دریچه تکنولوژی چرا مخاطبان با فیلم‌های DCEU‌ زک اسنایدر ارتباط برقرار نکردند؟ - ژوانا

ایرانسل

دایان نلسون (Diane Nelson)، یکی از روسای سابق دی‌سی، اعتقاد دارند عدم موفقیت DCEU و ارتباط برقرار نکردن مخاطبان با ساخته‌های زک اسنایدر به دلیل تمرکز روی فردیت شخصیت‌های این آثار بوده است.

در حالی که ساخته‌های اسنایدر به قدری طرفدار دارند که باعث شد اسنایدرکاتِ Justice League در دستور ساخت قرار بگیرد اما برخی از افراد نیز هستند که با دید اسنایدر نسبت به شخصیت‌های دی‌سی ارتباط برقرار نمی‌کند. دنیای سینمایی مارول که هر جایی می‌توان رد پایش را دید در حال حاضر تقریباً به کل صنعت فیلم‌سازی تسلط پیدا کرده است اما DCEU نتوانسته به اندازه رقیبش طرفداران را راضی کند.

با این وجود، این فرانچایز دوام آورده و ویژگی‌های خوبی را نیز در خود جای داده است. هم واندر وومن و هم آکوامن تبدیل به شخصیت‌های مهمی در DCEU شده‌اند و فیلم‌های مربوط به این شخصیت‌ها هم ذات روشن‌تری دارند. فیلم‌های Wonder Woman و Aquaman نیز تبدیل به پرفروش‌ترین آثار این دنیا شده‌اند. ساخته‌های دیگر مثل Batman v Superman: Dawn of Justice و Justice League، با وجود بهره بردن از دفاع طرفداران، اما نتوانستند در باکس آفیس چندان موفق ظاهر شوند. با این که DCEU در حال برنامه ریزی برای سال‌های آینده است ولی به نظر می‌رسد عوامل دخیل هنوز متوجه نشده‌اند که چرا فرانچایزشان بر خلاف دیگر فرانچایزها به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار نکرده است.

دایان نلسون به عنوان یکی از مدیران اجرایی دی‌سی یک ایده دارد. او که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ یکی از روسای دی‌سی محسوب می‌شد در مصاحبه‌ای با Vanity Fair گفته که فکر می‌کند نسخه اسنایدرِ شخصیت‌های دی‌سی احتمالاً برای برخی بیش از حد تیره بوده‌اند. نلسون مهارت‌های داستان گویی اسنایدر را تحسین می‌کند اما می‌گوید که در نهایت تمایل زک به ورود به عمق این شخصیت‌ها باعث شده با قهرمانانی طرف باشیم که دوست داشتنشان سخت‌تر است. نلسون بیان می‌کند که چنین چیزی به خاطر تصورات از قبل ایجاد شده طرفداران نسبت به این شخصیت‌ها است. به عقیده نلسون وقتی اسنایدر این تصورات را تغییر داد، نظرات مخاطبان ضد و نقیض شد.

ایرانی کارت
Dicardo

زک یک داستانگوی بصری ماهر است که به عمق فردی شخصیت‌ها وارد می‌شود. برای برخی از مردم، این فوق العاده است، و برای برخی دیگر چنین چیزی تبدیل به مشکل می‌شود چرا که آن‌ها نظرات ثابتی در مورد این که این شخصیت‌های دی‌سی چه کسی هستند و چه کسی نیستند دارند.

افراد متفاوت برای عدم موفقیت DCEU دلایل زیادی آورده‌اند. برخی می‌گویند که چنین چیزی به خاطر حال و هوای تیره و تاریک این فیلم‌هاست. دید اسنایدر کاملاً جدی است و نسبت به روند مارول به طور معکوسی جریان دارد. از طرف دیگر، به نظر دی‌سی به جای این که مثل مارول بخواهد پایه و اساس دنیای سینماییش را با صبر و حوصله پیاده کند، با عجله پیش می‌رود. بعد از چهار سال و شروع DCEU‌ با Man of Steel، دی‌سی به سراغ Justice League رفت در حالی که مارول برای رسیدن به Avengers: Endgame، که جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ است، چندین سال زمان گذاشت.

انسجامی که DCEU از آن بهره نمی‌برد یکی از دلایل موفقیت و شکست این دو فرانچایز بود. در دورانی که مخاطبان هر روز با سیل محتوا رو به رو می‌شوند، تیرگی DCEU باعث سخت‌تر شدن برقراری ارتباط شده، مخصوصاً برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای سرِ حال و سرخوش در هنگام سر زدن به سینماها هستند. با این وجود، نمی‌توان با قاطعیت گفت چرا مخاطبان با DCEU به اندازه دنیای سینمایی مارول ارتباط برقرار نکردند. خروار کردن تمام سرزنش‌ها روی یک نفر به حل این مشکل کمکی نمی‌کند و آن طور که از آینده فیلم‌های دی‌سی برمی‌آید، می‌توان با اطمینان گفت که عوامل این کمپانی به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای این فرانچایز بعد از دوران اسنایدر هستند.

شما فکر می‌کنید دلایل عدم موفقیت DCEU چه چیزهایی بودند؟ آیا تمام تقصیرها متوجه زک اسنایدر است یا عوامل دیگر نیز در به وجود آمدن این شرایط دخیل بوده‌اند؟ دیدگاه‌هایتان را با ویجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


به مطالعه ادامه دهید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 295 views بار دسته بندی : فیلم و سریال تاريخ : 27 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها