دریچه تکنولوژی کوالکام دیگر پادشاه نیست؛ مدیاتک بزرگ ترین تامین کننده چیپست موبایل دنیا شد - ژوانا

روزگاری نه چندان دور گوشی‌های مجهز به چیپست های مدیاتک بسیار کُند و پر از اشکال بودند اما حالا نیروبخش برخی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستند. بر اساس یک گزارش جدید MediaTek توانسته کوالکام را پشت سر بگذارد و به بزرگ‌ترین تامین کننده چیپست موبایل دنیا تبدیل شود.

چیپست های MediaTek به اندازه محصولات رده بالا کوالکام یا حتی سامسونگ وسوسه کننده نیستند اما هنگامی که به گوشی‌های میان رده و اقتصادی می‌رسیم، در بسیاری از پرفروش‌ترین آنها چیپست های مدیاتک یافت می‌شود.

طبق اعلام شرکت تحلیل گر و مشاوره Omdia، مدیاتک توانسته در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۵۱٫۸ میلیون قطعه تراشه عرضه کند که رشد بسیار چشمگیری را نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی با ۲۳۸ میلیون قطعه تراشه نشان می‌دهد. به این ترتیب مدیاتک توانسته کوالکام را پشت سر بگذارد و بزرگ‌ترین تأمین کننده چیپست های مورد استفاده در گوشی‌های موبایل شود.

mediatek-helio-g90-1.jpg

تخمین زده می‌شود بخش بزرگی از افزایش فروش چیپست های مدیاتک ناشی از شرایط اقتصادی به وجود آمده و رشد تقاضا برای گوشی‌های میان رده و رده پایین باشد. همچنین تحریم‌های آمریکا باعث شده هواوی قادر به استفاده از چیپست های اختصاصی Kirin یا محصولات کوالکام نباشد و به چیپست های مدیاتک روی بیاورد.

شیائومی بزرگ‌ترین مشتری چیپست های مدیاتک است و در سال میلادی گذشته ۶۳٫۷ میلیون گوشی مجهز به یکی از چیپست های مدیاتک را روانه بازار کرد. است. Oppo نیز با ۵۵٫۳ میلیون دستگاه دومین مشتری بزرگ مدیاتک است.

شاید در این میان سامسونگ از همه جالب‌تر باشد و به عنوان یکی از مشتریان جدید مدیاتک، به تنهایی ۴۳٫۳ میلیون قطعه چیپست محصول MediaTek را در گوشی‌های خود استفاده کرده است. این آمار نشان می‌دهد استفاده سامسونگ از چیپست های مدیاتک نسبت به سال قبل به میزان ۲۵۴٫۵ درصد افزایش یافته است.

پیش بینی می‌شود موفقیت مدیاتک در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد و هواوی و آنر بیشتر از گذشته از چیپست های مدیاتک در گوشی‌های خود استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها