دریچه تکنولوژی گوشی Realme GT 5G با چیپست اسنپ دراگون 888، نمایشگر 120 هرتزی و قیمتی باورنکردنی معرفی شد - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید در هفته‌ی گذشته اولین تصویر گوشی ۵G Realme GT در اکانت Weibo این شرکت منتشر شد که نمایی جذاب از پشت این اسمارت‌فون را به نمایش می‌گذاشت. در ادامه نیز شرکت ریلمی امروز بالاخره گوشی پرچمدار خود را با نام ریلمی GT و مجهز به چیپست اسنپ دراگون ۸۸۸، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی و قیمت بسیار رقابتی ۴۳۰ دلار معرفی کرد که در ادامه به قابلیت‌ها و مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

گوشی ریلمی GT دارای یک نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) با رزولوشن ۱۰۸۰ x 2400 پیکسل، نسبت ابعاد ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر اینچ بوده که نسبت صفحه به بدنه‌ی ۸۵٫۹ درصدی را برای این اسمارت‌فون به ارمغان آورده است. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس ۳۶۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود در ۵ حالت مختلف از آن استفاده کند.

realme-gt-1.jpg

قلب تپنده‌ی پرچمدار جدید ریلمی چیپست اسنپ دراگون ۸۸۸ است که در کنار ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع پر سرعت UFS 3.1 سخت افزار اصلی گوشی Realme GT را تشکیل می‌دهد. متاسفانه این گوشی از اسلات microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی پرچمدار ریلمی جی تی دارای یک ترکیب دوربین سه‌گانه در بخش پشتی است از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.3 و میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 تشکیل می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بوده که در طراحی حفره‌ای نمایشگر آن قرار گرفته است.

realme-gt-5g.jpg

با توجه به اینکه گوشی Realme GT از یک چیپست پرچمدار بهره می‌برد، این اسمارت‌فون از قابلیت لرزش‌گیری الکترونیکی (EIS) پشتیبانی می‌کند و به راحتی با نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۴K فیلم‌برداری می‌کند.

گوشی مزبور دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی به سرعت شارژ می‌شود، اما متاسفانه از تکنولوژی شارژ بی‌سیم بی‌بهره است. شایان ذکر است به گفته شرکت سازنده، شارژر این گوشی می‌تواند در ۳۵ دقیقه باتری آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

realme-gt-3.jpg

از دیگر قابلیت‌های گوشی ریلمی جی تی نیز می‌توان به بلوتوث ۵٫۲، استاندارد Wi-Fi 6e، فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. از نظر نرم افزاری نیز گوشی جدید ریلمی از رابط کاربری Realme UI 2.0 و سیستم عامل اندروید ۱۱ بهره می‌برد و به جدیدترین پکیج HyberBoost 4.0 برای افزایش عملکرد گوشی هنگام گیمینگ مجهز است.

Realme-gt-launched.jpg

در این رابطه بخوانید:

– اولین تصویر رسمی از گوشی پرچمدار و جذاب Realme GT منتشر شد
– میان‌رده یا پرچمدار؟ گوشی بی‌نظیر و جذاب Realme XT با دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد
– ارزان‌ترین گوشی ۵G دنیا که شما هم می‌توانید آن را بخرید

گوشی ۵G ریلمی جی تی در سه رنگ Galactic Silver، Deep Sea Blue و Dawn Yellow و در دو نسخه دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند. اما به جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی گوشی مذکور قیمت فوق‌العاده رقابتی آن است؛ نسخه ۸ گیگابایتی گوشی Realme GT حدود ۴۳۰ دلار قیمت دارد و این کمپانی برای نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی ریلمی جی تی قیمت ۵۱۰ دلار را در نظر گرفته است.

realme-gt-4.jpg

لازم به ذکر است اولین فروش سریع (Flash Sale) این گوشی در ساعات آینده آغاز می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا ریلمی جی تی را در بازارهای جهانی هم خواهیم دید یا خیر.

نظر شما در مورد گوشی Realme GT چیست، در صورت عرضه‌ی جهانی ارزش خرید این گوشی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها