دریچه تکنولوژی یک سازنده: منتظر افزایش قیمت لپ تاپ‌های پرقدرت باشید - ژوانا

اگر قصد خرید یک لپ تاپ رده بالا با سخت افزارهای پرقدرت را دارید، بهتر است بدانید سال آینده قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. جزئیات بیشتر درباره دلیل افزایش قیمت و گرانی لپ تاپ‌های قوی را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

ریزر یکی از سازندگان لپ تاپ‌های مخصوص بازی با سخت افزارهای پرقدرت است. اخیراً مدیرعامل Razer در یک توییت خبر از افزایش قیمت مدل پرچم‌دار این کمپانی به دلیل افزایش هزینه تولید داده است. آن‌طور که آقای Min-Liang Tan می‌گوید، افزایش قیمت قطعات مورد استفاده در لپ تاپ‌های رده بالا به افزایش قیمت آنها در سال ۲۰۲۲ دامن خواهد زد.

Capture.JPG

پیش از این نیز گزارش‌های متعددی مبنی بر وجود مشکل جدی در زنجیره تأمین قطعات مورد استفاده در ساخت لپ تاپ‌ها منتشر شده شود و گفته می‌شود قادر به تأمین تقاضای سازندگان نیست. در عین حال هزینه‌های تولید هم افزایش یافته که به افزایش قیمت نهایی لپ تاپ برای خریداران انجامیده است.

افزایش قیمت‌ها تنها به لپ تاپ‌ها محدود نمی‌شود و کارت گرافیک یکی از نمونه‌های مشهود آن است. در پی افزایش هزینه‌های تولید و کمبود قطعات الکترونیکی، همین حالا کارت‌های گرافیک با قیمت بسیار بالاتر از قیمت رسمی به فروش می‌رسند.

بدتر اینکه مدیرعامل Razer می‌گوید مدل‌های ۲۰۲۲ لپ تاپ Razer Blade این کمپانی به طرز چشمگیری گران‌تر از مدل ۲۰۲۱ آن خواهد بود. وی تاکید کرده این کمپانی در پی افزایش قیمت قطعات ناچار به افزایش قیمت محصول نهایی است. به این ترتیب به نظر می‌رسد افزایش قیمت قطعات به افزایش قیمت محصول نهایی می‌انجامد و اجتناب ناپذیر است.

حال باید منتظر ماند و دید سایر سازندگان لپ تاپ‌های رده بالا و گیمینگ نیز اقدام به افزایش قیمت لپ تاپ‌های خود می‌کنند یا نه.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.