دریچه تکنولوژی گوشی 5G میت 40E هواوی با چیپست Kirin 990E و نمایشگر 90 هرتزی معرفی شد - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه پیش شرکت هواوی سری گوشی‌های پرچمدار میت ۴۰ را در چهار نسخه‌ی میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۴۰ آر اس پورشه دیزاین معرفی کرد. در این راستا امروز هواوی از عضو جدید خانواده میت ۴۰ خود با نام Mate 40E و مجهز به چیپست Kirin 990E و نمایشگر خمیده ۹۰ هرتزی رونمایی کرد.

گوشی ۵G هواوی میت ۴۰E دارای یک نمایشگر خمیده ۶٫۵ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتز بوده که برای گیمینگ بسیار مناسب است. این نمایشگر سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین سلفی این گوشی را نیز در طراحی حفره‌ای خود قرار داده و حسگر اثر انگشت Mate 40E نیز زیر آن حضور یافته است.

mate-40e-1.jpg

در بخش پشتی گوشی نیز یک ترکیب دوربین سه‌گانه مشاهده می‌شود که از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، یک سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر و گشودگی دیافراگم f/2.4 و یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. از سنسور اولتراواید این گوشی می‌توان برای عکاسی ماکرو از سوژه‌های نزدیک (تا ۲٫۵ سانتی‌متر) نیز استفاده کرد.

mate-40e-2.jpg

سنسور چهارم موجود در ماژول دوربین گوشی میت ۴۰E نیز یک حسگر فوکوس لیزری است. برند LEICA در وسط ماژول دوربین گوشی جدید چینی‌ها نشان از همکاری هواوی با این شرکت دوربین‌سازی آلمانی دارد.

قلب تپنده‌ی گوشی میت ۴۰E چیپست Kirin 990E است که با فناوری ۷+ نانومتری تولید می‌شود و در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی سخت افزار اصلی این گوشی را تشکیل می‌دهد. این چیپست دارای مودم ۵G است و از هر دو نوع شبکه‌ی NSA و SA پشتیبانی می‌کند. در بخش نرم افزار نیز این گوشی دارای رابط کاربری EMUI 11 و سیستم عامل اندروید ۱۰ بوده به احتمال زیاد پس از معرفی به اندروید ۱۱ نیز ارتقا خواهد یافت.

mate-40e-3.jpg

گوشی Mate 40E هواوی دارای یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که توسط پورت USB Type-C شارژ می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی از قابلیت‌های شارژ بی‌سیم (وایرلس) ۴۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس نیز بهره‌مند است.

از دیگر قابلیت‌های عضو جدید خانواده میت ۴۰ هواوی نیز می‌توان به گواهی IP53، پشتیبانی از ۵G، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، NFC، Wi-Fi 6+ و بلندگوهای استریو اشاره کرد.

در این رابطه بخوانید:

– گوشی هواوی Mate 40E با تراشه Kirin 990E در راه است
– گوشی‌ هواوی میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس رسماً معرفی شدند؛ بهترین دوربین‌ها با قدرتمندترین سخت‌افزار
– گوشی میت ۴۰ هواوی با نمایشگر OLED و چیپست قدرتمند Kirin 9000E رسماً معرفی شد
– DXOMARK شهادت داد: گوشی میت ۴۰ پرو هواوی بهترین دوربین دنیا را دارد
– گوشی هواوی میت ۴۰ پورشه دیزاین رسماً معرفی شد؛ اوج خواسته‌های لاکچری دوستان!

mate-40e-4.jpg

گوشی هواوی میت ۴۰E از تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) و در سه رنگ Mithril، Bright Black و Glazed White وارد بازارهای چین می‌شود. قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی گوشی میت ۴۰E حدود ۷۰۵ دلار است و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی میت ۴۰E نیز با قیمت ۷۸۵ دلار عرضه می‌شود.

هواوی امروز افزون بر گوشی Mate 40E، یک نسخه‌ی جدید از گوشی میت ۴۰ آر اس پورشه دیزاین (Mate 40 RS Porsche Design) را هم معرفی کرد که دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است و حدود ۱۶۹۰ دلار قیمت دارد.

porsche-2.jpg

نظر شما در مورد گوشی میت ۴۰E هواوی چیست، آیا مشخصات این گوشی قیمت ۷۰۰ دلاری آن را توجیه می‌کنند یا در این محدوده قیمت اسمارت‌فون‌های بهتری پیشنهاد می‌کنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها