دریچه تکنولوژی مشخصات، قیمت و زمان عرضه کارت های گرافیک Radeon RX 6500 لو رفت؛ مبتنی بر هسته Navi 23 و آماده برای گیمینگ 1080p - ژوانا

AMD در نظر دارد در آینده محصولات سری کارت های Radeon RX 6500 را عرضه کند که با قیمت کمتر می توانند برای کاربردهایی ساده تر نظیر اجرای بازی ها با وضوح ۱۰۸۰p مورد استفاده قرار بگیرند. امروز اطلاعاتی از هسته گرافیکی Navi 23 که گفته می شود قرار است در این کارت های گرافیک مورد استفاده قرار بگیرد در دسترس قرار گرفت که بسیاری از ویژگی های این محصولات را فاش می کند.

KittyYYuko کاربر شناخته شده توییتر و دنیای کارت های گرافیک که هر از چندگاهی اطلاعاتی موثق و مطمئن در مورد محصولات آینده فاش می کند امروز نخستین اطلاعات از هسته های گرافیکی Navi 23 را فاش کرد. انتظار می رود این هسته در محصولات میان رده AMD در سری کارت های Radeon RX 6500 مورد استفاده قرار بگیرد.

AMD-Radeon-RX-6700-XT-12-GB-Graphics-Card-RNDA-2-GPU-Unveil-_4-1030x579.png

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی KittyYYuko، شرکت AMD این روزها مشغول تولید کارت های جدیدی است که از هسته گرافیکی Navi 23 بهره می برند. این هسته، سومین محصول AMD در قالب سری محصولات Navi 2X است و گفته می شود ابعاد Die آن در میان محصولات این سری از بقیه کوچک تر خواهد بود. انتظار می رود این هسته تنها در سری محصولات Radeon RX 6500 مورد استفاده قرار بگیرد؛ چرا که کارت های سری RX 6600 XT قرار است دارای رابط حافظه ۱۹۲ بیتی باشند که در حال حاضر این قابلیت تنها توسط هسته های Navi 22 پشتیبانی می شود.

در همین رابطه بخوانید:

کامپیوتر گیمینگ اتومبیل Tesla 2021 با کارت گرافیک AMD NAVI 23 و پردازنده اینتل !

طبق اطلاعاتی که به تازگی در دسترس قرار گرفته است کارت های گرافیک سری Radeon RX 6500 که بر هسته Navi 23 مبتنی هستند دارای ۳۲ واحد پردازش، ۲۰۴۸ پردازنده استریم، ۳۲ واحد Raytracing، ۶۴ مگابایت حافظه Infinity Cache، هشت گیگابایت حافظه GDDR6، رابط حافظه ۱۲۸ بیتی و سرعت حافظه ۱۶ گیگابیت بر ثانیه خواهند بود. ابعاد Die نیز در این هسته به ۲۳۶ میلی متر مربع می رسد که دقیقاً ۱۰۰ میلی متر مربع از هسته Navi 22 کمتر است.

طبق اطلاعاتی که KittyYYuko در حساب توییتر خود منتشر کرده است این سری از کارت های AMD با هدف اجرای بازی ها با وضوح ۱۰۸۰p طراحی و تولید می شوند و قرار است برای رقابت با کارت گرافیک RTX 3060 روانه بازار شوند. بنا به گفته این کاربر انتظار می رود کارت های تولید شده با استفاده از این هسته در هنگام عرضه قیمتی در حدود ۳۸۴ دلار داشته باشند که در قیاس با کارت های سری RX 5500 XT گران قیمت محسوب می شوند.

در حال حاضر کارت گرافیک RX 6700 XT با قیمت ۴۷۹ دلار و کارت RX 6700 نیز با قیمت نزدیک به ۳۹۹ دلار در بازارهای جهانی یافت می شوند. از سوی دیگر کارت های GeForce RTX 3060 انویدیا نیز در حال حاضر در بازار با قیمت ۳۲۹ دلار فروخته می شوند. به این ترتیب به نظر می رسد که AMD باید در قیمت تمام شده کارت های مبتنی بر هسته Navi 23 تجدید نظر کند.

انتظار می رود سری کارت های Radeon RX 6500 به عنوان یک جایگزین برای سری کارت های Radeon RX 5500 روانه بازار شوند. KittyYYuko اعلام کرده است که کارت  های مبتنی بر هسته Navi 23 در ماه آوریل پیش رو عرضه خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها