دریچه تکنولوژی نگاهی به قسمت نهم سریال قورباغه – مقدمه‌چینی یک جنایت خونین - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

قسمت نهم سریال قورباغه با ترک عادتی که برادران قبلی‌اش به آن اعتیاد پیدا کرده بودند، تصمیم گرفته تا داستانی بی‌تعارف و مستقیم را روایت کند. بنابراین به‌عنوان نخستین اپیزود نیمه دوم فصل اول سریال به همان مقدمه‌ای می‌پردازد که انتظار تماشای آن می‌رفت. با نگاهی به قسمت نهم سریال قورباغه همراه ویجیاتو باشید.

نگاهی به قسمت نهم سریال قورباغه - مقدمه‌چینی یک جنایت خونین

هزارتوی دیالوگی قسمت نهم سریال قورباغه

سریال قورباغه به معنای واقعی کلمه خیره‌کننده است؛ شبیه به کتابی که ورق‌زدن صفحاتش نه‌تنها خسته‌کننده به نظر نمی‌رسد بلکه محتوایی را ارائه می‌دهد که خیره‌شدن به آن حس و حال متفاوتی دارد. با این حال آن‌چه تماشاگر سریال قورباغه را اذیت می‌کند همان فرمی است که در میان دیالوگ‌ها خوابیده و درک آن‌ها را به مسئله‌ای پیچیده و عذاب‌آور تقدیم می‌کند. به عبارت دیگر، سریال قورباغه مانند کتابی سنگین و گران با صفحات گلاسه است که پایانی برای جذابیت‌هایش وجود ندارد. اما ترجمه کتاب، آن‌قدر سخت و دشوار انجام شده که برای درک کامل ماجرا باید آن را چندین بار مطالعه کرد.

تماشاگران ثابت سریال قورباغه از اقشار گوناگون جامعه‌اند. گروهی فایل سریال را که به صورت غیرقانونی دانلود شده پس از یک روز سخت کاری روی تلفن هوشمندشان تماشا می‌کنند، بخشی از مردم آن را به‌همراه عزیزترین انسان زندگی‌شان می‌بینند و اقلیتی هم تصمیم گرفته‌اند تا پایان سریال صبر کنند و به همه اپیزودها روی سینمای خانگی‌شان خیره شوند. اما همه آن‌ها یک نقطه اشتراک دارند؛ بخش قابل توجهی از دیالوگ‌های سریال را چندین بار تماشا کرده‌اند تا متوجه همه جزییات داستان شوند.

اگرچه عمیق‌بودن، سنگین‌بودن و [گاهی] نامفهوم‌بودن دیالوگ‌های سریال هومن سیدی و همکاران در نریشن‌های ابتدایی و انتهایی هر اپیزود که توسط صابر ابر خوانده می‌شود هم احساس شده بود اما قسمت نهم سریال قورباغه به همان اپیزودی تبدیل شده که همه دیالوگ‌های پیچیده، پیشرو و تکان‌دهنده داستان را درون خودش جای داده است. برخلاف نیمه نخست سریال که به شکل غم‌انگیزی در پیش‌بردن داستان ناتوان رفتار می‌کرد، شروع نیمه دوم با سیل مرگباری از دیالوگ‌ها همراه می‌شود تا روایت سریال به اوج هیجان خودش نزدیک شود.

نگاهی به قسمت نهم سریال قورباغه - مقدمه‌چینی یک جنایت خونین

دقیق‌ترین توصیف در دیالوگ‌های قسمت نهم سریال قورباغه همان کتابی است که شاید جذاب و خیره‌کننده باشد اما ترجمه جان‌کاهی دارد. دیالوگ‌های این اپیزود به‌شدت کلیدی و تاثیرگذار هستند اما عجله‌ای که تیم فیلم‌نامه‌نویسی برای پیش‌بردن داستان آن هم تنها در یک اپیزود داشته، باعث شده برای درک همه آن‌چه در قسمت نهم سریال قورباغه روایت می‌شود به دقت و تمرکزی پولادین نیاز باشد.

جنس آزاردهنده دیالوگ‌های سریالی که نوید محمدزاده و صابر ابر ستاره‌های اصلی آن هستند حتی در اپیزودهای ابتدایی که دیالوگ‌های کم‌تری داشتند هم به چشم می‌آمد. اما قسمت نهم سریال قورباغه در مقام یکی از پردیالوگ‌ترین، پیشرونده‌ترین و کلیدی‌ترین اپیزودهای سریال آن‌قدر به دیالوگ‌های سنگین و آغشته به حرف‌های بزرگ اعتیاد پیدا کرده که ممکن است تماشاگرش را به تماشای دوباره‌اش مجبور کند.

یکی علیه همه، همه علیه یکی

قسمت نهم سریال قورباغه با وجود همه آدرنالینی که پس از چند اپیزود خواب‌آور [مسیر کلی سریال از قسمت هشتم تغییر کرد] به تماشاگرش تزریق می‌کند در نهایت گام بزرگ‌تری برای روایت داستانی که اجزایش را آجر به آجر روی یکدیگر گذاشته، برمی‌دارد؛ نیمه دوم سریال با قدرتی جذاب آغاز شده و نوید ادامه‌ای جذاب را می‌دهد.

چرا باید به نیمه دوم سریال قورباغه امیدوار بود؟ چون برخلاف گره‌های داستانی‌ای که در نیمه نخست سریال مطرح می‌شدند اما بازشدن‌شان به مدتی بعد موکول می‌شد، این‌بار نه‌تنها فرصت که اساسا دلیلی هم برای هدردادن وقت نیست. همه آن‌چه می‌تواند ساختار سریال قورباغه را تشکیل دهد، پس از مطرح‌شدن در اپیزودهای ابتدایی در قسمت هشتم و سپس قسمت نهم معماری شده تا داستان را به اوجی دل‌انگیز نزدیک‌ کرده باشد. اگر سریال باز هم تصمیم بگیرد که با هدردادن وقت زمان بیشتری برای روایت داستانی که انتظار می‌رود، بخرد احتمالا به معنای آن است سریال قورباغه برای فصل دوم هم بازمی‌گردد.

ایرانی کارت
Dicardo
نگاهی به قسمت نهم سریال قورباغه - مقدمه‌چینی یک جنایت خونین

چرا باید نیمه دوم سریال قورباغه را با دقت بیشتری تماشا کرد؟ اگر تماشاگر سریال هومن سیدی و دوستانش در میانه راه نیمه نخست سریال از ماجرا پیاده می‌شد و در قسمت هشتم به خانه روایت داستان بازمی‌گشت احتمالا اطلاعات خاصی را از دست نداده بود. اگرچه بازگشت جذاب قسمت نهم سریال قورباغه به روایت‌هایی که در نیمه اول سریال مطرح شده بود، نشان می‌دهد که جزییات بی‌دلیل چندان هم بی‌هدف نبوده‌اند اما این یک حقیقت غیرقابل انکار است که نیم‌فصل ابتدایی سریال قورباغه [به استثنای قسمت هشتم] علاقه زیادی به پیش‌بردن روایت داستانش نداشت. قسمت هشتم و حالا قسمت نهم سریال قورباغه ثابت کرده‌اند که انگیزه بیشتری برای روایت ماجرایی دارند که از توضیح آن انکار می‌کردند.

در قسمت نهم سریال قورباغه، رامین [با هنرنمایی صابر ابر] سیاست بیشتری به خرج می‌دهد تا نوری [با نقش‌آفرینی نوید محمدزاده] که رییس یک باند قدیمی است را آهسته آهسته به سمت دشمنی‌های خانمان‌برانداز نزدیک کند. سروش [با هنرنمایی محمدامین شعرباف] هم در نهایت باطن واقعی‌اش را آشکار می‌کند اما واقعیت آن است که اگر تلاش‌های زیرکانه رامین نبود احتمالا درگیری‌های نوری با سروش و آباد [با نقش‌آفرینی نیما مظاهری] هرگز مثل زخمی خونین سر باز نمی‌کرد.

نقد سریال قورباغه را در ویجیاتو بخوانید:

همچنین برای دانلود سریال قورباغه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

http://upera.shop/ref/mAvt/by98fgpk کیفیت ۴۸۰

http://upera.shop/ref/mAvt/by99ln6r کیفیت ۷۲۰

http://upera.shop/ref/mAvt/by9aiym7 کیفیت ۱۰۸۰

http://upera.shop/ref/mAvt/by9bnkcc کیفیت HQ_1080

http://upera.shop/ref/mAvt/by9czj72 کیفیت BLURAY

http://upera.shop/ref/mAvt/by96j2f3 همه کیفیت ها(پیشنهادی)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : فیلم و سریال تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها