دریچه تکنولوژی کارت گرافیک ASUS DG1 وارد میدان شد؛ اما تنها با دو مادربرد - ژوانا

اینتل به آرامی در حال ورود به دنیای کارت‌های گرافیک مستقل است؛ DG1 از جمله گزینه‌های اقتصادی اینتل است که بر پایه معماری Intel Xe-LP طراحی شده و اینک شاهد مشخصات اولین کارت گرافیک سفارشی، ساخت ایسوس هستیم. کارت گرافیکی که تنها در برخی از مادربردها قابل استفاده است!

اولین کارت گرافیک کلاس دسکتاپ میانی اینتل، از معماری کلاس لپ تاپ استفاده می‌کند. DG1 یک کارت گرافیک ارزان قیمت و میان رده است که حالا سر و کله ASUS DG1 پیدا شده است. کارت گرافیک ASUS DG1 که تصاویر و برخی مشخصات آن در گذشته منتشر شده بود، اینک با جزئیات فنی دقیق آمده است.

ASUS-DG1-2.jpg

این کارت گرافیک فاقد خنک کننده فعال بوده و از یک هیت سینک بزرگ بهره می‌برد. ASUS DG1 دارای ۸۰ واحد Execution Unit بوده و از ۶۴۰ واحد سایه زن (Shading Unit) برخوردار است. کارت گرافیک مورد نظر دارای خروجی‌های DisplayPort، HDMI و DVI-D است. اگرچه ایسوس اشاره‌ای به نسخه‌های ورودی و خروجی نکرده است، اما می دانیم که نباید در انتظار HDMI 2.1 باشیم.

ASUS-DG1-4.png

این کارت گرافیک میان رده از گذرگاه PCI Gen3 x4 پشتیبانی کرده و دارای ۴ گیگابایت حافظه LPDDR4 بهره می‌برد. این کارت گرافیک از خروجی ۴K پشتیبانی کرده و تا به اینجای کار همه چیز درست و خوب به نظر می‌رسد. اما جالب است بدانید که برای استفاده از کارت‌های گرافیک DG1، به پشتیبانی سطح بایوس نیاز دارید. بدین ترتیب که مادربرد برای شناسایی کارت‌های گرافیک فوق نیازمند ایجاد یک به‌روزرسانی است.

ASUS-DG1-3.jpg

در نتیجه در وضعیت کنونی، تنها دو مادربرد از کارت گرافیک ASUS DG1 پشتیبانی می‌کنند. دو مادربرد ایسوس PRIME H410M-A/CSM و PRO B460M-C/CSM. به نقل از برخی منابع معتبر، کارت‌های گرافیک اینتل در کلاس دسکتاپ میانی، در وهله نخست تنها با چیپست های شرکت Intel سازگار بوده و از کار در کنار پلتفرم‌های AMD خبری نیست. اما این مسئله موقتی خواهد بود. نکته جالب توجه آن است که مادربردهای CSM ایسوس برای کاربردهای تجاری و سازمانی طراحی شده‌اند.

در نتیجه می‌توان گفت که در حال حاضر تنها دو مادربرد از کارت‌های گرافیک DG1 و به بیان ساده‌تر، ASUS DG1 پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که سرعت حرکت اینتل در زمینه ساخت کارت‌های گرافیک بسیار ضعیف است؛ در حال حاضر تنها سر و صدای تبلیغاتی فراوانی شنیده شده و خبر خاصی از دستاوردهای نهایی نیست. اما به زودی می‌توانید ورود جدی اینتل به دنیای کارت‌های گرافیک را تماشا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها