دریچه تکنولوژی کارت گرافیک CMP 220HX انویدیا با قدرت باورنکردنی در ماینینگ و البته قیمتی سرسام آور عرضه می شود - ژوانا

چندی پیش مشخص شد که انویدیا قصد دارد از هسته گرافیکی پرچمدار و قدرتمند A100 در یک کارت گرافیک ویژه و طراحی شده برای ماینینگ ارزهای دیجیتال استفاده کند. در آن زمان اعلام شد که این کارت گرافیک، قدرتمندترین محصول در این رده به منظور استخراج اتریوم است اما اطلاعاتی بیشتری از آن در دسترس قرار نگرفت. امروز گزارشی منتشر شد که ضمن افشای این اطلاعات، قیمت این کارت را هم لو می دهد.

گزارشی که امروز توسط منابع خبری منتشر شد نشان می دهد که انویدیا پس از عرضه کارت CMP 30HX، به سراغ تولید محصول قدرتمندتری با عنوان CMP 220HX رفته است که از هسته گرافیکی پرچمدار A100 بهره می برد. سری محصولات CMP انویدیا، کارت های گرافیکی هستند که با هدف استخراج ارزهای دیجیتال طراحی و تولید می شوند و انویدیا قصد دارد با استفاده از آن ها ضمن پاسخگویی به نیاز ماینرها، دسترسی گیمرها به دیگر محصولات خود را ساده تر کند.

هسته گرافیکی A100 انویدیا با استفاده از معماری Ampere تولید شده است و محصول پرچمدار این شرکت در این سری محسوب می شود. این هسته گرافیکی در کنار مشخصات و قدرت عالی قیمت بالایی نیز دارد. قیمتی که می توان گفت چندین برابر یک کارت گرافیک گیمینگ است. گزارشی که امروز منتشر شد نشان می دهد که این هسته گرافیکی قرار است در کارت CMP 220HX مورد استفاده قرار بگیرد و پس از عرضه قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت.

NVIDIA-Ampere-A100-3.jpg

در بخش دیگری از این گزارش به قدرت این کارت در هنگام استخراج ارزهای دیجیتال اشاره شده است. بر این اساس کارت گرافیک CMP 220HX قادر است در هنگام استخراج ارز اتریوم میزان هش ریت در حدود ۲۱۰ مگاهش بر ثانیه (MH/s) را فراهم آورد که چیزی در حدود دو برابر قدرت کارت گرافیک RTX 3090 است.

طبق اطلاعات موجود در سایت NiceHash، کارت گرافیک RTX 3090 قادر است با استخراج اتریوم در هر روز درآمدی در حدود ۱۱ دلار نصیب کاربران خود کند و این میزان می تواند با بهینه ترین تنظیمات به ۱۳ تا ۱۴ دلار نیز برسد. در این سایت همچنین به هسته گرافیکی Ampere A100 نیز اشاره شده و اعلام شده است که آن قادر است در هر روز درآمدی در حدود ۱۷ دلار داشته باشد و با بهینه ترین تنظیمات این میزان به ۱۹ تا ۲۰ دلار نیز خواهد رسید.

این در حالی است که کارت گرافیک RTX 3090 قیمتی در حدود ۱۵۰۰ دلار دارد و هم اکنون می توان نسخه های مختلف از آن را با قیمت ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار خریداری کرد. اما هسته گرافیکی A100 با ۴۰ گیگابایت حافظه اختصاصی هم اکنون قیمتی در حدود ۱۱ هزار دلار دارد. یعنی حتی با استفاده از بهینه  ترین تنظیمات نیز چیزی در حدود دو سال طول می کشد تا این کارت هزینه اولیه خود را بازگرداند و وارد سود شود.

اما در سمت مقابل کارت گرافیک CMP 220HX قرار است با قیمت ۳۰۰۰ دلار عرضه شود و انتظار می رود همان قدرت هسته گرافیکی Ampere A100 را در هنگام استخراج ارزهای دیجیتال فراهم کند. در صورت استفاده از تنظیمات بهینه، این کارت می تواند در عرض ۱۵۰ روز، هزینه خرید خود را به کاربران بازگرداند. انتظارمی رود این کاهش قیمت با حذف بخش قابل توجهی از حافظه گرافیکی ممکن شود.

در حال حاضر گفته می شود که کارت گرافیک CMP 220HX با در اختیار داشتن ۵ گیگابایت حافظه اختصاصی، پهنای باند ۱٫۶ ترابایت بر ثانیه را در دسترس کاربران خود قرار می دهد. همچنین با مصرف انرژی در حدود ۲۵۰ وات، این کارت بازدهی مالی خوبی را فراهم خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه این کارت گرافیک در دسترس قرار نگرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها