رسد ایرانسل به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور قرار است پس از تهران و شیراز، جزیره‌ی زیبای کیش را مقصد بعدی اینترنت پر سرعت ۵G قرار دهد. گفته می‌شود ششمین سایت ۵G ایرانسل تا پایان اسفند ماه سال جاری در جزیره‌ی کیش راه‌اندازی خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 247 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.