دریچه تکنولوژی معرفی Vivo Y20G –ششمین عضو از خانواده Y20 در خاک هند تولید می‌شود - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ویوو تا کنون پنج گوشی هوشمند را در سری Y20 به تولید رسانده که عبارتند از Y20A ،Y20s ،Y20i ،Y20 و (Y20 (2021. ویوو روز سه‌شنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی ۱۳۹۹) از تولید ششمین عضو این خانواده با نام Vivo Y20G خبر داد. برخلاف مدل‌های قبلی، Y20G از چیپ‌ست قدرتمندتری برخوردار است، اما طراحی و سایر مشخصات – از جمله دوربین سه‌گانه در پشت، نمایشگر ال‌سی‌دی +HD و باتری قدرتمند آن – تغییر چندانی نداشته است. لازم به ذکر است، Y20G در چارچوب برنامه Make In India (ساخت در هند) و در کارخانه Greater Noida (تأسیسات کارخانه‌ای ویوو در هند) به تولید رسیده و در حال حاضر صرفا در بازار این کشور عرضه خواهد شد.

بدنه پلاستیکی Y20G – که ظاهری براق و صیقلی دارد – در ابعاد ۸٫۴۴×۷۶٫۳۲×۱۶۴٫۴۱ میلی‌متر طراحی شده وزن آن ۱۹۲٫۳ گرم است. نمایشگر ۶٫۵۱ اینچی گوشی، از پنل‌های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده و رزولوشن HD+ (معادل ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل) دارد. این نمایشگر نسبت تصویر ۲۰:۹ داشته و یک ناچ قطره آب در بالای آن دیده می‌شود.

در زمینه پردازش Y20G، انتخاب ویوو چیپ‌ست میان‌رده Helio G80 (محصول مدیاتک) بوده است. این تراشه ۱۲ نانومتری مشتمل بر ۲ هسته ۲ گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A75) و ۶ هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A55) بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G52 است. حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در امر پردازش به کمک Helio G80 می‌آیند. ناگفته نماند، اسمارت‌فون جدید ویوو دارای یک اسلات اختصاصی برای میکرو اس‌دی بوده و از این طریق می‌توان حافظه داخلی را تا ۱ ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

جزییات زیادی از سیستم اپتیک Y20G منتشر نشده، جز اینکه می‌دانیم ماژول مستطیل‌شکلی که در پشت دستگاه قرار گرفته، یک فلش ال‌ای‌دی و این سه دوربین را در خود جای داده است: دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی (f/2.2)، دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی (f/2.4) و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی. دوربین سلفی نیز – که در ناچ قطره آب بالای نمایشگر قرار دارد – وضوح ۸ مگاپیکسلی داشته و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 اعلام شده است.

وجود یک باتری قدرتمند به ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت که با شارژر ۱۸ واتی شارژ می‌شود، از نکات برجسته Y20G به حساب می‌آید. البته شارژ باتری از طریق پورت قدیمی microUSB انجام خواهد شد و همین مسأله کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

اسمارت‌فون Y20G از لحاظ ارتباطی یک گوشی ۴G بوده و دو سیم کارت از نوع نانو می‌پذیرد. بلوتوث ۵٫۰، جک هدفون و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری BeiDou ،GLONASS ،GPS و Galileo از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی بر شمرده شده‌اند.

حسگر اثر انگشت Y20G روی دکمه پاور تعبیه شده و طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند ظرف ۰٫۱۷ ثانیه گوشی را قفل‌گشایی کند. ناگفته نماند، سیستم‌عامل گوشی اندروید ۱۱ بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی Funtouch OS 11 توسعه یافته است.

اسمارت‌فون Vivo Y20G در رنگ‌های مشکی (Obsidian Black) و آبی (Purist Blue) به تولید می‌رسد. فروش این گوشی از ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) از طریق فروشگاه‌های آنلاین هند (از جمله Amazon.in، Flipkart و Tata Cliq) و همچنین خرده‌فروشی‌های آفلاین این کشور آغاز شده است. اسمارت‌فون جدید ویوو ۱۴,۹۹۰ روپیه هند قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با ۲۰۵ دلار آمریکا.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 206 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.