دریچه تکنولوژی ۱۰ فیلم برتر زامبی‌ محور کمدی که نباید از دست بدهید - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

فیلم زامبی کمدی‌ یا به عبارتی «زام-کام» جزو زیر ژانرهای کمدی و وحشت است که از زمان جرج رومرو و فیلم Night of the Living Dead محبوبیت و شهرت فراوانی به دست آورد. تا امروز کارگردانان مختلفی رویکرد و سبک خاص خودشان را به این ژانر آورده‌اند و اکنون زام-کام به اندازه فیلم‌های زامبی‌محورِ کلاسیک محبوب است.

با این حال همه فیلم‌های کمدی و زامبی‌محور بلاک‌باستر نیستند. در واقع اصلا بیشتر آن‌ها یک سری عنوان کم‌بودجه و مستقل هستند که نمی‌توانند به سینماها راه یابند. گرچه همچنان تعداد قابل توجهی فیلم در این زیرژانر وجود دارد که در حد و اندازه خود خیلی خوب ظاهر شده‌اند.

در ادامه این مقاله قصد داریم به ده تا از فیلم‌های برتر زامبی‌محور و کمدی بر اساس نمرات راتن تومیتوز بپردازیم:



۱. Eat, Brains, Love

نمره راتن تومیتوز: ۱۰۰٪

فیلم زامبی کمدی

شاید فکر کنید عشق و عاشقی اصلا با زامبی‌ها جور در نیاید اما Eat, Brains, Love (محصول ۲۰۱۹) راهی برای به ثمر نشستن این ترکیب پیدا می‌کند. این فیلم داستان آماندا و جیک را دنبال می‌کند، دو نوجوان که بر اثر ابتلا به یک ویروس به زامبی‌هایی خونخوار تبدیل می‌شوند و در این میان نیمی از هم‌کلاسی‌هایشان را تکه و پاره می‌کنند.

این دو نوجوان همچنان که به دنبال علاج بیماری خود هستند، توسط یک مامور دولتی به نام Cass شکار می‌شوند. این شخصیت قصد دارد تحت هر شرایطی آماندا و جیک را متوقف کند. فیلم‌نامه مضحک و نگاه متفاوت کارگردان در فیلم Eat, Brains, Love مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است.

این فیلم به کارگردانی رادمن فلندر و با بازیگری سارا یارکین، آنجِلیک ریورا، جیک کاناوله، پاتریک فابیان و لارا گرایس بر اساس کتاب جف هارت به همین نام ساخته شده.

۲. One Cut of the Dead

نمره راتن تومیتوز: ۱۰۰٪

فیلم زامبی کمدی

One Cut of the Dead یک فیلم زامبی درون فیلم زامبی دیگر است! در این فیلم وقتی کارگردان هیگوراشی و گروهش مشغول ضبط یک فیلم زامبی‌محور در یک پناهگاه زیرزمینیِ جنگ جهانی دوم هستند، مورد حمله زامبی‌های واقعی قرار می‌گیرند.

شینچیرو اودا کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و تاکایوکی هاماتسو، هارومی شوهاما، یوزوکی آکیاما، کازواکی ناگایا و مائو از جمله بازیگران آن هستند.

۳. Shaun of the Dead

نمره راتن تومیتوز: ۹۲٪

فیلم زامبی کمدی

با اینکه مشخصا Shaun of the Dead خالق یا آغازکننده ژانر کمدی زامبی‌محور نبود اما هیچ کس شک ندارد که این فیلم ژانر مذکور را وارد فضای مین‌استریم کرد و روی فیلم‌های بعدی تاثیر به‌سزایی داشت.

شان یک شخصیت تنبل اما به شدت دوست داشتنی است که همه از او خواسته‌هایی دارند؛ نامزدش از او می‌خواهد ابراز علاقه بیشتری داشته باشد، هم‌اتاقی‌اش می‌خواهد آپارتمان را تمیز، رییسش می‌خواهد جاه‌طلبی بیشتری داشته باشد و مادرش هم می‌خواهد با پدرخوانده‌اش کنار بیاید.

