دریچه تکنولوژی گوشی‌های سری گلکسی S22 و S21 سامسونگ چه تفاوتی با هم دارند؟ - ژوانا

امسال سامسونگ در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۲ خود از پرچم‌داران سری گلکسی S22 خود رونمایی کرد. در ادامه مقایسه‌ای داشتیم بین پرچم‌داران فعلی و قبلی این شرکت و تفاوت‌های این دوسری را بررسی کرده‌ایم.

سامسونگ گلکسی S22 با هدف ارائه موبایلی جمع و جورتر نسبت به نسخه فعلی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی عرضه خواهد شد. ما در اینجا نگاه عمیقی به تفاوت‌های بین این گوشی با نسل پیشین خود، گلکسی اس ۲۱ خواهیم انداخت. با مقایسه گلکسی S22 و S21 می‌توان از تفاوت‌های چشمگیر میان این دو محصول پرچم‌دار سامسونگ مطلع شد. 

ss212-2.jpg

همانند گوشی‌های سری S21، گلکسی S22 نیز در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا عرضه می‌شود. سامسونگ در ماه فوریه از گوشی‌های گلکسی سری S22 رونمایی کرد، حال آنکه سری S21 در ژوئیه معرفی شدند.

مقایسه طراحی گوشی S22 و گلکسی S21

گفته می‌شود گوشی‌ جدید کوچک‌تر و باریک‌تر از سری S21 هستند. نسخه استاندارد گلکسی S22 از نمایشگر ۶٫۱ اینچی برخوردار است، حال آنکه نسخه استاندارد S21 از نمایشگر ۶٫۲ اینچی استفاده می‌کند.

اندازه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در طی سال‌های گذشته بزرگ‌تر شده اما کاهش اندازه گوشی‌های سری جدید، تصمیمی غیرمعمول از جانب سامسونگ محسوب می‌شود که شاید به کوچکتر شدن اندازه باتری  این گوشی مربوط باشد. گوشی‌ S21 به باتری‌ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و این در حالی است که گلکسی S22 از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

گوشی‌های S21 از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند اما سرعت گوشی‌های سری S22 با استفاده از تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ بهبود یافته است.

ss212-2.jpg

تقویت توان پردازشی در S22 با بهبود توان گرافیکی همراه شده و به دنبال همکاری سامسونگ با شرکت AMD، شاهد توان گرافیکی فوق‌العاده این گوشی‌ها هستیم. همچنین سری S22 به قابلیت Active Fan مجهز بوده که دمای دستگاه را حین اجرای بازی‌ها یا اپلیکیشن های سنگین، پایین نگه می‌دارد.

به نظر می‌آید S22 سامسونگ از همان فناوری شارژ ۲۵ واتی به کار رفته در مدل قبلی خود استفاده کند و مطابق گذشته خبری از وجود شارژر یا هدفون در بسته‌بندی این محصول نیست.

دوربین اصلی گوشی‌های S22 نسبت به سری S21 ارتقا پیدا کرده است. دوربین‌های به کار رفته در مدل معمولی و مدل پلاس شامل لنز ۵۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فتوی ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی ۳ برابر می‌شود. این در حالی است که مدل‌های معمولی و پلاس سری S21 از دوبین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فتو ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد گوشی‌های سری S22 از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی نخواهند داشت و بازه قیمتی گوشی‌های S22 برای نسخه استاندارد برابر ۷۹۹ دلار بوده و قیمت نسخه پلاس هم از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

ss212-2.jpg

گلکسی S22 اولترا به عنوان ترکیبی از پرچم‌دار سری نوت و S از قلم هم پشتیبانی می‌کند اما برخلاف سری قبل یعنی گلکسی S21 اولترا، درون این گوشی محفظه‌ای برای نگه‌داری قلم وجود دارد تا بدین ترتیب کاربران مجبور نباشند برای قلم و قاب محافظ آن هزینه‌ای مجزا پرداخت کنند.

گلکسی S22 اولترا از همان نمایشگر ۶.۸ اینچی با وضوح +QHD بهره می‌برد که در گلکسی S21 اولترا بکار گرفته شده بود. از لحاظ مشخصات فنی هم تا حد زیادی این دو نمایشگر شبیه به هم هستند. اما از یک لحاظ و آن هم بیشینه‌ روشنایی، گلکسی S22 اولترا با ۱۷۵۰ نیت روشنایی رکورد خارق‌العاده‌ S21 اولترا را شکسته است.

علاوه بر این‌ سامسونگ کنترل بیشتر روی میزان نرخ نوسازی گلکسی S22 اولترا اعمال کرده و مصرف انرژی را تا جایی که امکان دارد کاهش داده که به نظر می‌رسد این‌بار نرخ نوسازی در بازه‌ ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود و نه ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز که در گلکسی S21 اولترا شاهد بودیم.

ss212-2.jpg

از لحاظ اندازه تغییر خاصی را در دوربین‌های سری اس ۲۲ به نسبت نسل گذشته شاهد نیستیم. البته سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا قدرت و کیفیت بیشتری داشته و به لطف دیافراگم بازتر می‌تواند نور بیشتری را جذب و در نتیجه تصاویر بهتری را ثبت کند. همچنین در نور کم هم عملکرد این سنسور به شکل محسوسی بهتر خواهد بود که البته همه اینها مدیون پیشرفت در هوش مصنوعی و الگوریتم‌های نرم‌افزاری این شرکت کره‌ای است.

گلکسی S22 اولترا در بخش سخت‌افزار هم پیشرفت محسوسی به نسبت گلکسی S21 اولترا خواهد داشت. در این گوشی از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد شد که پردازنده‌ای مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری است.

از لحاظ ظرفیت باتری، گلکسی S22 اولترا و S21 اولترا شرایط کاملا مشابهی دارند. در هر دو گوشی شاهد بکارگیری یک منبع تغذیه‌ی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستیم که گفته می‌شود عملکرد کم‌نظیری هم خواهد داشت.

علاوه بر این گفته می‌شود سامسونگ به‌جای ۲۵ وات، پشتیبانی از شارژر سریع‌تر ۴۵ وات را به این گوشی مورد انتظار خود اضافه کرده است تا در این بخش تا حدودی با شرکت‌های چینی در رقابت باقی بماند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این محصولات در دسترس کاربران قرار گرفته و عملکرد این دو محصول نه بر روی کاغذ بلکه در عمل مورد آزمایش و مقایسه قرار بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 15 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.