دریچه تکنولوژی یک خطر در کمین PS4 است تا عمر آن را برای همیشه به پایان برساند - ژوانا

اگر از دارندگان کنسول PS4 بوده و یا قصد خرید آن را دارید، شاید بهتر باشد که پیش از آن به این مطلب توجه کنید. یک خطر اساسی در کمین خاموشی پلی استیشن ۴ است.

چند ماهی از حضور کنسول نسل نهمی سونی با نام PlayStation 5 در بازارهای جهانی می‌گذرد؛ سونی تولید PS4 را متوقف نکرده اما کاهش داده است. در حال حاضر چند خط تولید PS4 به PS5 اختصاص یافته است. از سوی دیگر سونی در روزهای اخیر خبر تعطیلی پشتیبانی آنلاین و فروشگاه‌های برخی از کنسول‌های قدیمی خود نظیر PSP و PS3 را اعلام کرد.

حال به سراغ ماجرای اصلی خواهیم رفت. کنسول PS4 به مانند بسیاری از محصولات کامپیوتری دارای یک باتری کوچک CMOS است. مادامی که کنسول به برق شهر متصل نیست، این باتری برخی اطلاعات نظیر ساعت را در تراشه CMOS حفظ می‌کند. این باتری قابل تعویض بوده البته کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. بعد از آنکه باتری CMOS کنسول‌های PS4/PS4 PRO به اتمام رسید، بسیاری از اطلاعات آن بعد از خارج کردن از برق شهر حذف می‌شوند.

PS4-1.jpg

این زمانی است که باید کنسول را به دست متخصصان سپرده تا باتری کوچک CMOS آن را تعویض کنند. اما یک نکته عجیب در این بخش وجود دارد؛ کنسول‌های PS4 در تمامی مدل‌ها، بعد از تعویض باتری نیازمند اتصال به شبکه آنلاین پلی استیشن هستند تا ساعت/تاریخ و برخی جزئیات را مجدداً تنظیم و بارگیری کنند. تفاوتی نمی‌کند که مشغول استفاده از بازی‌های دیسک-فیزیکی باشید و یا بازی را به صورت آنلاین بر روی هارددیسک آن نصب کرده باشید. به هر حال اتمام عمر این باتری مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد.

می دانیم که سونی قرار نیست تا به مدت‌های طولانی از PS4 پشتیبانی کرده و در نهایت ارتباط آنلاین این کنسول نیز به مانند PS3 و برخی دیگر از کنسول‌ها، بعد از مدتی قطع خواهد شد. حال این نگرانی به وجود آمده است که اتمام باتری CMOS کنسول PS4 می‌تواند پایان عمر آن را رقم بزند. برخی از منابع معتقد هستند که سونی می‌توانست به ارائه یک آپدیت این مشکل را برطرف کرده و وابستگی این بخش به اتصال به شبکه پلی استیشن را حذف کند.

اما به نظر می‌رسد که این اقدام به صورت عمدی از سوی سازنده ژاپنی اتفاق افتاده است. به هر حال پایان عمر باتری CMOS می‌تواند به معنی پایان عمر کنسول‌های PS4 شما باشد که در این صورت دنیا می‌تواند با بیش از ۱۱۵ میلیون کنسول PS4 غیر فعال به عنوان زباله‌های الکترونیکی روبرو شود!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.