وقتی شان قصد دارد به زندگی خود سر و سامانی دهد و به خواسته اطرافیانش برسد، ناگهان یک اپیدمی زامبی در لندن به وجود می‌آید. شان و دوست نزدیکش اد پس از کلی دردسر متوجه می‌شوند تنها یک مکان امن در شهر قرار دارد: میخانه مورد علاقه آن‌ها.

این فیلم به کارگردانی ادگار رایت و هنرپیشگی سایمون پگ، نیک فراست، ادگار رایت، لوسی دیویس و کیت اشفیلد در سال ۲۰۰۴ به اکران درآمد.

۴. The Return Of The Living Dead

نمره راتن تومیتوز: ۹۲٪

فیلم زامبی کمدی

فیلم The Return Of The Living Dead یک پارودی پانک راک از ژانر زام-کام است که در سال ۱۹۸۵ اکران شد. وقتی دو کارمند نه چندان عاقل گازی مرموز را به شکل تصادفی رها می‌کنند، مردگان یا همان زامبی‌ها همه جا را می‌گیرند. حال این دو باید برای زنده ماندن باهم متحد شوند.

شاید در نگاه اول The Return of the Living Dead به فیلم‌های کلاسیک زامبی‌محور شباهت دارد اما نهایتا بیش از ترساندن هدف خنداندن مخاطب را دارد.توم متیوس، جیمز کارن، لینی کوئیگلی، برایان پک و کلو گولگر از جمله هنرپیشگان فیلم هستند و دان اوبانون کارگردانی آن را بر عهده داشته.

۵. Zombieland

نمره راتن تومیتوز: ۹۰٪

فیلم زامبی کمدی

Zombieland فقط و فقط به بقا ختم می‌شود. چهار کاراکتر اصلی – ویچیتا، لیتل راک، Tallahassee و کلمبوس – همگی با یک سری قانون جهت زنده ماندن کنار می‌آیند. گرچه وقتی آن‌ها به سوی لس آنجلس حرکت می‌کنند (جایی که گفته می‌شود امن خواهد بود)، مجبور می‌شوند تصمیمات دشواری بگیرند و حتی برخی قوانین خودشان را بشکنند.

«سرزمین زامبی‌ها» به کارگردانی روبن فلیشر و نویسندگی پال ورنیک و رت ریس محصول سال ۲۰۰۹ است و شامل بازیگرانی چون اما استون، جسی آیزنبرگ، وودی هرلسون، ابیگیل برسلین و بیل مری می‌شود.

ایرانی کارت
Dicardo

نسخه دوم این فیلم یعنی Zombieland: Double Tap در سال ۲۰۱۹ به اکران درآمد که علی رغم جذابیت‌های خاص خودش، نتوانست در حد و اندازه فیلم اول ظاهر شود.

۶. Braindead

نمره راتن تومیتوز: ۸۸٪

فیلم زامبی کمدی

‌Braindead (محصول ۱۹۹۲) که تحت عنوان Dead Alive هم شناخته می‌شود، یکی از نخستین کارهای کارگردان سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» یعنی پیتر جکسون است. گرچه این یکی برخلاف دیگر فیلم‌های لیست خشونت بالایی دارد.

این فیلم داستان لیونل را روایت می‌کند که عاشق دختر فروشنده محلی یعنی Paquita می‌شود. در ادامه مادر لیونل از شدت حسادت و نفرت شروع به تعقیب این زوج در مکان‌های مختلف می‌کند. وقتی لیونل و معشوقه‌اش به یک باغ وحش می‌روند، مادر لیونل در آنجا توسط یک موجود شبیه به موش گاز گرفته شده و تبدیل به زامبی می‌شود.

پیتر جکسون، Diana Peñalver، تیم بالم، الیزابت مودی و ایان واتکین از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی Braindead به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۷. Night of the Living Deb

نمره راتن تومیتوز: ۸۸٪

فیلم زامبی کمدی

دب در چهارم جولای هر نوع تفریحی که دلش بخواهد انجام می‌دهد و حتی با مردی به مدت یک شب همراه می‌شود. وقتی دب فکر می‌کند این نوع کارها و نوشیدن بیش از حد بدترین شرایط را برایش ایجاد کرده، تازه متوجه می‌شود زامبی‌ها همه جا را پر کرده‌اند.

حالا هم دب مجبور است با مردی که از دیشب می‌شناسد همراه شده و راه نجات خود را بیابد. Night of the Living Deb (محصول ۲۰۱۴) یکی دیگر از فیلم‌های زام-کام مطرح است که ژانرهای کمدی، ترسناک و عاشقانه را به خوبی ترکیب می‌کند.

ماریا ثیر، مایکل کاسیدی، ری وایز، کریس مارکت و سید وایلدر بازیگران این فیلم هستند و کایل رانکین کارگردانی آن را بر عهده داشته.

۸. Juan of the Dead

نمره راتن تومیتوز: ۸۲٪

فیلم زامبی کمدی

حتما حدس این قضیه برای شما هم دشوار نیست که Juan of the Dead (محصول ۲۰۱۰) الهامات بسیاری از Shaun of the Dead گرفته است. این فیلم روی دو دست تنبل و بامزه تمرکز دارد که در یک آخرالزمان پر از زامبی‌ها گیر افتاده‌اند.

با تمام این اوصاف Juan of the Dead از منظر داستانی سعی می‌کند مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد، جایی که خوان و دوستش لازارو تصمیم می‌گیرند روی بحران به وجود آمده سرمایه‌گذاری کرده و به مردم کمک کنند اعضای خانواده‌شان که حالا به زامبی تبدیل شده‌اند را بکشند.

الخاندرو بروخس کارگردانی این فیلم اسپانیایی را بر عهده داشته و آندرئا دورو، آلِکسیس دیاز دا ویهگاس، آندروس پروگوریا، خورخه مولینا انریکس و جاز ویلا بازیگران آن هستند.

۹. Dead Snow: Red Vs Dead

نمره راتن تومیتوز: ۸۱٪

فیلم زامبی کمدی

Dead Snow: Red vs. Dead تنها فیلم دنباله در این لیست است که از قضا بهتر از فیلم اول خود ظاهر شده. در فیلم اول (Dead Snow 2009) یک گروه از دوستان طلای نازی‌ها را می‌دزدند و اینگونه گروهی از زامبی‌های نازی به دنبال آن‌ها می‌افتد. در فیلم دوم یکی از بازمانده‌ها در بیمارستان به هوش می‌آید و ماجرا ادامه پیدا می‌کند.

پلیس حرف‌های او را باور نمی‌کند و وی به قتل دوستانش متهم می‌شود. گرچه این شخصیت بالاخره موفق می‌شود کسانی را پیدا کند که داستانش را باور می‌کنند و حالا باید با کمک آن‌ها جلوی نازی‌های مرده بایستد.

تامی ویرکولا (کارگردان) با استفاده از ستارگانی چون وگار هوئل، اورجن گامست، استیگ فروده هنریکسن، مارتین استار و جاسلین دبور توانست این فیلم تحسین‌شده را در سال ۲۰۱۴ به اکران درآورد.

۱۰. Dance Of The Dead

نمره راتن تومیتوز: ۸۰٪

فیلم زامبی کمدی

در Dance of the Dead گروهی از دوستان بازنده نمی‌توانند وارد یک مهمانی بزرگ شوند و حسابی از این قضیه ناراحت هستند. اما ناگهان یک اپیدمی زامبی همه جا را فرا می‌گیرد و حالا این بازنده‌ها هستند که می‌توانند تمام افراد حاضر در مهمانی را نجات دهند.

Dance of the Dead به کارگردانی گرگ بیشاپ و نویسندگی جو بالارینی در سال ۲۰۰۸ اکران شد و جارد كوسنیتس، گریسون چادویك، چندلر داربی، لوكاس تیل، بلر ردفورد و كاریسا كاپوبیانكو در آن حضور داشتند.


بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : فیلم و سریال تاريخ : 22 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.