دریچه تکنولوژی کارت ماینینگ CMP 30HX انویدیا با قیمت گزاف از راه رسید - ژوانا

آن‌طور که پیداست بالاخره فروش اولین کارت ماینینگ انویدیا از سری CMP (Cryptocurrency Mining Processor) آغاز شده است. این کارت Palit CMP 30HX نام دارد و از سوی یک فروشگاه در دبی برای فروش قرار گرفته است.

کارت ماینینگ Palit CMP 30HX با قیمت ۲۶۵۶ درهم (معادل ۷۲۳ دلار) از سوی فروشگاه Microless در دبی برای فروش ارائه شده است که به وضوح ارزان نیست. باید توجه داشت هش ریت این کارت ۲۶ هش ریت عنوان شده که چندان دل‌چسب نیست اما مطمئناً طبق معمول ماینرها دست به بهینه سازی ولتاژ و فرکانس آن در سطح بایوس خواهند زد که می‌تواند به استخراج هش ریت بالاتر بیانجامد.

pdoYFOnuZjmaHn0z.jpg

کارت مخصوص ماینینگ CMP 30HX انویدیا بر پایه تراشه نسبتاً قدیمی TU116 با ریزمعماری Turing اما بدون هسته RT است که در کارت‌های نسل قبل چون GeForce GTX 1660 Super یافت می‌شود. این کارت دارای فرکانس پایه هسته ۱۵۳۰ مگاهرتز، فرکانس بوست ۱۷۸۵ مگاهرتز و ۶ گیگابایت حافظه ۱۴ گیگاهرتز از نوع GDDR6 است.

Oe1qkO2cAPERaFpC.jpg

پهنای باند حافظه CMP 30HX با داشتن رابط حافظه ۱۹۲ بیتی به ۳۳۶ گیگابایت در ثانیه می‌رسد. به وضوح ممکن است در آینده نزدیک ۶ گیگابایت حافظه کارت ماینینگ CMP 30HX انویدیا برای ماینینگ کافی نباشد و جذابیت خود را از دست بدهد. همچنین باید اشاره کرد همانند سایر کارت‌های ماینینگ خبری از درگاه خروجی تصویر نیست که مانع از فروش کارت‌های ماین شده به گیمرها می‌شود.

در حال حاضر روشن نیست قیمت ۷۲۳ دلاری کارت ماینینگ ۳۰HX انویدیا صرفاً از سوی فروشگاه Microless تعیین شده یا قیمت رسمی انویدیا است. با این حال با توجه به قیمت‌های کنونی کارت‌های گرافیک GeForce انویدیا با هش ریت مشابه، حدود ۷۰۰ دلار ممکن به نظر می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها