دریچه تکنولوژی یک خبر بد دیگر: MSI قیمت کارت‌های گرافیک را افزایش داد - ژوانا

در سال گذشته خبر افزایش قیمت بسیاری از سخت افزارها، ما را شوکه کرد. پس از ایسوس چند کمپانی دیگر نیز بنا به دلایلی اقدام به افزایش قیمت مادربرد و کارت‌های گرافیک خود کردند. اما MSI بنا به دلایلی دیگر، کارت‌های گرافیک خود را گران کرد. علت افزایش قیمت کارت‌های گرافیک MSI چیست؟

ایسوس و چند کمپانی دیگر در سال گذشته اقدام به افزایش قیمت کارت‌های گرافیک و مادربردهای خود کردند. DigiTimes به تازگی گزارش کرده است که کمپانی تایوانی MSI قیمت کارت‌های گرافیک خود را افزایش می‌دهد. به گفته این منبع، علت این افزایش قیمت چیزی نیست جز کمبود تراشه (GPU).

می دانیم که کمبود کارت گرافیک و تراشه‌های گرافیکی برای مدت‌های طولانی ادامه یافته و دست کم تا پایان سال ۲۰۲۱ با کمبود تراشه‌های گرافیکی و حتی پردازنده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. وضعیت NVIDIA مقداری بهتر از AMD است؛ با این وجود هر دو تیم با مشکل تأمین تراشه روبرو هستند؛ در نتیجه می‌توان گفت که سازندگان سخت افزار نظیر MSI نیز با مشکل کاهش فروش در اثر کمبود تراشه روبرو می‌شوند.

MSI-2.jpg

کاهش فروش مساوی با کاهش درآمد و کسب سود است. شاید بدین ترتیب MSI ناچار به افزایش قیمت کارت‌های گرافیک خود شده است. مدیر جدید کمپانی MSI به سرمایه داران این شرکت گفت: انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد دو رقمی در بخش فروش کارت‌های گرافیک، لپ تاپ‌های گیمینگ و مادربرد باشیم؛ علی رغم شیوع ویروس کرونا تقاضای جهانی در این زمینه بسیار بالا است.

از سوی دیگر کمپانی ایسوس نیز در هفته گذشته اعلام کرده بود که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، میزان حمل و نقل کارت‌های گرافیک NVIDIA RTX 30 این شرکت روند نزولی به نسبت فصل قبل را تجربه کرده بود که منجر به افزایش قیمت کارت‌های گرافیک شده بود. به هر حال حذف ماینرها می‌تواند این مشکل را به طور کامل برطرف سازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها