دریچه تکنولوژی چگونه با استفاده از هوش مصنوعی بکگراند تصاویر خود را حذف کنیم؟ - ژوانا

استفاده از روشی که بتواند بدون دردسر زیاد بکگراند یا همان زمینه تصاویر را به نحو مناسبی حذف کند همواره یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم. به تازگی ابزاری ایجاد شده که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد بسیار دقیقی در حذف زمینه عکس به خصوص در تصاویر سلفی داشته باشد.

همانطور که گفتیم روش‌های بسیار زیادی برای حذف زمینه عکس در تصاویر وجود دارد که البته استفاده از بیشتر آنها نیاز به دانش استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی مانند فوتوشاپ و امثالهم دارد. اما وجود نرم‌افزاری که بتواند بدون دردسر و البته به صورت دقیق این عملیات را به صورت خودکار انجام دهد می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

در واقع اگر شما می‌خواهید بدون نیاز به تنظیم دستی و مشخص کردن تصاویر فورگراند و بکگراند با یک قلم ویژه نرم‌افزاری این کار را بکنید و در عین حال دقت حذف زمینه در حاشیه‌های سوژه اصلی نیز بالا باشد به شما سرویس تحت وب Remove.bg را معرفی می‌کنیم. این سرویس در بدترین حالت خود تنها ۵ ثانیه برای حذف زمینه تصویر زمان نیاز دارد و می‌تواند این کار را با دقت بالایی نیز انجام دهد.

s2.jpg

اینطور که به نظر می‌رسد سازندگان این سایت (سرویس) از هوش مصنوعی برای حذف هوشمندتر و شناسایی دقیق‌تر لایه‌های مختلف تصویر استفاده کرده‌اند. در بخش «سوالات متداول» این سایت آمده است:

ما از الگورتیم‌های مناسب هوش مصنوعی برای شناسایی لایه‌های فورگراند و جداسازی آنها از بکگراند استفاده می‌کنیم. برای بهبود نتایج چندین الگوریتم اضافه دیگر نیز به خدمت گرفته می‌شوند که می‌توانند میزان جزئیات تصاویر را افزایش داده، از پاشیدگی رنگ‌ها و تغییر نا مناسب آنها نیز جلوگیری کنند و در عین حال عملیات را با سرعت بسیار زیادی انجام دهند.

در همین زمینه ما نیز اقدام به تست این سرویس کردیم که نتایج خروجی بسیار مناسب به نظر می‌آید و شاید بتوان گفت در مقایسه با انبوه سرویس‌های تحت وبی که وجود دارد، Remove.bg یکی از بهترین‌هاست.

remove.bg-1.jpg
نمونه عکس تست با بکگراند حذف شده
remove.bg-2.jpg
نمونه عکس تست با بکگراند حذف شده

البته در نظر داشته باشید که این سرویس، همانطور که گفتیم، بهترین عملکرد خود را زمانی دارد که برای حذف زمینه تصاویر سلفی با سوژه انسانی به کار برود و شاید در مواردی که سوژه شما تصاویری از یک محصول و یا ترکیبی از چند سوژه باشد خروجی چندان مناسبی تحویل داده نشود.

به هر حال اگر شما نیز این سرویس را مورد آزمون قرار دادید می‌توانید در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها