دریچه تکنولوژی انیمه خوب ببینیم: معرفی آثار دلنشین سال 2020 - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

تنها انیمه‌های شونن (شونن یا Shounen به ژانری گفته می‌شود که مختص پسران است) و پر از مبارزه نیستند که ارزش دیدن دارند. در این مقاله ما شما را با نه تا از انیمه‌های ملایم و دلگرم کننده‌ که برخلاف خود سال ۲۰۲۰، حال و هوای خوبی دارند؛ آشنا خواهیم کرد. تقریبا همه بینندگان شیفته مبارزات و پیچش‌های داستانی انیمه‌های شونن هستند. این روزهایی که حال و هوای خوبی ندارند و دلگیر هستند، انیمه‌های اکشن و هیجان انگیز با خط داستانی پیچیده شانس چندانی در جذب بیننده ندارند. با این حساب برترین انیمه سال ۲۰۲۰ چیست؟ انیمه‌ای که بتواند دلخوش کننده ظاهر شود.

در این روزها بینندگان به دنبال انیمه‌هایی شیرین هستند که بتوان در یک روز سرد زمستانی و با یک لیوان شکلات داغ از دیدنشان لذت ببرند. خوشبختانه انیمه‌های زیادی هستند که با دلگرم کردن بینندگان در روزهای ناخوشایند زندگی، حال و هوایشان را عوض کرده و باعث می‌شوند بینندگان حس بهتری نسبت به خودشان و محیط اطرافشان داشته باشند. تعدادی از این انیمه‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی پخش شدند و یکی از بهترین انتخاب‌‌های ممکن برای کسانی هستند که به دنبال خنده و حس و لحظاتی خوب می‌باشند.

۹

Arte
برترین انیمه سال

انیمه آرت، که داستانش در دوره رنسانس رخ می‌دهد، درمورد هنرمندی است که آرزو دارد بر خلاف انتظارات همگان به جایگاه شغلی بهتر و بالاتر دست پیدا کند. او از تمام سنت‌ها و اجبار‌های جامعه و موانع فرهنگی سرپیچی می‌کند و راه خود را برای رسیدن به آرزویش در پیش می‌گیرد. هرچند سفر او پستی بلندی‌ها و سختی‌های زیادی در بر دارد. با این وجود او برخلاف تمام انتظارات به راه خود ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند از هر شانس و موقعیتی در مسیرش نهایت بهره را ببرد.

اگرچه شجاعت تحسین برانگیز آرت برای رسیدن به آرزوهایش به اندازه کافی بینندگان را شگفت‌زده می‌کند اما رابطه عاشقانه‌ زیبایش با یک هنرمند دیگر، جذابیت انیمه برای بینندگان را تضمین می‌کند.

۸

دیروز را برایم بخوان (Sing “Yesterday” For Me)
برترین انیمه سال

انیمه “دیروز را برایم بخوان” هیچ پلات پیچیده و یا ملودرام بزرگنمایی شده‌ای ندارد و شخصیت‌هایش را بسیار واقع‌گرایانه و به عنوان یک انسان معمولی مانند افرادی که در زندگی واقعی هستند معرفی می‌کند. شخصیت اصلی داستان ریکو اوزومی (Rikuo Uozumi) که به دنبال زندگی متوسط و آرامی است، بعد از فارغ‌التحصیلی از کالج در یک فروشگاه زنجیره‌ای شروع به کار می‌کند.

هرچند بعد یک ملاقات سرنوشت‌ساز ریکو با هارو نوناکای (Haru Nonaka) سرزنده و دختری که در کالج به او علاقه داشت یعنی شیناکو مورینومه (Shinako Morinome)، مسیر زندگی‌اش آرام آرام کاملا تغییر می‌کند. این تغییر‌ بعضی اوقات مفید و ضروری است و گاهی آسیب‌رسان و ناخوشآیند است. از آن‌جایی که داستان انیمه بسیار ساده و عاری از هر نوع پیچیدگی است، ممکن است به مذاق هر کسی خوش نیاید اما این انیمه که یک تجلی بسیار واقع‌گرایانه از زندگی واقعی ما است، به خوبی ژانر قسمتی از زندگی (Slice of Life) را به نمایش می‌دهد.

۷

فصل سوم انیمه Aggretsuko
برترین انیمه سال

برخلاف ظاهر بانمک و بچگانه‌اش، انیمه آگرتسوکو بازتابی از گرفتاری‌های هر روزه‌ زندگی یک شخص بزرگسال که کارمند دفتر است، می‌باشد. این انیمه داستان زندگی یک پاندای قرمز بانمک به نام رتسوکو (Retsuko) است که فشار کار و رئیس کلیشه مآبانه و زن‌ستیز عوضی‌اش او را از پا درآورده است. برای فراموش کردن خشم و ناراحتی‌اش او در یک بار کارائوکه محلی مست می‌کند و آهنگ‌های هوی متال (Heavy Metal) میخواند.

بینندگان نه تنها با مشکلات روزمره رتسوکو هم‌دردی می‌کنند بلکه راه حل گستاخانه‌اش برای رویارویی با مشکلات و شرایط استرس آورش به نوعی ارامش بخش است.

۶

Ascendance Of a Bookworm Part 2
برترین انیمه سال

شخصیت محوری انیمه Ascendance Of a Bookworm دختری جوان است که شیفته کتاب می‌باشد. اما درست زمانی که در یک قدمی کتابدار شدن است، سرنوشت او را با نابودی می‌کشاند. خوشبختانه زندگی به او شانسی دوباره می‌دهد؛ اما این دفعه در دنیایی که عاری ‌از کتاب است به او این شانس داده می‌شود.

او که در بدن یک دختر نحیف پنج ساله تناسخ یافته است، در تلاش است رویای خود برای خواندن یک کتاب را به واقعیت تبدیل کند. اگرچه این انیمه مانند هر انیمه کلیشه‌ای ایسکای (ایسکای یا Isekai به ژانری گفته می‌شود که در آن شخصیت‌ها وارد دنیایی دیگر می‌شوند) شروع می‌شود، اما انیمه Ascendance Of a Bookworm در ادامه بر خلاف تمام کلیشه‌های‌ این ژانر پیش می‌رود و بافت انیمه را تبدیل به یک داستان ماجراجویانه می‌کند که بینندگان را کاملا شیفته خود می‌کند.

۵

ایرانی کارت
Dicardo
Somali And The Forest Spirit
برترین انیمه سال

در دنیای انیمه Somali And The Forest Spirit، انسان‌ها در ورطه انقراض هستند. ارواح، گابلین‌ها (Goblins) و سایر موجودات خیالی درحال حکمفرمانی بر جهان هستند و جمعیت باقی مانده انسان‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

در یک روز دلچسب، دختری که راه خود را گم کرده است به یک گولم (Golem) که از جنگل حفاظت می‌کند می‌رسد. و این برخورد سرنوشت‌ساز است که رابطه پر از نفرت بین انسان‌ها و سایر موجودات را تغییر می‌دهد.

رابطه‌ پدر دخترانه دلگرم‌ کننده‌ و پویایی بین دو شخصیت اصلی داستان شکل می‌گیرد که به همراه انیمیشن جذاب و جلوه‌های بصری‌ ارامش بخش انیمه باعث جذابیت هرچه بیشتر مجموعه می‌شود.

۴

فصل دوم Kaguya-Sama: Love is War
برترین انیمه سال

انیمه Kaguya-Sama: Love is War در مورد دو شخصیت تسوندره (Tsundere) دبیرستانی است که شدیدا به یکدیگر علاقمند هستند اما بخاطر غرورشان حاضر نیستند احساساتشان را به یکدیگر اعتراف کنند. خطاب به کسانی که نمی‌دانند تسوندره چه تایپ شخصیتی است باید گفت که، تسوندره به شخصیت‌هایی گفته می‌شود که در ابتدا نسبت به معشوقه‌شان کله شق و خصومت آمیز رفتار می‌کنند اما در نهایت یخشان باز می‌شود و رفتاری ملایم‌تر و محبت‌آمیز به او نشان می‌دهند. همین تضادها و مجادله‌هایشان بر سر علاقه‌شان است که باعث می‌شود لحظات کمدی و خنده‌دار زیادی رقم خورد.

اگرچه فصل اول این انیمه شامل زنجیره‌ای از اتفاقات کمدی و خنده‌دار است و به تلاش‌های دو شخصیت اصلی برای گذراندن دوران دشوار دبیرستان می‌پردازد، اما فصل دوم جنبه‌ای رمانتیک‌تر و درام نیز به داستان می‌دهد.

۳

فصل سوم انیمه My Teen Romantic Comedy SNAFU
برترین انیمه سال

انیمه My Teen Romantic Comedy SNAFU درمورد فردی بدبین به نام هاچیمن (Hachiman) است که دید تمسخرآمیزش به روابط اجتماعی مدرن،‌ معلمش را خشمگین می‌کند. به همین دلیل او را مجبور می‌کند تا عضوی از یک کلوب کمک‌های داوطلبانه شود و به کسانی که نیازمند کمک هستند، یاری برساند. اگرچه او به اجبار عضو کلوب می‌شود اما به تدریج تبدیل به فعالیت مورد علاقه هاچیمن می‌شود. در این مسیر، او با دو دختر به نام‌های یوکینو (Yukino) و یویی (Yui) نیز دوست می‌شود، که دید سطحی هاچیمن به دنیا و زندگی تغییر را تغییر می‌دهند.

در فصل سوم انیمه، هاچیمن به فارغ‌التحصیلی نزدیک‌تر می‌شود و انیمه داستان ماجراجویی‌های این سه دوست سرزنده را به پایان و سرانجام خود نزدیک‌تر می‌کند. آن‌ها در عین تلاش برای برنامه‌ریزی زندگی آینده‌شان درس‌های ارزشمندی می‌آموزند که زندگی‌شان را تغییر می‌دهد.

۲

فصل دوم انیمه Fruits Basket
برترین انیمه سال

نسخه بازسازی شده انیمه Fruits Basket که به عنوان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های شوجو (شوجو به ژانری از مانگا و انیمه گفته می‌شود که بیشتر مناسب دختران جوان است) شناخته می‌شود، بدون شک از انتظارات همگان پیشی‌ گرفته است. این انیمه که فصل سوم و نهایی‌اش که در آینده‌ای نه چندان دور پخش خواهد شد، همچنان بخاطر داستان زیبا و شخصیت‌هایی که بینندگان به راحتی می‌توانند با آن‌ها همزادپنداری کنند، جزو انیمه‌های قوی و جذاب درحال پخش است.

داستان این انیمه حول زندگی تورو هوندا (Tooru Honda) می‌چرخد که بعد از رخ دادن چند اتفاق غیرمنتظره و ناخوشآیند در زندگی‌اش، به تنهایی در یک چادر زندگی می‌کند. زمانی که خانواده سوما (Souma) متوجه می‌شوند تورو بی‌خانمان است، به او پیشنهاد کمک می‌دهند و به تورو اجازه می‌دهند با آن‌ها زندگی کند. به زودی تورو متوجه می‌شود که خانواده سوما آنطور که از دور به نظر می‌آیند نیستند و آن‌ها می‌توانند به شکل حیوانات زودیاک چینی تبدیل شوند. به این ترتیب داستان ماجراجویی‌هایش و فصل دیگری از زندگی‌اش با خانواده جدیدش آغاز می‌شود.

۱

Kakushigoto
برترین انیمه سال

برخلاف بیشتر انیمه‌های ژانر بخشی از زندگی، داستان انیمه کاکوشیگوتو حول روابط عاشقانه دبیرستانی نمی‌چرخد. در عوض به تلاش‌های مردی به نام کاکوشی (Kakushi) که یک پدر مجرد و مانگاکا (به نویسنده و آرتیست مانگا، مانگاکا گفته می‌شود) است می‌پردازد. تنها دوراهی بزرگ زندگی کاکوشی این است که نویسنده مانگاهای بزرگسال و نه چندان مناسب است.

به همین دلیل او از گفتن جزئیات کارش به دخترش شرمسار است. کاکوشی به دروغ به دخترش گفته است سهامدار یک شرکت است، اما کنجکاوی‌های دخترش درمورد شغل کاکوشی لحظات بسیار خنده‌داری را رقم می‌زند. در کنار جنبه کمدی داستان، این انیمه به واقعیت‌های زندگی از جمله سختی‌های صنعت مانگا و سختی‌های زندگی تک والدی نیز می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : فیلم و سریال تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها