دریچه تکنولوژی گوشی پیکسل 6 با چیپست سفارشی تولید می‌شود؛ ورود گوگل به صنعت نیمه هادی - ژوانا

بر اساس خبرهای جدید شرکت گوگل قصد دارد برای گوشی پیکسل ۶ (Pixel 6) از یک چیپست اختصاصی استفاده کند و وارد دنیای تراشه‌سازی و نیمه‌هادی‌ها شود.  

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش شیائومی در کنار معرفی گوشی‌های می ۱۱ پرو، می ۱۱ اولترا، می ۱۱ لایت و می ۱۱ آی، از گوشی تاشوی جدید خود با نام Mi Mix Fold رونمایی کرد که از تراشه‌ی پردازش تصویر اختصاصی Surge C1 بهره می‌برد. اما اینطور که پیداست گوگل قصد دارد پا از این هم فراتر گذاشته و برای گوشی پیکسل ۶ از یک تراشه‌ی سفارشی اختصاصی استفاده کند.

Pixel5-1.jpg

طبق گزارش وب‌سایت معتبر ۹to5Google، سری گوشی‌های پیکسل ۶ که با اسم رمز «Raven» و «Oriole» شناخته می‌شوند به یک SoC (سیستم روی چیپ) سفارشی مجهز می‌شوند. این اسمارت‌فون‌ها در محدوده‌ی پلتفرم جدیدی به نام «Slider» قرار می‌گیرند که کروم بوک‌های بعدی گوگل را نیز شامل می‌شود و به احتمال زیاد این دستگاه‌ها هم از تراشه‌ی کاستوم مذکور بهره خواهند برد.

در حال حاضر این تراشه با نام GS101 Whitechapel شناخته می‌شود و با همکاری شرکت سامسونگ ساخته شده است؛ پس انتظار می‌رود بخش‌هایی از طراحی و معماری آن شبیه به چیپست‌های اگزینوس سامسونگ باشد و برخی قسمت‌های نرم افزاری مربوط به چیپست اختصاصی گوگل هم با پردازنده‌های سامسونگ یکسان باشد.

pixel5.jpg

البته توجه داشته باشید خبر ساخت چیپست سفارشی برای گوشی‌های بعدی Google هم‌اکنون در حد یک شایعه است و برای اطلاعات موثق باید منتظر بیانیه‌ی رسمی این کمپانی ماند.

در این رابطه بخوانید:

– گوگل Pixel 5 رسماً معرفی شد؛ اولین گوشی ۵G پیکسل با اندروید ۱۱ و لنزهای اولترا واید
– گوشی پیکسل ۴a 5G رسماً معرفی شد؛ مقرون به صرفه ۵G گوگل با قیمت ۵۰۰ دلار!
– نتایج آزمون DxOMark دوربین گوگل پیکسل ۴a مشخص شد؛ عالی در میان‌رده‌ها
– نتایج بررسی دوربین پیکسل ۵ اعلام شد؛ بهترین میان‌رده بازار
– گوشی تاشو می میکس فولد شیائومی با لنز مایع و تراشه اختصاصی Surge C1 معرفی شد

انتظار می‌رود گوگل تا پایان سال جاری از دو اسمارت‌فون سری پیکسل به عنوان جانشین‌‌های پیکسل ۵ و پیکسل ۴a رونمایی کند. اما هنوز خبرهای زیادی حول کروم بوک‌های جدید این شرکت منتشر نشده است.

pixel.jpg

نظر شما در مورد ورود احتمالی گوگل به حوزه‌ی تراشه‌سازی چیست، آیا این کمپانی می‌تواند در دنیای چیپست‌ها هم موفق ظاهر شود یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها