دریچه تکنولوژی گوشی ارزان قیمت نوکیا با پردازنده سامسونگ از راه می‌رسد - ژوانا

پس از رستاخیز برند نوکیا تحت مالکیت شرکت HMD Global، این شرکت تا به امروز فعالیت گستردهای در بازار گوشیهای اقتصادی و ارزان قیمت داشته است. نکته مهم در مورد محصولات نوکیا استفاده همزمان از تراشههای مدیاتک، کوالکام و حتی Unisoc بوده ولی به نظر این شرکت را نیز باید دومین کمپانی بزرگ دنیا بدانیم که قصد دارد از تراشه‌های نوع چهارم، ساخت شرکت سامسونگ نیز در تجهیزات خود استفاده کند.

نوکیا را باید یکی از متخصصان این روزهای بازار گوشیهای هوشمند در ساخت محصولات ارزان قیمت دانست که با امکانات و ویژگی‌های مناسب خود توانستهاند به آمار قاب قبولی طی سالهای اخیر دست یابند.

یکی از نکات مهم در طراحی گوشی هوشمند، ساخت پلتفرم‌ها (دقیقاً مانند صنعت خودرو) است. در این حالت بن مایه و ساختار کلی طراحی یک دسته محصول در یک شرکت مد نظر قرار گرفته و بر اساس آن، چندین دستگاه با استفاده از یک پلتفرم ساخته میشود. لازمه اصلی استفاده از یک پلتفرم، رعایت برخی نکات پایه، به خصوص ارتباطات و ساختارسازی تراشه پردازنده آن است.

در این میان شرکتهایی که از چندین پردازنده در ساخت محصولات خود استفاده میکنند لاجرم باید چندین پلتفرم را طراحی کرده یا از تراشههای بسیار نزدیک به نسخه پایه خود استفاده نمایند. در این زمینه به نظر نوکیا نیز تصمیم به اقدامی بزرگ و افزودن ضلع چهارمی به زنجیره تأمین کنندگان تراشه پردازشی خود گرفته است.

در جدیدترین اطلاعاتی که به واسطه بنچمارک یکی از گوشی‌های اقتصادی این شرکت در پایگاه داده GeekBench به دست آمده، نوکیا قصد دارد از تراشه میان‌رده سامسونگ Exynos 7884B از گوشی با اسم رمز Suzume (در زبان ژاپنی به معنی گنجشک) استفاده کند؛ تراشه‌ای ۱۴ نانومتری که به هیچ عنوان جدید نیست و از ساختار پردازنده با ۲ هسته پرقدرت Cortex-A73 و شش هسته کم‌مصرف Cortex-A53 استفاده میکند.

suzume-1.jpg

در اطلاعات منتشر شده توسط این بنچمارک مشخص شده که هسته‌های بزرگتر در فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتز و هسته‌های کم‌مصرف در فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز تنظیم شدهاند. جالب است بدانید که این تراشه پیش از این روی دستگاه‌های متعددی (مانند Galaxy A10) استفاده شده ولی فرکانس هسته‌ها در آن بیشتر از آنچه توسط گیک‌بنچ اعلام شده، بوده است. این احتمال را می‌توان مطرح کرد که نوکیا به جهت کاهش مصرف انرژی و ارتقای شارژدهی دستگاه، کلاک پردازنده را پایین آورده باشد. همچنین بخش گرافیکی این تراشه نیز با پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 طراحی شده که آن نیز عملکرد متوسطی خواهد داشت.

مضاف بر اطلاعات فوق، نوکیا از حافظه رم ۳ گیگابایتی و با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی استفاده کرده که نشان می‌دهد این دستگاه یک محصول ارزان قیمت خواهد بود.

به هر حال اطلاعات فوق نشان می‌دهند که با یک گوشی میان‌رده روبرو خواهیم بود که شاید در آینده‌ای نه چندان دور و پیش از پایان سال جاری میلادی توسط نوکیا معرفی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.