دریچه تکنولوژی کوالکام هم با یک کنسول قدرتمند اندرویدی و شبیه به نینتندو سوییچ وارد دنیای گیمینگ می شود - ژوانا

امروز گزارشی از سوی یکی از منابع خبری نزدیک به شرکت کوالکام منتشر شد که نشان می دهد این شرکت قصد دارد در آینده ای نزدیک یک کنسول گیمینگ اندرویدی را تولید و عرضه کند. قابلیت های این کنسول شباهت زیادی به نینتندو سوییچ دارد و به نظر می رسد کوالکام در طراحی آن از این کنسول الهام گرفته است. در این گزارش به بخشی از مشخصات، زمان عرضه و قیمت این کنسول هم اشاره شده است.

به نظر می رسد دنیای گیمینگ علاوه بر کاربران، برای شرکت های فعال در حوزه سخت افزار نیز بسیار جذاب است. جدیدترین شرکتی که قصد دارد فعالیتی جدی در این بازار آغاز کند کوالکام است که بیش از هرچیز آن را به دلیل تولید تراشه های قدرتمند موبایلی می شناسیم. براساس اطلاعات در دسترس کوالکام هم قصد دارد با تولید یک کنسول گیمینگ، وارد این بازار پرسود و رونق شود.

nintendoswitch-2048px-09896-2x1-1.jpg

پیش از این اعلام شده بود که کوالکام در نظر دارد یک برند جدید برای گوشی های گیمینگ معرفی کند و در آن به صورت اختصاصی به تولید این رده از محصولات بپردازد. اما اکنون به نظر می رسد که این ایده تبدیل به تولید یک کنسول گیمینگ قابل حمل شده است. با توجه به اینکه کوالکام به تازگی به عرضه نسل جدیدی از پردازنده های خود با عنوان پلاس روی آورده و این محصولات نسبت به نسخه عادی سرعت بهتری دارند انتظار می رود این تراشه ها در کنسول گیمینگ این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

سایت Android Police امروز به نقل از یک منبع نزدیک به کوالکام اعلام کرد که این شرکت قصد دارد یک کنسول گیمینگ را تولید کند که شباهت زیادی به کنسول نینتندو سوییچ دارد؛ اما از سیستم عامل اندروید بهره می برد و به یکی از تراشه های اسنپدراگون تولید شده توسط این شرکت مجهز است. این وب سایت اعلام کرده است که حتی تصاویر نسخه اولیه از این کنسول را هم مشاهده کرده اما در حال حاضر قصد ندارد آن ها را منتشر کند.

در این گزارش به صورت خلاصه مشخص شده است که این کنسول گیمینگ، یک گوشی هوشمند ضخیم و بزرگ شده است که امکان جداسازی دسته های کنترلی از دو سمت کناری آن وجود دارد. این کنسول قرار است به یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز باشد و از فناوری شارژ سریع Quick Charge نیز بهره ببرد. قرار است این دستگاه، ویژگی های یک گوشی هوشمند بالارده و قدرتمند را هم در اختیار داشته باشد. استفاده از یک پورت خروجی تصویر اختصاصی و همچنین شیار حافظه SD در این کنسول بسیار محتمل به نظر می رسد.

تاکنون مشخص شده است که این کنسول از سیستم عامل اندروید ۱۲ بهره خواهد برد و بر روی آن امکان دانلود برنامه ها و بازی های اندرویدی از طریق سرویس Google Play ممکن خواهد بود. این کنسول قرار است در ماه های آغازین از سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازار شود به همین دلیل انتظار می رود نسخه بعدی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در آن مورد استفاده قرار بگیرد.

با توجه به اینکه این کنسول از گوشی های گیمینگ ضخیم تر است و ابعاد بزرگ تری نیز دارد انتظار می رود این تراشه دارای سرعت کلاک بالاتری باشد و از هسته گرافیکی قدرتمندتری نیز بهره ببرد. این گزارش اعلام کرده که ممکن است در این کنسول از مودم اسنپدراگون X55 5G نیز استفاده شود. البته عرضه نسخه Wi-Fi از این کنسول نیز محتمل به نظر می رسد.

گفته می شود کنسول گیمینگ کوالکام در زمان عرضه قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار خواهد داشت. انتظار می رود این کنسول هم به صورت مستقیم و هم از طریق اپراتورهای تلفن همراه به فروش برسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.