بر اساس گزارش Strategy Analytics پس از سامسونگ، اپل با ۳۰٫۲ و الجی با ۱۴٫۷ درصد رتبههای بعدی را در ایالات متحده به خود اختصاص دادهاند. به باور تحلیلگران این موسسه، بخش بزرگی از رشد سامسونگ به لطف گوشیهای مقرونبهصرفه و میانرده این کمپانی محقق شده است؛ هرچند نمیتوان از نقش پرچمدارانی همچون گلکسی نوت ۲۰ و گوشی خمشونده Galaxy Z Fold2 چشمپوشی کرد.
از سوی دیگر از یاد نباید برد که عرضه دیرهنگام سری آیفون ۱۲ هم در این میان بیتأثیر نبوده و به نفع کمپانی کرهای عمل کرده است. غول کوپرتینویی به طور معمول گوشیهای جدید خود را در سپتامبر هر سال معرفی میکند اما امسال رویه را تغییر داده و در اکتبر سال جاری از نسل جدید آیفون رونمایی کرده است. از این رو، انتظار میرود در سهماهه چهارم با تأثیر عرضه و فروش سری جدید آیفون، فضای رقابتیتری شکل گیرد.
طبق گزارش Strategy Analytics طی سهماهه سوم سال جاری میلادی سامسونگ در سطح جهانی هم پیشرو بوده و ۲۱٫۹ درصد از سهم بازار اسمارتفون را از آن خود ساخته است. پس از این شرکت، هواوی با ۱۴٫۱ درصد و شیائومی با ۱۲٫۷ درصد به ترتیب رتبههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس شنیدهها و گزارش برخی منابع، سامسونگ در پی آن است که از چالشهای کنونی و مشکلات پیش روی هواوی بیشتر بهره گیرد و اسمارتفونهای سری گلسی S30 را در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند. به این ترتیب، با توجه به روی کار آمدن رییسجمهور جدید ایالات متحده و احتمال کاهش موانع پیش روی هواوی، عرضه محصول جدید اپل و حضور موثر سامسونگ، سهماهه نخست سال آینده میلادی به احتمال زیاد دوران تشدید رقابت میان این غولهای فناوری خواهد بود.