دریچه تکنولوژی گوشی می 11 لایت شیائومی با چیپست اسنپ دراگون 780G معرفی شد؛ نازک‌‌ترین گوشی 5G با قیمتی باورنکردنی! - ژوانا

امروز شرکت شیائومی بخش اول از مراسم «Mega Launch» خود را برگزار کرد و در کنار معرفی گوشی‌های پرچمدار می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا، از گوشی اقتصادی و ارزان قیمت می ۱۱ لایت نیز رونمایی کرد. این گوشی با ضخامت ۶٫۸ میلی‌متری نازک‌ترین گوشی ۵G دنیا محسوب می‌شود و به چیپست جدید اسنپ دراگون ۷۸۰G هم مجهز است.

طراحی و سخت افزار Mi 11 Lite 5G
گوشی می ۱۱ لایت شیائومی به عنوان یک محصول پرچمدار اقتصادی شناخته می‌شود و اولین گوشی هوشمند دنیاست که از چیپست ۵ نانومتری اسنپ دراگون ۷۸۰G بهره می‌برد. این چیپست اولین تراشه از سری اسنپ دراگون ۷۰۰ کوالکام است که با فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید شده است و از هسته‌های پرقدرت Cortex-A78 و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۲ استفاده می‌کند.

sd780g-1.jpg

گوشی ۵G می ۱۱ لایت شیائومی در کنار چیپست Snapdragon 780G به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع پرسرعت UFS 2.2 مجهز است. همچنین کاربر برای افزودن به فضای داخلی گوشی خود می‌تواند از اسلات microSD می ۱۱ لایت استفاده کرده و تا ۵۱۲ گیگابایت بر فضای ذخیره‌سازی این اسمارت‌فون بیافزاید.

پرچمدار اقتصادی جدید شیائومی دارای یک نمایشگر تخت ۶٫۵۵ اینچی از نوع امولد (AMOLED) با رزولوشن Full HD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بوده که دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این اسمارت‌فون را در طراحی حفره‌ای خود قرار داده است و توسط یک لایه گوریلا گلس ۶ شرکت کورنینگ محافظت می‌شود.  

Xiaomi-Mi-11-Lite-c.png

در قسمت پشتی گوشی می ۱۱ لایت نیز شاهد یک ترکیب دوربین سه‌گانه هستیم که از یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. باتری اسمارت‌فون اقتصادی شیائومی نیز ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و از فناوری شارژ پرسرعت ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی در مراسم معرفی این گوشی به طراحی نازک این گوشی اشاره کرد و مدعی شد می ۱۱ لایت نازک‌ترین و سبک‌ترین اسمارت‌فون برند Mi است. Mi 11 Lite 5G در ابعاد ۱۶۰٫۵۳ x 75.72 x 6.81 میلی‌متر تولید می‌شود و فقط ۱۵۹ گرم وزن دارد.

mi-11-lite-1.jpg

از دیگر قابلیت‌های این گوشی ارزان قیمت نیز می‌توان به بلوتوث ۵٫۲، Wi-Fi 6E و پشتیبانی از محتوای HDR+ اشاره کرد. اسمارت‌فون ۵G می ۱۱ لایت از نظر نرم افزاری نیز پیشرفته بوده و به رابط کاربری MIUI 12 بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۰ مجهز است.

در این رابطه بخوانید:

– گوشی پرچمدار شیائومی Mi 11 Ultra معرفی شد ؛ وقتی همه چیز عالیست
– می ۱۱ لایت شیائومی اولین گوشی مجهز به چیپست اسنپ دراگون ۷۸۰G خواهد بود
– شیائومی زمان معرفی دو گوشی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا را اعلام کرد؛ «بهترین گوشی اندرویدی» در راه است
– گوشی هوشمند شیائومی Mi 11 معرفی شد؛ اولین پرچمدار با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸
– چیپست ۵ نانومتری اسنپ دراگون ۷۸۰G معرفی شد؛ مخصوص پرچمداران اقتصادی!

قیمت و تنوع رنگ Mi 11 Lite 5G
گوشی می ۱۱ لایت در رنگ‌های بسیاری عرضه می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان مشکی، صورتی، آبی، سبز، زرد و سفید را نام برد. این گوشی در دو نسخه‌ی دارای ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که هر دو قیمتی زیر ۴۰۰ دلار دارند.

xiaomi-mi-11-lite-6061a8046adf3.jpg

  • قیمت نسخه دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی گوشی می ۱۱ لایت: حدود ۳۵۰ دلار
  • قیمت نسخه دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی گوشی می ۱۱ لایت: حدود ۳۹۵ دلار

نظر شما در مورد گوشی Mi 11 Lite 5G شیائومی چیست، با توجه به مشخصات مذکور آیا قیمت پایه‌ی ۳۵۰ دلار برای این گوشی منطقی است یا در این محدوده قیمت اسمارت‌فون بهتری در نظر دارید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 197 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها