دریچه تکنولوژی گوشی Galaxy S21 سامسونگ چقدر زیر آب دوام می آورد؟ - ژوانا

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جدیدترین پرچمدار از سری S سامسونگ یا همان گوشی گلکسی اس ۲۱، تا چه مدت را می‌تواند زیر آب دوام بیاورد. این آزمایشی است که به‌تازگی یک کانال یوتیوب آن را آغاز کرده و همچنان هم ادامه دارد. گوشی S21 سامسونگ که استاندارد IP68 را نیز اخذ کرده، تا کنون ۱۱ روز را زیر آب سپری کرده است؛ اما در این ۱۱ روز چه بلایی بر سر گوشی آمده؟

استاندارد جهانی IP68 برای اولین بار با رونمایی از گلکسی S7 پا به محصولات پرچمدار سامسونگ گذاشت. این استاندارد در واقع معیاری است که مقاومت گوشی در برابر نفوذ گرد و خاک و مایعات را بررسی می‌کند. این ویژگی که برای گوشی گلکسی S5 به استاندارد IP67 تزل پیدا کرد، در مدل S6 کنار گذاشته شد.

اما حالا سامسونگ همچون سال‌های اخیر معیار نفوذ آب را برای سری گلکسی اس ۲۱ هم سنجیده است. استاندارد IP68 این مجموعه نشان می‌دهد پرچمدار جدید سامسونگ می‌تواند تا مدت زمان ۳۰ دقیقه را در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد.

پس از اجرای آزمایش‌های مختلف تست دوام و سقوط بر روی سری اس ۲۱ سامسونگ، این بار کانال یوتیوب « Photo Owl Time Lapse» تصمیم گرفته در اقدامی جالب تست نفوذ آب را بر روی گوشی S21 اجرا کند؛ اما نه آن طور که استاندارد IP68 تعیین می‌کند!

این آزمایش که در زمان نگارش این نوشتار روز یازدهم خود را سپری می‌کند، به شکل پخش زنده (Live) در یوتیوب قابل تماشا است. البته از آنجایی که گوشی در یک آکواریوم کوچک قرار دارد، شرایط اجرای آزمایش همچون در نظر گرفتن عمق ۱٫۵ متری با معیارهای استاندارد IP68 متفاوت است. پس طبیعتاً گوشی مدت زمان بیشتری را زیر آب دوام خواهد آورد.

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که در طول ۱۱ روز چگونه این گوشی هنوز شارژ دارد؟ در واقع برای شارژ گوشی از یک دستگاه شارژ بی‌سیم استفاده شده که در فاصله‌ی اندکی از دیواره‌ی آکواریوم قرار گرفته است.

از آنجایی که زمان‌سنج گوشی تنها می‌تواند تا ۹۹ ساعت و ۵۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه را ثبت کند، برای صفر کردن آن تا کنون دو بار گوشی از آب خارج شده است.

S21WATERRES.jpg

همچنین توضیحاتی در زیر پخش لایو درج شده که طبق آن گوشی اس ۲۱ سامسونگ پس از گذشت ۱۱۷ ساعت و ۵۳ دقیقه در زیر آب ماندن، هشدار تشخیص رطوبت در گوشی را نمایش داده است؛ در این زمان گوشی شروع به باز کردن برنامه‌های مختلف و پریدن از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر کرده است. البته بعد از آن و با فشردن دکمه‌ها اکنون دوباره گوشی به روند عادی خود بازگشته اما هشدار «تشخیص رطوبت» همچنان روی صفحه باقی مانده است.

پس از گذشت ۲۴۱ ساعت و ۱۰ دقیقه، آن‌ها تصمیم گرفتند عملکرد بلندگوهای گوشی گلکسی S21‌ را بررسی کنند. با بیرون آوردن گوشی از آب و پخش چند آهنگ، صدای بسیار ضعیفی از اسپیکرها به گوش می‌رسید و عملاً کارایی خود را از دست داده بودند.

با این وجود هنوز هم صفحه‌نمایش گوشی روشن است و زمان‌سنج کار می‌کند که این موضوع نشان دهنده‌ی مقاومت بالای گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در برابر نفوذ آب به دستگاه است.

لازم به ذکر است گارانتی محصولات سامسونگ خرابی‌های ناشی از نفوذ آب به دستگاه را شامل نمی‌شود. در نتیجه باز هم نمی‌توان بی‌اعتنا به ضد آب بودن گوشی، حتی برای مدتی کوتاه آن را در معرض رطوبت قرار داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها