دریچه تکنولوژی گوشی تاشو می میکس فولد شیائومی با لنز مایع و تراشه اختصاصی Surge C1 معرفی شد - ژوانا

سرانجام امروز شیائومی به طور رسمی از اولین گوشی تاشو خود به نام Mi Mix Fold (می میکس فولد) معرفی کرد. این گوشی دارای ویژگی‌های بارزی چون صفحه نمایش اصلی ۸ اینچی، صفحه نمایش بیرونی ۶٫۵ اینچی، بلندگو چهارکاناله تیون شده توسط harman/kardon، سیستم خنک سازی اختصاصی، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، لنز مایع و شارژر ۶۷ واتی است. در ادامه به معرفی، مشخصات و قیمت گوشی تاشو می میکس فولد شیائومی و ویژگی‌های هیجان انگیز آن می‌پردازیم.

گوشی Mi Mix Fold شیائومی از طراحی مشابه گوشی‌های تاشو مطرح کنونی بهره می‌برد و رو به داخل تا می‌شود. این گوشی دارای یک صفحه نمایش اصلی ۸٫۰۱ اینچی از نوع AMOLED با نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز و یک صفحه نمایش دوم ۶٫۵۲ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز است.

gsmarena_002.jpg

صفحه نمایش اصلی می میکس فولد با داشتن وضوح تصویر +۱۴۴۰p و نسبت ابعاد ۴:۳ به صفحه نمایش تبلت ها نزدیک است و از همین رو شیائومی ادعا می‌کند این بزرگ‌ترین صفحه نمایش در دنیای گوشی‌های تاشو است. در وجود چنین صفحه نمایش بزرگی شیائومی حالت دسکتاپ را ارائه کرده که امکان اجرای چندین پنجره هم زمان با قابلیت تغییر اندازه پنجره‌ها را می‌دهد. کافی است که انگشت بر روی صفحه کشیده شود تا حالت دسکتاپ فعال شود.

gsmarena_019.jpg

صفحه نمایش می فولد میکس شیائومی قادر به پشتیبانی از +HDR10 و Dolby Vision است و دقت رنگ خوبی ارائه می‌کند. شدت روشنایی این صفحه نمایش ۶۰۰ نیت اعلام شده است اما بیشینه شدت روشنایی آن به ۹۰۰ نیت می‌رسد.

gsmarena_016.jpg

صفحه نمایش بیرونی دستگاه دارای اندازه ۶٫۵۲ اینچ با نسبت ابعاد ۲۷:۹ بوده و از وضوح تصویر ۸۴۰×۲,۵۲۰ پیکسل برخوردار است. بر خلاف صفحه نمایش اصلی شاهد نرخ نوسازی تصویر نسبتاً بالا ۹۰ هرتز و نرخ نمونه برداری تاچ ۱۸۰ هرتز هستیم. شدت روشنایی صفحه دوم قدری بالاتر بوده و ۶۵۰ نیت است. همچنین این صفحه نمایش از +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

gsmarena_018.jpg

شیائومی برای اولین گوشی تاشو خود یک لولا U شکل طراحی کرده که ادعا می‌کند ۲۷ درصد سبک‌تر از لولای گوشی‌های تاشو مشابه است. لولای این گوشی در آزمایش‌ها ۲۰۰,۰۰۰ بار بدون هیچی مشکلی باز و بسته شد که در نهایت برای ۱ میلیون بار مورد آزمایش قرار گرفت.

gsmarena_009.jpg

یکی نکات برجسته درباره گوشی می میکس فولد شیائومی به‌کارگیری تراشه پردازش تصویر اختصاصی Surge C1 است. این تراشه که توسط خود شیائومی توسعه پیدا کرده، وظیفه فوکوس خودکار، تنظیم خودکار نوردهی و تنظیم خودکار تعادل نور سفید را بر عهده دارد. همچنین شیائومی ادعا می‌کند پردازش تصویر با Surge C1 مصرف انرژی کمتری نسبت به چیپست اصلی مصرف می‌کند.

gsmarena_023.jpg

فناوری جالب دیگری که برای اولین بار در گوشی MI MIX Fold یافت می‌شود، لنز مایع است. در دوربین تله فوتو این گوشی از یک لنز ساخته شده از یک پوشش انعطاف پذیر استفاده شده که حاوی یک مایع شفاف است. این عدسی درست همانند چشم انسان قادر به تغییر شکل است و می‌تواند بر روی سوژه‌های در فواصل مختلف فوکوس کند. برای تغییر شکل عدسی از یک موتور الکتریکی با دقت بالا استفاده شده است. خبر خوب اینکه این لنز به خوبی در بازه دمایی منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد تا مثبت ۶۰ درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است و محدودیتی ندارد.

لنز مایع دوربین تله فوتو گوشی Mi Mix Fold شیائومی قادر به بزرگ نمایی ۳ تا ۳۰ برابری است. این لنز قادر به فوکوس از فاصله حداقل ۳ سانتی متری است و می‌توان از حسگر ۸ مگاپیکسلی آن برای گرفتن تصاویر ماکرو هم استفاده کرد.

gsmarena_0003.jpg

دوربین اصلی گوشی mi mix fold شیائومی از یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱/۱٫۵۲ اینچی ISOCELL HM2 سامسونگ با لنز ۷ تکه بهره می‌برد. این حسگر هر ۹ پیکسل را در ۱ پیکسل تجمیع می‌کند که حاصل آن پیکسل‌هایی با اندازه ۲٫۱ میکرومتر است. با این حال خبری از لرزش گیر اپتیکال نیست.

همچنین یک دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۳ درجه و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری در پشت گوشی می میکس فولد یافت می‌شود. این دوربین دارای گشودگی f/2.4 است.

gsmarena_025.jpg

گوشی MI MIX Fold شیائومی نیروی پردازشی خود را از چیپست پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با سیستم دفع گرما Butterfly Cooling System می‌گیرد. همچنین شیائومی از حافظه رم پرسرعت LPDDR5 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 استفاده کرده است. گوشی MI MIX Fold در ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت حافظه رم ارائه می‌شود. بالاترین پیکربندی این گوشی از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

چیپست پرقدرت اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام توسط سیستم اختصاصی Butterfly Cooling System شیائومی خنک می‌شود که متشکل از یک محفظه خلاء، ژل ناقل گرما و چندین صفحه گرافیتی است. به گفته شیائومی این سیستم دارای سطح دفع گرما با مساحت معادل ۲۲,۵۸۳ میلی متر مربع است و افزون بر چیپست اصلی، آنتن‌های ۵G و سیستم شارژ سریع را هم خنک می‌کند.

gsmarena_004.jpg

این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۵,۰۲۰ میلی آمپر ساعت است که در اصل از دو سلول با ظرفیت ۲,۴۶۰ میلی آمپر ساعت تشکیل شده است. این گوشی از  شارژ سریع ۶۷ واتی با توانایی شارژ کامل تنها ظرف ۳۷ دقیقه بهره می‌برد. با این حال خبری از شارژ به یسیم نیست.

gsmarena_022.jpg

آخرین ویژگی برجسته گوشی Mi Mix Fold شیائومی سیستم صوتی چهارکاناله تیون شده توسط Harman Kardon است. در این سیستم از چهار بلندگو ۱۲۱۶ با محفظه‌های ۱٫۳۴ اینچی استفاده شده است و از آمپلی‌فایرهای قوی بهره می‌برند که حاصل آن ۴۰ درصد صدای بلندتر نسبت به گوشی Mi 10 Pro است. همچنین این گوشی دارای یک الگوریتم ویژه برای ایجاد صدای فراگیر با استفاده از چهار بلندگو است.

گوشی Mi Mix Fold شیائومی در دو نسخه با قاب پشتی شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس و قاب سرامیکی عرضه می‌شود. قیمت نسخه پایه گوشی Mi Mix Fold شیائومی ۱۵۲۰ دلار است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها