دریچه تکنولوژی کارت گرافیک Lenovo Radeon RX 6900 XT Legion یک کپی کامل است - ژوانا

از جمله جالب توجه ترین اتفاق‌هایی که در دنیای سخت افزار سال ۲۰۲۱ افتاده است، حضور لنوو در بخش ساخت کارت‌های گرافیک است. به تازگی اطلاعاتی در این زمینه منتشر شده است که نشان دهنده طراحی ضعیف این کمپانی در این زمینه است. آیا لنوو حتی به خود زحمت طراحی را هم نداده است؟

تصاویر و اطلاعاتی که به تازگی در زمینه کارت گرافیک Lenovo Radeon RX 6900 XT Legion منتشر شده است، حاکی از آن هستند که این کمپانی کارت‌های گرافیک پرچمدار و جدید را تنها در کامپیوترهای پیش ساخته و آماده نظیر کامپیوترهای گیمینگ لژیون نصب می‌کند. در نتیجه دست کم در وضعیت کنونی خبری از فروش آنها در بازار نخواهد بود.

Lenovo-L1.jpg

کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT Legion که به تازگی تصاویر و مشخصات آن در اینترنت منتشر شده است، کارت گرافیکی بسیار پهن است. این کارت گرافیک سه اسلات را در مادربرد به اشغال خود درآورده و سازنده ادعا می‌کند که از خنک کننده سفارشی و مدار چاپی غیر مرجع استفاده کرده است که بدین ترتیب نشان می‌دهد که ما با یک کارت گرافیک سفارشی روبرو هستیم.

Lenovo-L2.jpg

اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که لنوو در زمینه طراحی، یک کپی دقیق از نسخه مرجع یا همان رفرنس AMD Radeon VII را تکرار کرده است. این کارت گرافیک از دو رابط ۸ پین برای تأمین نیروی مورد نیاز استفاده می‌کند که در نتیجه می‌توان اینطور برداشت کرد که لنوو از خیر اورکلاک گذشته و کارت گرافیک Lenovo Radeon RX 6900 XT Legion با فرکانس‌های مرجع کار می‌کند.

لنوو از این طراحی دو نسخه RX6800 XT و RX6900 XT را به تولید می‌رساند. تفاوت‌های جزئی کارت گرافیک لنوو با AMD Radeon VII نشان لژیون و تغییر در رنگ آمیزی خنک کننده است. آیا لنوو می‌تواند در این بازار به موفقیت دست پیدا کند؟ به هر حال این کمپانی در کامپیوترهای گیمینگ و ایستگاه کاری خود از کارت‌های گرافیک دیگر برندها استفاده می‌کند.

حتی اگر کارت‌های گرافیک لنوو وارد بازارهای جهانی نیز نشوند، فروش آنها با کامپیوترهای آماده به نفع این کمپانی است. اما باید دید که در عمل Radeon RX 6900 XT Legion می‌تواند رقیبی برای بزرگان این بازار باشد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها